2024-08-13, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PartyOlof
Jag har också sett blod, på underlåret? I det klippet. Ser ut att även finnas på gräset. Jag har screenshots på det. Såg en massa andra detaljer med jag ej sett innan som jag fotat. Men hur delar jag med mig av dem här? Varit här i flera år men har banne mig aldrig lagt upp bilder!!!🤷

Har gått igenom filmerna i mega slowmotion. Ruta för ruta. Har sett en jäkla massa nu

Ladda upp och dela dina bilder.

https://imgbb.com/

Lägg upp dina bilder här

https://postimages.org/
Citera
2024-08-13, 15:41
Medlem
K.Blomkvists avatar
Jag har pillat med lite bilder från 4 olika filmer.

Här är resultatet.

1: Jag har sett något som liknar en tvåbladig kniv, en kort kniv och en lång.
2: En bild med snapchat i någons mobil.
3: Filmer med en extra ljuskälla.
4: Ett hugg i ett knä.
5: En tejprulle.
6: Skor på en MGM med kniv.

På en film säger tjejen som sitter på E, "jag ska avliva dig".

Det var allt för idag.

https://gofile.io/d/oSoMNk
Citera
2024-08-13, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limizza
R:s mamma är den som är misstänkt för medhjälp. Då hon har tvättat deras kläder efter dådet. Så troligen har de gått hem till R:s mamma efteråt.

Hur vet du att R:s mamma tvättat deras (M:s och R:s?) kläder? Var finns den informationen?
Citera
2024-08-13, 16:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Jag tror att det är ett beställningsmord. Den flickan som hade blivit kallad hora lät andra personer utföra mordet och då kan det vara svårt att stoppa. Att man bara kan välja att ta livet av ein annan flicka som har kallat en för hora det är fruktansvärt. Den flickan som är anstiftare har nog någon form av en psykisk störning. Det är liksom inte normalt att speciellt unga personer mördar en annan person bara för att man har blivit kallad hora.

Du skrev anstiftare men ändå missade jag det.
Skit i mitt inlägg.

Hon är garanterat körd i huvudet.
Citera
2024-08-13, 16:15
Medlem
Fullsizemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etttre8
I videon som är 40 sekunder, den första man såg här, tycker jag det ser ut som hon är blodig i baklåret på höger ben vid 0:08. Kan vara där med tanke på att hon säger "huggit dig en gång redan" vet inte om någon annan lagt märke till detta

Nu när du säger det kunde jag också skymta något där...

såg även bilderna där det syntes tydligt ett knivhugg vid knäet.

så två sår som man såg...
Senast redigerad av Fullsizeman 2024-08-13 kl. 16:39.
Citera
2024-08-13, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
De enda som kunde ha stoppat dådet var de i chattgruppen. De visste. De bär det ultimata ansvaret för att det som hände verkligen hände.

Soc och SiS och myndigheter har ingen total kontroll på individer. Och ska inte ha det heller.

Hennes "kompisar" gjorde detta.

Förnuftig reflektion. Soc kan inte hålla koll på alla individer. Sen kan människor bete sig på ett bra sätt och sen ändå gå och begå brott, svårt för personal på boendet att förutse, speciellt om många saknar adekvat utbildning. Det finns ju t.o.m psykologer som blivit duperade.

Citat:
Jag tror att det är ett beställningsmord. Den flickan som hade blivit kallad hora lät andra personer utföra mordet och då kan det vara svårt att stoppa. Att man bara kan välja att ta livet av ein annan flicka som har kallat en för hora det är fruktansvärt. Den flickan som är anstiftare har nog någon form av en psykisk störning. Det är liksom inte normalt att speciellt unga personer mördar en annan person bara för att man har blivit kallad hora.
Tror också det det var den 3e personen som beställde antingen misshandel eller mord. Börjar mer luta åt misshandel som gick fruktansvärt snett och/eller gärningsmännen blev hetsade av ngn/några i chattgruppen att fortsätta.
Sen tog väl R gärna på sig jobbet då E tydligen kallat också henne hora men kanske även för att få ökad status av den hon verkar ha sett upp till i gruppen.

