2024-08-13, 15:16
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
När man tränar djur ska man berömma exakt när de gör rätt, så att varmt braa (eller liknande )mitt i hoppet får hunden att vilja hoppa igen.
Klickerträning funkar så också. Man klickar när djuret gör rätt, sen kommer fisken.
Skriket är dock motsatsen eftersom det inte låter harmoniskt.
Det var så jag menade.

Man måste lära barn göra rätt (kommunicera rätt) med djur. De är inga leksaker.

Nu har det också kommit bevis på att filmklippen ligger långt ifrån varandra i tid.

Självklart ska man lära barn att kommunicera rätt..
Men filmen visar endast att Essie och A leker...det är ingen seriös agility bana ...
Ingen seriös träning..det är lek...
Om man råkar besöka en agility träning el tävling är det en ganska hög ljudnivå..
Filmen är väl ganska normal... kan man tycka..
...ja jag kan då inte m säkerhet säga att tidsangivelsen inte stämmer... ingen expert på liknande analyser.
Finns väl expertis här då iom att "man"med säkerhet fastslår att den är fake
Citera
2024-08-13, 15:35
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det sista vi hörde var att polisen öppnade utredningen om Essie igen, och för några dagar sedan hänvisade pappan tipsare till polisen.

För det första varför har inte ni/polisen hämtat hem Essie, du visste ju var hon befann sej?
För det andra varför är du tillbaka och spammar sönder tråden när du skrev att du var klar med den?
För det tredje varför ska ngn ens fundera på att tro ett enda ord som kommer ur Pappa Psykopats mun?
(För det fjärde, nu verkar även mamman vilken hittills legat lågt vara en fullblodslögnerska!)
Citera
2024-08-13, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
För det första varför har inte ni/polisen hämtat hem Essie, du visste ju var hon befann sej?
För det andra varför är du tillbaka och spammar sönder tråden när du skrev att du var klar med den?
För det tredje varför ska ngn ens fundera på att tro ett enda ord som kommer ur Pappa Psykopats mun?
(För det fjärde, nu verkar även mamman vilken hittills legat lågt vara en fullblodslögnerska!)
Jag undrar varför familjen inte kryper till korset och berättar vad som har hänt? dom snärjer in sig mer och mer. detta är inte hållbart i längden för dom. trots viss användare här som skriker hat och hot i varenda kommentar ,så måste väl även dom inse att familjen har trasslat till det för sig rejält.
Citera
2024-08-13, 15:49
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Det visar bara hur det kan sväva iväg

Ja det gör det verkligen, det har du väldig rätt i!

Men vi behöver inte det exemplet, denna tråden är ett tusen gånger värre exempel på det
Citera
2024-08-13, 15:53
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Självklart ska man lära barn att kommunicera rätt..
Men filmen visar endast att Essie och A leker...det är ingen seriös agility bana ...
Ingen seriös träning..det är lek...
Om man råkar besöka en agility träning el tävling är det en ganska hög ljudnivå..
Filmen är väl ganska normal... kan man tycka..
...ja jag kan då inte m säkerhet säga att tidsangivelsen inte stämmer... ingen expert på liknande analyser.
Finns väl expertis här då iom att "man"med säkerhet fastslår att den är fake

Du har mycket mer rätt än de som fastslår att den är fake.

Här det enda inlägget i tråden som gör åtminstone ett försök till analys av bildjämförelsen, och som tydlig visar att det inte går att dra några säkra slutsatser om att bilden är fake, men att det i alla fall finns ett riktigt tekniskt bevis på att filmen är inspelad vid ett tillfälle som sammanfaller med den tidpunkt då mamman säger att filmen är inspelad. Nämligen solen.
Citera
2024-08-13, 15:55
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Jag undrar varför familjen inte kryper till korset och berättar vad som har hänt? dom snärjer in sig mer och mer. detta är inte hållbart i längden för dom. trots viss användare här som skriker hat och hot i varenda kommentar ,så måste väl även dom inse att familjen har trasslat till det för sig rejält.

