2023-01-25, 09:18
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieWaffles
Hans filmer är oerhört platta, förstår inte hur han kan vinna några priser med dessa över huvud taget? Det känns som om fransoserna röstar på honom endast som motvikt till amerika.
To De
Citera
2023-02-23, 17:19
Medlem
Dags att få liv i denna tråden nu när Oscaarsgalan närmar sig.

Hörde från en polare som varit på GBGs filmfestival att han gått fram till Ruben under festen och sagt att dom va bukisar. Polaren har gängat en tjej som haft en trekant med Ruben, han hade tydligen trekanten med två fjortisar när dom gick på Valand och han var lärare där. Gick inte så bra med att bonda med Ruben, han hade sprungit iväg med svansen mellan benen och hade inte sagt ett ljud.
Citera
2023-02-25, 20:14
Medlem
AreYouBacks avatar
Kollar in Triangle of sadness. Den lär inte vinna en enda Oscar. Det är ett stort fett hån mot rika människor.
Citera
2023-02-28, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Kollar in Triangle of sadness. Den lär inte vinna en enda Oscar. Det är ett stort fett hån mot rika människor.

Så kan det ju vara, men DU har ju inget som helst begrepp om det! Ruben Östlund blir juryordförande vid filmfestivalen i Cannes i maj
Citera
2023-02-28, 08:29
Medlem
JuniorDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Så kan det ju vara, men DU har ju inget som helst begrepp om det! Ruben Östlund blir juryordförande vid filmfestivalen i Cannes i maj

Gillar generellt Östlund men Triangle of Sadness var ju inte alls något speciellt. Ofta lika övertydlig som en barnbok..

”De sprängs! Av en handgranat DE SJÄLVA tillverkat och sålt!!! Genialt!!!”
Citera
2024-05-15, 09:16
Medlem
diseuses avatar
Hans nästa rulle ska ha med Keanu Reeves, Kirsten Dunst, och Daniel Brühl.

Deadline (Kirsten Dunst & Daniel Brühl Join Keanu Reeves In Ruben Östlund’s ‘The Entertainment System Is Down’; Director Buys Boeing 747 For Movie — Cannes Market Hot Project):
Citat:
Keanu Reeves (John Wick) is now confirmed for Ruben Östlund’s anticipated upcoming film The Entertainment System Is Down and we can reveal that he’ll be joined in the cast by Kirsten Dunst (Civil War) and Daniel Brühl (Rush).

We can also reveal some intriguing plot and production points about the social satire.

We are told that two-time Palme d’Or winner Östlund has bought a retired Boeing 747 for the project, with the plane set to be used full scale for the shoot in a studio.

Set on a long-haul flight where the entertainment system fails, the film will see passengers forced to face the horror of being bored. We hear that a bunch more well known cast will be joining the project, which is scheduled to shoot in early 2025.
De säger också att filmens handling ska vara inspirerad av följande forskning:

Wilson, T. D., Reinhard, D. A., Westgate, E. C., Gilbert, D. T., Ellerbeck, N., Hahn, C., Brown, C. L., & Shaked, A. (2014). Just think: The challenges of the disengaged mind. Science 345 (6192), s. 75–77. PMID: 24994650; PMCID: 4330241; doi: 10.1126/science.1250830

Den kom fram till att många av försökspersonerna hellre gav sig själva en kraftig elektrisk stöt än att vara ensamma med sina tankar.
Citera
2024-05-15, 13:46
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Hans nästa rulle ska ha med Keanu Reeves, Kirsten Dunst, och Daniel Brühl.

Deadline (Kirsten Dunst & Daniel Brühl Join Keanu Reeves In Ruben Östlund’s ‘The Entertainment System Is Down’; Director Buys Boeing 747 For Movie — Cannes Market Hot Project):

De säger också att filmens handling ska vara inspirerad av följande forskning:

Wilson, T. D., Reinhard, D. A., Westgate, E. C., Gilbert, D. T., Ellerbeck, N., Hahn, C., Brown, C. L., & Shaked, A. (2014). Just think: The challenges of the disengaged mind. Science 345 (6192), s. 75–77. PMID: 24994650; PMCID: 4330241; doi: 10.1126/science.1250830

Den kom fram till att många av försökspersonerna hellre gav sig själva en kraftig elektrisk stöt än att vara ensamma med sina tankar.
Det var nog Malcolm Gladwell som uppmärksammade detta test, men jag minns inte i vilken av alla hans böcker.
Ett forskarteam hade kallat ett antal studenter att delta i ett forskningsförsök. De fick veta att det skulle svara på några frågor bara, men det var bra betalt. Studenterna fick sitta i ett väntrum. En i taget. De fick inte ha med sig mobiletelefon eller någonting i rummet. Väntrummet var helt kalt förutom en stor märklig maskin. Maskinen hade en knapp med en stor skylt som varnade för att trycka på knappen då man skulle få en kraftig stöt. Nu minns jag inte i procent, men en majoritet av alla studenter fick frispel efter en tio femton minuter och tryckte på knappen och fick en stöt. Det var testet. Helt ärligt förstår jag inte riktigt vad man ska göra med den informationen, men det tyder ju på att de flesta människor har svårt att lyda order kanske? Vet inte om jag direkt ser fram emot den filmen.
Citera
2024-08-11, 12:19
Medlem
Varför han så besatt av amerikanska filmutmärkelser?
Citera
2024-08-12, 20:23
Medlem
Tror jag har nån av hans filmer liggandes i en hög med andra DVDs hemma nånstans.
Jag brukar kunna skilja på verk och person men man känner ju inte direkt för att plocka fram den där DVDn när man läst denna tråden.
Senast redigerad av GoneForever 2024-08-12 kl. 20:42.
Citera
2024-08-13, 09:23
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Follows
Varför han så besatt av amerikanska filmutmärkelser?

Han har ju inte vunnit dom än och dom är ju dom mest åtråvärda i världen, så är väl något dom flesta bra regissörer försöker uppnå under sin karriär. Särskilt efter att ha nominerats tre gånger så känner han väl att han nånstans "hör hemma" bland skaran som faktiskt vunnit dom också.
Citera
2024-08-13, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Han har ju inte vunnit dom än och dom är ju dom mest åtråvärda i världen, så är väl något dom flesta bra regissörer försöker uppnå under sin karriär. Särskilt efter att ha nominerats tre gånger så känner han väl att han nånstans "hör hemma" bland skaran som faktiskt vunnit dom också.

Tycker en regissör borde koncentrera sig på att göra en bra film och sen kan eventuella utmärkelser vara en bonus om det råkar hända
Citera
2024-08-13, 16:35
Ingen kommer tro mig, men en gång när jag lackade ur på ett tåg och stannade i en glaskur efteråt för att ringa någon och lugna ner mig så stannade Ruben också i glaskuren. Han stannade där länge. När jag gick vidare gick Ruben vidare. Sen hängde jag lite utanför stationen. Ruben tände en cigg och hängde kvar. Jag såg inte att det var Ruben utan tyckte det var en märklig kuf. Välvårdad femtiotaggare borde ha bättre saker för sig tänkte jag. Sen kom den jag skulle hälsa på och mötte mig. Efteråt läste jag om The entertainment system goes down och såg bild på Ruben. Jag tror han åker tåg i tysta vagnen och gör research. Hoppas mitt tantrum finns med i filmen nu bara / Wannabe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in