Dessutom kan det inte uteslutas att före starten av offensiven i Kursk-regionen kommer ett massivt eldanfall att utföras på mål på Ukrainas territorium, som involverar alla tillgängliga resurser hos flygstyrkorna, marinen, missilstyrkorna och artilleri.
Listan över mål för en sådan attack kommer med största sannolikhet redan att inkludera anläggningar som utgör grunden för Ukrainas militära och militärekonomiska potential, högre kommandoposter, kommunikationscentra, landningsbanor, flygplan på flygfält, spanings- och elektronisk krigföringsutrustning, operativa och militära anläggningar baser, försörjnings-, lagrings- och reparationsbaser, kommunikationscentra och infrastrukturanläggningar.
Aha, och hittills har man under två och ett halvt år undvikit detta för att istället sikta in sig på skolor och barnsjukhus med reservtrupperna och ärtbössor?
Säg mig, var ska Putin dra fram alla dessa wunderwaffen ifrån för att kunna genomföra denna ardenner-offensiv? Och varför har han inte gjort det tidigare och bara avslutat kriget?
Det var så "världen" definierades, de ungefär 200 staternas ledare är "världen" och "övriga världen" är de som är på ukrainas sida.
Det är därför jag undrar hur många staters ledare som hyllat den senaste utflykten i Kursk län.
Det är nämligen inga världsledare som gjort det vad jag vet om.
Tystnad kanske inte är detsamma som att ge sitt stöd?
Nu är det ju inte gymnastikuppvisning där domare skall bedöma efter varje moment, det har redan kommit reaktioner men man avvaktar naturligtvis när man ser resultatet i sin helhet.
Det var så "världen" definierades, de ungefär 200 staternas ledare är "världen" och "övriga världen" är de som är på ukrainas sida.
Det är därför jag undrar hur många staters ledare som hyllat den senaste utflykten i Kursk län.
Det är nämligen inga världsledare som gjort det vad jag vet om.
Tystnad kanske inte är detsamma som att ge sitt stöd?
Det är 3 Divisioner - som går fram. En avsevärd styrka som evt går mot Moskva!
Det kommer inte bytas några områden... Ryssland kommer aldrig gå med på detta pga olika anledningar. Därför kommer Ukraina annektera marken i södra Ryssland..
Ryssland kommer fortsätta kriga för att ta det tillbaka.
Ukraina annekterar inte några territorier i något land.
Annexering är något ett expanderande imperialistiskt Ryssland utför.
Ukraina är inte ett imperium och vill inte bli det.
Ukraina vill bara få tillbaka land som nu ockuperas av ryska trupper, och det får de.
Det är ju det som tar tid evakuera södra Ryssland... hade det inte varit civila i området hade ukrainska trupper redan varit eliminerade... Ukraina gömmer sig ju bland civila.
Nu verkar det ju inte som kärnvapen kommer vara första alternativ när man läser senaste inläggen i Gazeta utan det verkar handla om betydligt värre och större operation...
"Igår satt Putin i långt möte angående den kommande offensiven i Kursk hur och vad deras mål kommer bli.. det är verkar enligt texten som något stort har börjat planerats.
Befälhavare, chefer för militära grenar, specialtrupper och tjänster, efter att ha satt uppgiften, måste personligen gå till underordnade formationer och enheter för att organisera assistans och kontroll, kontrollera en gemensam förståelse och korrekt implementering av utfärdade direktiv och stridsorder.
Dessutom kan det inte uteslutas att före starten av offensiven i Kursk-regionen kommer ett massivt eldanfall att utföras på mål på Ukrainas territorium, som involverar alla tillgängliga resurser hos flygstyrkorna, marinen, missilstyrkorna och artilleri.
Listan över mål för en sådan attack kommer med största sannolikhet redan att inkludera anläggningar som utgör grunden för Ukrainas militära och militärekonomiska potential, högre kommandoposter, kommunikationscentra, landningsbanor, flygplan på flygfält, spanings- och elektronisk krigföringsutrustning, operativa och militära anläggningar baser, försörjnings-, lagrings- och reparationsbaser, kommunikationscentra och infrastrukturanläggningar.
Det verkar som att detta massiva slag när det gäller antalet inblandade styrkor och resurser kommer att överträffa allt som tidigare setts. Det är mycket möjligt att alla nödvändiga uppgifter för att förbereda och genomföra en sådan strejk redan har fastställts på mötet.
Men en sådan stor operation kräver också lämpliga förberedelser - åtminstone innefattar den utbildning av trupper, organisation av omfattande stöd och kontroll, utplacering av trupper."
Nej Malmö är ingen stor stad. Malmö är en gigantisk storstad vet du väl?
Hur ska man annars få byhålan Sudzha med 5000 invånare till att kallas "stad" för att förstora ukrainas senaste överraskningsanfall som en gigantisk framgång?
Hur går det med att bemöta det du ombads?
Vad har Ukraina gjort för terrorgrejer som Ryssland inte gjort? Även om man skulle ha fått för sig att Ukraina pysslar med sådant i detta fall, så borde man väl kunna se sig i spegeln.
Ryssland annekterat, bombat civila människor och civil infrastruktur och invaderat ett annat land i syfte att ta territorium, fast de motiverade invasionen på lögnaktigt sätt vid invasionens start när det påstods handla om denazifiering som även det är ett större bekymmer i det egna landet än det de anföll.
Synpunkter?
Sedan kan jag besvara det du skriver här på ett mycket trivialt och enkelt sätt. Det är inte en svår fråga.
Aha, och hittills har man under två och ett halvt år undvikit detta för att istället sikta in sig på skolor och barnsjukhus med reservtrupperna och ärtbössor?
Säg mig, var ska Putin dra fram alla dessa wunderwaffen ifrån för att kunna genomföra denna ardenner-offensiv? Och varför har han inte gjort det tidigare och bara avslutat kriget?
Jaja. Men att invadera Ryssland var inte eftertänkt.
Med tanke på hur mycket ni vatniks råter på forumet om Ukrainas offensiv så är den väldigt lyckad. Dessutom kanske vi slipper höra er vatniks tjat om när den Ukrainska offensiven blir av i år.
Jag har inte blivit tillfrågad om jag ser ukraina eller ryssland som en terrorstat. Borde jag inte blivit det eftersom jag är lika stor del av "övriga världen" som alla andra?
Du har inte blivit tillfrågad därför du har för lite att säga till om och ingen är intresserad av vad du tycker. Jag har själv inte blivit tillfrågad.
Om du vill ha en folkomröstning i denna fråga så kontakta ett parti du gillar och be dem att starta en process att driva en folkomröstning. Eller starta en oponion själv. Du lever i ett fritt land till skillnad mot för ryssarna!