Mamman slog verkligen in sista spiken i kistan med att lägga ut filmen med tösen och tiken. Nu behöver inte en enda människa betvivla att Pappa Psykopat har ljugit om hela historien från ruta ett.

Tösen lär ha skadat Essie så att hennes liv ej gick att rädda alternativt att de inte ville att hon skulle bli anklagad för djurmisshandel och därav dödar Pappan tiken. Sedan drar han en vals för att få ut maximalt med pengar av tragedin, försäkringspengar och Swish från svagbegåvade medmänniskor.
Citera
2024-08-13, 15:55
Medlem
Citat:
Ja det gör det verkligen, det har du väldig rätt i!

Men vi behöver inte det exemplet, denna tråden är ett tusen gånger värre exempel på det
Följer denna tråd sporadiskt,pudelns kärna är lite borta.
Citera
2024-08-13, 15:57
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Skulle kvinnan och hunden vandra 50 mil över fjällen till Norge då eller?
Blir näthatarna i tråden nöjda då kanske, med att Essie får motion, alltså!?

Essieliknande hund? Det finns tiotals tusen Essie-liknande hundar i Sverige!

En man satt 30 minuter i en bil. Jaha, och?

Bra ledtråd? Nej, och det har redan påpekats flera gånger i tråden!
läser man det inlägget så ser man att det inte är I Skellefteå... personen har lagt en bild på vart iakttagelsen gjordes.
vid "Silvervägen " riksväg 95 som går att fortsätta på till b l.a Bodö i Norge.
Där iakttagelsen sker finns mängder av vandringsleder över fjällen...hen skriver inte att personen och hunden gick in i Norge utan " gick iväg" ... mannen satte sig i bilen och körde "vidare" mot Norge på riksväg 95.
Vilket man då kan...
Är ju inte knasigare än andra "teorier"
Citera
2024-08-13, 15:58
Medlem
Hinsebergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Lite OT nu.
Essie sanningen skall fram inlägg.
Kvinna går i Skelleftehamn/tull med Essieliknande hund,vandra mot fjällen/Norge. Man satt kvar 30 minuter i bil..
Bra ledtråd eller inte.

Använd google maps.... ett förslag bara. Jag upplever att det är lite långt att gå liksom.

Svarta labbar är vanliga så att anta att varje labbe är Essie är bara dumt.
Citera
2024-08-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
läser man det inlägget så ser man att det inte är I Skellefteå... personen har lagt en bild på vart iakttagelsen gjordes.
vid "Silvervägen " riksväg 95 som går att fortsätta på till b l.a Bodö i Norge.
Där iakttagelsen sker finns mängder av vandringsleder över fjällen...hen skriver inte att personen och hunden gick in i Norge utan " gick iväg" ... mannen satte sig i bilen och körde "vidare" mot Norge på riksväg 95.
Vilket man då kan...
Är ju inte knasigare än andra "teorier"

Det här är nivån på granskning man vill se i tråden. Jag har suttit och väntat på att någon skulle dra fram poängen. Det har under en långt tag varit känt att observationen inte gjordes i Skellefteå utan omkring Arvidsjaur mer.

Sedan tackar jag för informationen, för jag hade inte grottat ner mig i var det gjordes, utan bara att hennes första uppgifter inte stämde.

När det gäller tipset, så är det ju ett bra tips när man fick det. Efteråt känns det ju som en mardröm att kolla, men agerade man där och då, inte så dåligt. Efteråt, ja vad gör man då, för labradorer är väl ganska vanliga även i Norge misstänker jag.
Citera
2024-08-13, 16:45
Avstängd
UnitedKingdoms avatar
Kan ngn lägga ut länk till båda filmerna så att ALLA enkelt kan jämföra och själva se att familjen LJUGER om hela denna händelse med Essies försvinnande.
Citera
2024-08-13, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hinseberg
Använd google maps.... ett förslag bara. Jag upplever att det är lite långt att gå liksom.

Svarta labbar är vanliga så att anta att varje labbe är Essie är bara dumt.
Fullt medveten om väderstrecken och var Ostkust och Norge ligger i förhållande till varandra
Ja det finns många svarta labbar,och en del jaktlabbar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in