2024-08-13, 06:10
Medlem
i.doserings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndresIniesta8
När kan man förvänta sig ett åtal/bevistalan? Med tanke på att de är så låg ålder bör det väll vara snart tänker jag?

Så tänker jag också.

”Förundersökningen ska avslutas och beslut i åtalsfrågan fattas så snart det kan ske och senast inom sex veckor från dagen för delgivningen av brottsmisstanken.
Tidsfristen får dock överskridas endast om det är nödvändigt med hänsyn till
1. att den misstänkte ska delta i medling enligt lagen (2002:445) om medling med anledning av brott, eller
2. utredningens beskaffenhet eller andra särskilda omständigheter. Lag (2022:1533).”

Lag (1964:167) med särskilda bestämmelser om unga lagöverträdare

Kan ju vara punkt 2 som gör att det dröjer. Många att höra om detta synnerligen grova brott.
Senast redigerad av i.dosering 2024-08-13 kl. 06:13.
Citera
2024-08-13, 08:02
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Det var väl vid tågstationen innan hon hann åka någonstans har jag läst någonstan men det var kanske en trådsanning

Var det inte R som tog på tågstationen när hon vinkade av M?
M togs ju någon dag senare när polisen fått veta hon också varit med.
Citera
2024-08-13, 08:55
Medlem
De enda som kunde ha stoppat dådet var de i chattgruppen. De visste. De bär det ultimata ansvaret för att det som hände verkligen hände.

Soc och SiS och myndigheter har ingen total kontroll på individer. Och ska inte ha det heller.

Hennes "kompisar" gjorde detta.
Citera
2024-08-13, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Var det inte R som tog på tågstationen när hon vinkade av M?
M togs ju någon dag senare när polisen fått veta hon också varit med.

Jo det är så det kommit fram i medier iallafall.
Citera
2024-08-13, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bblues
De enda som kunde ha stoppat dådet var de i chattgruppen. De visste. De bär det ultimata ansvaret för att det som hände verkligen hände.

Soc och SiS och myndigheter har ingen total kontroll på individer. Och ska inte ha det heller.

Hennes "kompisar" gjorde detta.

Jag tror att det är ett beställningsmord. Den flickan som hade blivit kallad hora lät andra personer utföra mordet och då kan det vara svårt att stoppa. Att man bara kan välja att ta livet av ein annan flicka som har kallat en för hora det är fruktansvärt. Den flickan som är anstiftare har nog någon form av en psykisk störning. Det är liksom inte normalt att speciellt unga personer mördar en annan person bara för att man har blivit kallad hora.
Citera
2024-08-13, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndresIniesta8
När kan man förvänta sig ett åtal/bevistalan? Med tanke på att de är så låg ålder bör det väll vara snart tänker jag?

Finns här i detta inlägget längst ner.

(FB) Flicka mördad, tre är misstänkta för inblandning i mordet, Landskrona (2024-07-23)
Citera
2024-08-13, 11:45
Medlem
Det är så tyst i denna tråd nu men när filmerna delades, då hann man inte ens läsa allt som skrevs. Hoppas det kommer fram något nytt snart.
Citera
2024-08-13, 13:44
Medlem
I videon som är 40 sekunder, den första man såg här, tycker jag det ser ut som hon är blodig i baklåret på höger ben vid 0:08. Kan vara där med tanke på att hon säger "huggit dig en gång redan" vet inte om någon annan lagt märke till detta
Citera
2024-08-13, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etttre8
I videon som är 40 sekunder, den första man såg här, tycker jag det ser ut som hon är blodig i baklåret på höger ben vid 0:08. Kan vara där med tanke på att hon säger "huggit dig en gång redan" vet inte om någon annan lagt märke till detta

Har inte sett nåt sår, men hört dom säga så och även tolkat det så.
Citera
2024-08-13, 14:23
Medlem
[quote=Etttre8|89200997]I videon som är 40 sekunder, den första man såg här, tycker jag det ser ut som hon är blodig i baklåret på höger ben vid 0:08. Kan vara där med tanke på att hon säger "huggit dig en gång redan" vet inte om någon annan lagt märke till detta[/QUOTE

Jag har också sett blod, på underlåret? I det klippet. Ser ut att även finnas på gräset. Jag har screenshots på det. Såg en massa andra detaljer med jag ej sett innan som jag fotat. Men hur delar jag med mig av dem här? Varit här i flera år men har banne mig aldrig lagt upp bilder!!!🤷

Har gått igenom filmerna i mega slowmotion. Ruta för ruta. Har sett en jäkla massa nu
Citera
2024-08-13, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etttre8

Jag har också sett blod, på underlåret? I det klippet. Ser ut att även finnas på gräset. Jag har screenshots på det. Såg en massa andra detaljer med jag ej sett innan som jag fotat. Men hur delar jag med mig av dem här? Varit här i flera år men har banne mig aldrig lagt upp bilder!!!🤷

Har gått igenom filmerna i mega slowmotion. Ruta för ruta. Har sett en jäkla massa nu
Citera
2024-08-13, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mcbiker
Har inte sett nåt sår, men hört dom säga så och även tolkat det så.

Jag har sett nåt som tyder på ett smalt långt sår på hennes lår, fast mot rumpan. Har bilder. Hur delar jag med mig av dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in