2024-05-27, 03:14
Medlem
JerryCottons avatar
Tanken med tråden är att samla åsikter om matprodukter i våra butiker som ni finner riktigt usla och vill varna andra om. OBS! Kom med MOTIVERINGAR, annars så blir det en listtråd! Tråden ska bli Flashbacks motsvarighet till Sverker Olofssons röda soptunna.

Så vilka matprodukter vill du varna för och varför? OBS! Inget klimatsnack, veggo vs. animaliskt.

Jag börjar med ICA:s smörgåsgurka som blivit riktigt usel efter att de bytte från en tysk producent till en svensk. Sladdriga, sura, trasiga gurkor som inte gör någon glad. Noll krisp jämfört med de tyska gurkorna.
Citera
2024-05-27, 04:19
Medlem
Jag tycker icas smörgåsgurka är rätt smarriga, har en hel del burkar hemma, men är orolig
När bytte dom leverantör, har du något datum, eller står det på burken, att den är ifrån Tyskland
Den här tillverkaren i tyskland, vad heter den, så man kan sluta köpa det märket.

Har ICA många produkter från den tillverkaren som tillverkar så dålig smörgåsgurka.

För att inte hänga ut någon tillverkare, som kan skada denne, är det mer än du som känner så för denna gurktillverkare, vänner till dig kanske, kamrater, släktingar.

För att det ska bli rättvist måste du namnge en smörgåsgurka som du ger högsta betyg, så vi vet vad din personliga preferens är
Senast redigerad av their 2024-05-27 kl. 04:37.
Citera
2024-05-27, 06:47
Medlem
Vems smörgåsgurka handlar det om?
Snälla låt oss andra flashbackare veta, så att vi undgår detta felköp!

Citat:
Ursprungligen postat av their
Jag tycker icas smörgåsgurka är rätt smarriga, har en hel del burkar hemma, men är orolig
När bytte dom leverantör, har du något datum, eller står det på burken, att den är ifrån Tyskland
Den här tillverkaren i tyskland, vad heter den, så man kan sluta köpa det märket.

Har ICA många produkter från den tillverkaren som tillverkar så dålig smörgåsgurka.

För att inte hänga ut någon tillverkare, som kan skada denne, är det mer än du som känner så för denna gurktillverkare, vänner till dig kanske, kamrater, släktingar.

För att det ska bli rättvist måste du namnge en smörgåsgurka som du ger högsta betyg, så vi vet vad din personliga preferens är
Varför är denna producent av fulgurka viktigare än dina kamrater på Flashback?
Citera
2024-05-27, 12:33
Medlem
TheGretaResets avatar
Jag vill återigen varna för GB-glass som nu mer innehåller ärtprotein istället för mjölkpulver.

Jag köpte en bytta av misstag. Den är så djävla äcklig.

Det är också viktigt att konsumenter bojkottar sådana här fula trick.
Citera
2024-05-27, 12:43
Medlem
olasvenssons avatar
Måste man ha smakat på produkten för att skriva här? Jag vet en usel produkt som jag i och för sig inte har smakat på.

Lidl säljer färdiga hamburgare med bröd och ost. Man värmer upp hela hamburgaren i mikrovågsugn.
Citera
2024-05-27, 13:07
Medlem
ost-e-knarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Måste man ha smakat på produkten för att skriva här? Jag vet en usel produkt som jag i och för sig inte har smakat på.

Lidl säljer färdiga hamburgare med bröd och ost. Man värmer upp hela hamburgaren i mikrovågsugn.

Ja det är rimligt om din information skall kunnas tas på någorlunda allvar.

Jag har själv prövat dom när dom var för halva priset och det var inte det värsta jag ätit men heller inget jag skulle köpa till fullpris.
Citera
2024-05-27, 13:18
Medlem
ost-e-knarks avatar
Frugan råkade köpa hem en Lithells middagskorv.

Den var vidrig. Hon försökte i korv stroganoff men den var vidrig. Jag försökte steka den men den var vidrig.

När vi gett upp den som människoföda gav vi den till hönsen och till och med dom stirrade uppför näbbet med en blick som sa -Den var vidrig.

Enda avsteget ifrån Härryda Karlssons falukorv med hög kötthalt i mitt minne och det görs inte om så länge jag har en vilja.

(Från Lithells hemsida.
Vatten, maskinurbenat kycklingkött* (30%), fett från gris*, potatismjöl, bindväv från gris*, salt, druvsocker, potatisfiber, lökpulver, svartpeppar, kryddextrakt (svartpeppar, koriander), stabiliseringsmedel (E450), antioxidationsmedel (E300, E326), konserveringsmedel (E250, E261), rökarom.
*Svensk råvara.)
Senast redigerad av ost-e-knark 2024-05-27 kl. 13:20.
Citera
2024-05-27, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ost-e-knark
Frugan råkade köpa hem en Lithells middagskorv.
(Från Lithells hemsida.
Vatten, maskinurbenat kycklingkött*...
Notera att den heter "middagskorv". Den utger sig alltså inte för att vara falukorv, fastän den är gjord för att likna det.
Citera
2024-05-27, 14:08
Medlem
olasvenssons avatar
Jag kom på en hemsk matvara som jag köpte. Egentligen letade jag efter dansk ost i Sverige. Dansk ost är populär i Danmark och jättegod. Men fann ingen.

Istället köpte jag en Norsk ost vid namnet Jarlsberg och det var den absolut tråkigaste ost jag har smakat. Den smakade absolut ingenting. Fanns inga smaker överhuvudtaget i osten. Det var som att äta luft med tuggmotstånd.
Senast redigerad av olasvensson 2024-05-27 kl. 14:12.
Citera
2024-05-27, 14:28
Medlem
NorthSNKRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson

Det är inte obligatoriskt att värma den i micro, orkar du lägga några minuter på att steka burgaren och rosta bröden så kan det bli okej som nödmat (har testat själv)
Citera
2024-05-27, 15:57
Medlem
Eldorados ketchup. Den kan beskrivas som en illaluktande, rödbrun sörja. Ytterst tveksamt om den överhuvudtaget innehåller tomater.
Citera
2024-05-27, 16:02
Medlem
blue-rats avatar
Skulle säja Ica Basic lasagne. Det var kött i den innan, nu är det bara tomat och den är inte kladdig nog att bli bra i mikron för den torkar uppå. Den var god innan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in