2024-08-13, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Jag tänker på den där Soso, men har inte kunnat läsa mig till om det är bekräftat att hon bodde på samma boende som M och R.

Jag vet inte vem det är. Det är svårt att veta eftersom de är minderåriga så då blir nästan alĺting sekretessbelagt. Men det var en bra tanke med
den där Soso.
Citera
2024-08-13, 18:10
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har pillat med lite bilder från 4 olika filmer.

Här är resultatet.

1: Jag har sett något som liknar en tvåbladig kniv, en kort kniv och en lång.
2: En bild med snapchat i någons mobil.
3: Filmer med en extra ljuskälla.
4: Ett hugg i ett knä.
5: En tejprulle.
6: Skor på en MGM med kniv.

På en film säger tjejen som sitter på E, "jag ska avliva dig".

Det var allt för idag.

https://gofile.io/d/oSoMNk

Tack för att du drog ihop bilderna.

Tittade på dem som du lagt upp och får inte samma uppfattning.

1) Den "tvåbladiga kniven" tror jag är M's snöre från mjukisbyxorna som man ser hänga mellan hennes skor/sandaler.

2) Bilden med "Snapchat" är på skärmen där det står Svep "upp/till" inte att någon är inne i Snapchat.
Eller jag kanske tittar på fel bild?

3) Filmer med extra ljuskälla:
Jag tror det är ljuset från den andra mobilen som hon håller i vänster hand och filmar med och det reflekteras i mobilen hon håller i höger.
(Ser inte ens två ljuskällor- men om det finns två på bilden kan det vara att en är från en ljuslykta utanför då de är utomhus.). Och vill man vara långsökt så kan det vara fullmånen som var dagen innan.

4) Tycker inte det ser ut som ett hugg vid sidan om knäet. Kan vara smuts eller en större pigmentfläck på ca 2-3 cm.
Skulle det varit ett hugg så hade där fortfarande blött, och på den bilden finns inget blod runt den fläcken/hugghålet.

Blodet i pannan kan vara av ett snitt av filékniven, om inte R spräckte huden när hon satt och matade slag i hennes ansikte.
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-13 kl. 18:24.
Citera
2024-08-13, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limizza
Mgm3 är R:s mamma

Nej inte hennes Mamma, är en ung hen som är Mgm 3 så sluta skriv om R:s Mamma
Citera
2024-08-13, 18:18
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Jag tänker på den där Soso, men har inte kunnat läsa mig till om det är bekräftat att hon bodde på samma boende som M och R.

Hon bor enligt kommentar av R på Soso's TT's i R's gamla rum.
Kommentarerna är borta nu, men R skrev något med det var hennes gamla rum, och något om att hon (R) slagit sönder tv'n där inne.
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-13 kl. 18:21.
Citera
2024-08-13, 18:27
Medlem
Citat:
Jo, det gjorde hon.
Citera
2024-08-13, 18:29
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Tack för att du drog ihop bilderna.

Tittade på dem som du lagt upp och får inte samma uppfattning.

Den "tvåbladiga kniven" tror jag är M's snöre från mjukisbyxorna som man ser hänga mellan hennes skor/sandaler.

Bilden med "Snapchat" är på skärmen där det står Svep "upp/till" inte att någon är inne i Snapchat.
Eller jag kanske tittar på fel bild?

Filmer med extra ljuskälla:
Jag tror det är ljuset från den andra mobilen som hon håller i vänster hand och filmar med och det reflekteras i mobilen hon håller i höger.
(Ser inte ens två ljuskällor- men om det finns två på bilden kan det vara att en är från en ljuslykta utanför då de är utomhus.). Och vill man vara långsökt så kan det vara fullmånen som var dagen innan.

Tycker inte det ser ut som ett hugg vid sidan om knäet. Kan vara smuts eller en större pigmentfläck på ca 2-3 cm.
Skulle det varit ett hugg så hade där fortfarande blött, och på den bilden finns inget blod runt den fläcken/hugghålet.

Blodet i pannan kan vara av ett snitt av filékniven, om inte R spräckte huden när hon satt och matade slag i hennes ansikte.

Tack för feedback.
Den där ljuskällan kanske kommer ovanifrån. Fullmåne, kanske.
https://www.google.se/maps/@55.8658141,12.8304991,3a,19.3y,29.42h,90.68t/data=!3m7!1e1!3m5!1s5IHxsc18oGr0osoXQl0q1A!2e0!6sh ttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fpanoid%3D5IHxsc18oGr0osoXQl0q1A%26c b_client%3Dmaps_sv.share%26w%3D900%26h%3D600%26yaw %3D23.316116478203696%26pitch%3D3.425994507089001% 26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=tt u

Tror inte det är ett snöre. Den finns på flera bilder och rör sig inte.

