2024-08-13, 09:17
Medlem
sliskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boston1234
Jag använder Smarters player lite till iPhone och tivimate till Chromecast.

Jag kör Amazon firetv stick 4K & tivimate har testat lite olika kina androids Chromecast mm men tycker att Firetv stick laggar minst.
Citera
2024-08-13, 12:49
Medlem
Nedomanskys avatar
Kan köra tex Formuler box som ju är Android på en Google TV? Om inte, vad gör man då?
Citera
2024-08-13, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Gott folk, behöver skaffa mig lite kanalar. Vad rekommenderas här, NXT eller N1? Har testat båda och hade inga problem men någon som testa båda längre samt under publika favoriter som CL, PL osv om det laggar?

👽
Citera
2024-08-13, 15:56
Medlem
Varför nämns aldrig 👽 i detta sammanhang?
Har använt dom i 2 år, sjukligt stabila och klart bäst sport innehållet. Inget jävla lagg pga överbelastning eller nåt sånt skit. Funkar svinbra
Citera
2024-08-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Kan köra tex Formuler box som ju är Android på en Google TV? Om inte, vad gör man då?
Vad jag vet så är det bara Formuler GTV tv box som har har android baserad programvara?
Boxen ansluts ju till hdmi uttaget på tv så det spelar väl ingen roll om det är en Google tv du har. Egentligen behöver du ju ingen box alls om du har en Google tv. Eller har jag missförstått något i din fråga?
Senast redigerad av LilleFritz 2024-08-13 kl. 16:46.
Citera
2024-08-13, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EXTREMFETMA
Det vore ju helt sjukt om Bahnhof av alla skulle strypa IP-TV. Det låter för osannolikt. Säkert är det väl nån felkonfiguration. Glöm vilken ISP du har, vad har du för router? Hur är den konfigurerad?

Varför vore det ”helt sjukt”?
Bahnhof säljer TV och streamingpaket på sin sida.
Hur många tappade kunder finner varje leverantör på grund av IPTV?

Skulle inte alls förvåna mig om det låg nått bakom det. För många av samma leverantör som har för liknande problem. Vill också tillägga att jag har använt IP tjänsten i säkert 5 år nu utan problem. Tills jag bytte över till Bahnhof.
Citera
2024-08-13, 18:23
Medlem
Dags att skaffa något schysst tv-paket igen. Vilket letar jag reda på själv. Körde sist via äppellåda och appen iplaytv tyckte det funkade fint. Går det att göra fortfarande eller är en androidbox för ändamålet en bättre lösning?
Citera
2024-08-13, 21:15
Medlem
frozens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slibzen
Dags att skaffa något schysst tv-paket igen. Vilket letar jag reda på själv. Körde sist via äppellåda och appen iplaytv tyckte det funkade fint. Går det att göra fortfarande eller är en androidbox för ändamålet en bättre lösning?

Äppelkorg och iPlayTV fungerar fortfarande ypperligt för min del.
Citera
2024-08-13, 23:20
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleFritz
Vad jag vet så är det bara Formuler GTV tv box som har har android baserad programvara?
Boxen ansluts ju till hdmi uttaget på tv så det spelar väl ingen roll om det är en Google tv du har. Egentligen behöver du ju ingen box alls om du har en Google tv. Eller har jag missförstått något i din fråga?

Nej, du har inte missat något i min fråga, tänker lite som du här, ville bara ha det verifierat. Hoppas vi inte har fel nu!
Citera
2024-08-14, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frozen
Äppelkorg och iPlayTV fungerar fortfarande ypperligt för min del.

Tackar! Då kör vi på med det.
Citera
2024-08-14, 14:16
Medlem
Någon som vet en bra isp för iptv.
Kör bahnhof och det funkar från och till , tror dom drar ner hastigheten på kväller(throttling)
Citera
2024-08-14, 17:07
Medlem
Amors avatar
Svart ruta med två horisontella vita streck på min viking ip-tv idag. Nån mer som har problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in