Antagligen fanns det i chattgruppen både de som inte ville stoppa och de som inte vågade.
Citera
2024-08-13, 16:42
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har pillat med lite bilder från 4 olika filmer.

Här är resultatet.

1: Jag har sett något som liknar en tvåbladig kniv, en kort kniv och en lång.
2: En bild med snapchat i någons mobil.
3: Filmer med en extra ljuskälla.
4: Ett hugg i ett knä.
5: En tejprulle.
6: Skor på en MGM med kniv.

På en film säger tjejen som sitter på E, "jag ska avliva dig".

Det var allt för idag.

https://gofile.io/d/oSoMNk

Hmm…
Mer än intressant om det gick att se vem/vilka/grupp det snapades med under själva mordet.
Är någon över 15 kan det bli medhjälp till/underlåtenhet att ingripa & tas med vid rättegången.
Citera
2024-08-13, 17:00
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Hmm…
Mer än intressant om det gick att se vem/vilka/grupp det snapades med under själva mordet.
Är någon över 15 kan det bli medhjälp till/underlåtenhet att ingripa & tas med vid rättegången.

Jag är även intresserad av vem som lyste upp skärmen på mobilen medan den andre filmade!

R satt ju på E när det filmades så det var nog inte hon.

Det är sannolikt så att det finns en person till som är inblandad!
Citera
2024-08-13, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Var det inte R som tog på tågstationen när hon vinkade av M?
M togs ju någon dag senare när polisen fått veta hon också varit med.
Det stämmer nog att det var så ;-)
Citera
2024-08-13, 17:20
Medlem
K.Blomkvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag är även intresserad av vem som lyste upp skärmen på mobilen medan den andre filmade!

R satt ju på E när det filmades så det var nog inte hon.

Det är sannolikt så att det finns en person till som är inblandad!

Citerar mig själv nu.

Om det nu är så, att en 3:e person är inblandad... kanske...
Varför lysa upp sin egen mobil med en annan mobil?
Det blir ju svårt att se.

Om det nu är så att de stal tejp och kniv på, typ ÖB och/eller BT (BilTema) eller andra ställen.
Kanske detta är en lögn att de stal.

Någon annan kanske stal åt dem, eller köpte åt dem.

Då borde säkert polisen ha kollat videos och kvitton från dessa ställena eller andra ställen.

Bara en tanke...
Citera
2024-08-13, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Tror också det det var den 3e personen som beställde antingen misshandel eller mord. Börjar mer luta åt misshandel som gick fruktansvärt snett och/eller gärningsmännen blev hetsade av ngn/några i chattgruppen att fortsätta.
Sen tog väl R gärna på sig jobbet då E tydligen kallat också henne hora men kanske även för att få ökad status av den hon verkar ha sett upp till i gruppen.

Antagligen fanns det i chattgruppen både de som inte ville stoppa och de som inte vågade.

Vilken 3e person tänker du på? Jag själv tänker på en av 13-åringens och 15-åringens vän på SIS-boendet som Emilia hamnat i bråk med.

Misstanken: Därför mördades Emilia – bråket mellan flickorna

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstanken-darfor-mordades-emilia-braket-mellan-flickorna/
Citera
2024-08-13, 17:31
Medlem
Citat:
Vilken 3e person tänker du på? Jag själv tänker på en av 13-åringens och 15-åringens vän på SIS-boendet som Emilia hamnat i bråk med.

Misstanken: Därför mördades Emilia – bråket mellan flickorna

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/misstanken-darfor-mordades-emilia-braket-mellan-flickorna/
Jag tänker på den där Soso, men har inte kunnat läsa mig till om det är bekräftat att hon bodde på samma boende som M och R.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in