Men bra av dig. Jobba på

Snart får nog veta.
Citera
2024-08-13, 18:46
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Tack för feedback.
Den där ljuskällan kanske kommer ovanifrån. Fullmåne, kanske.
https://www.google.se/maps/@55.8658141,12.8304991,3a,19.3y,29.42h,90.68t/data=!3m7!1e1!3m5!1s5IHxsc18oGr0osoXQl0q1A!2e0!6sh ttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1 %2Fthumbnail%3Fpanoid%3D5IHxsc18oGr0osoXQl0q1A%26c b_client%3Dmaps_sv.share%26w%3D900%26h%3D600%26yaw %3D23.316116478203696%26pitch%3D3.425994507089001% 26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=tt u

Tror inte det är ett snöre. Den finns på flera bilder och rör sig inte.

Men bra av dig. Jobba på

Snart får nog veta.

Det jag tror man ser på klippen är skuggan av bladet på kniven M viftar med- om du syftar på bilderna från där man ser BO's ansikte.
Den bilden med sandalerna ser ut som två hängande snören som inte rör sig.

Men som du säger det kommer väl fram så småningom.

Ser även ut som BO har en mindre rundad pigmentfläck på sidan av låret på samma ben, eller tror du att den också är ett eventuellt knivhugg?

Edit: Och att ljuskällan kommer uppifrån är väl för att hon håller den ena mobilen i vänster och filmar ner på den andra mobilen hon hämtade.
Det ser man i klippet hur den mobilen som hon öppnar upp är lägre ner i bild (för att man ser överdelen på den).

Men återstår att se
Senast redigerad av MagicaDHex 2024-08-13 kl. 19:01.
Citera
2024-08-13, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndresIniesta8
När kan man förvänta sig ett åtal/bevistalan? Med tanke på att de är så låg ålder bör det väll vara snart tänker jag?
De sa på nyheterna att 15 åringen som sitter häktad bedöms som farlig att hon kan gå ut att döda igen
Någon som vet om ett sådant fall får någon specialcell eller får särskilda restriktioner i häkte?
Citera
2024-08-13, 19:07
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
De sa på nyheterna att 15 åringen som sitter häktad bedöms som farlig att hon kan gå ut att döda igen
Någon som vet om ett sådant fall får någon specialcell eller får särskilda restriktioner i häkte?
Att redan att som 15-åring sitta isolerad i häkte är ganska special.
Citera
2024-08-13, 19:13
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Jag har pillat med lite bilder från 4 olika filmer.

Här är resultatet.

1: Jag har sett något som liknar en tvåbladig kniv, en kort kniv och en lång.
2: En bild med snapchat i någons mobil.
3: Filmer med en extra ljuskälla.
4: Ett hugg i ett knä.
5: En tejprulle.
6: Skor på en MGM med kniv.

På en film säger tjejen som sitter på E, "jag ska avliva dig".

Det var allt för idag.

https://gofile.io/d/oSoMNk
Den är blank och vass men inte dubbel, det är skuggor från stolpbelysningen på platsen. Att döma av dina bilder finns bara en kniv.
Citera
2024-08-13, 19:19
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Förnuftig reflektion. Soc kan inte hålla koll på alla individer. Sen kan människor bete sig på ett bra sätt och sen ändå gå och begå brott, svårt för personal på boendet att förutse, speciellt om många saknar adekvat utbildning. Det finns ju t.o.m psykologer som blivit duperade.

Tror också det det var den 3e personen som beställde antingen misshandel eller mord. Börjar mer luta åt misshandel som gick fruktansvärt snett och/eller gärningsmännen blev hetsade av ngn/några i chattgruppen att fortsätta.
Sen tog väl R gärna på sig jobbet då E tydligen kallat också henne hora men kanske även för att få ökad status av den hon verkar ha sett upp till i gruppen.

Antagligen fanns det i chattgruppen både de som inte ville stoppa och de som inte vågade.
Ja tror det var ett gäng tjejer som fick för sig att gå ihop mot E mer eller mindre villigt och av de som var i chatten kunde två-tre inte närvara och två kunde det, därför tror jag inte det går att kalla det beställningsmord per se. Inbillade fiender och fejder bland tjejer och killar i den här åldern är inte ovanligt. Inte heller att hetsa varandra eller filma förnedringar på glidande skala, vare sig man kallar det nollning, prank, varning eller japp. Det är väl mest avsikt, utförande och hur långt det går som visar på gränslöshet och allvarlig störning.
Citera
2024-08-13, 19:20
Medlem
Citat:

Det har stått i kommentarer på tiktok att hon bor i Hässleholm, på avdelningen Ängadal (eller nåt liknande)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in