2024-08-13, 13:18
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Dessutom kan det inte uteslutas att före starten av offensiven i Kursk-regionen kommer ett massivt eldanfall att utföras på mål på Ukrainas territorium, som involverar alla tillgängliga resurser hos flygstyrkorna, marinen, missilstyrkorna och artilleri.

Listan över mål för en sådan attack kommer med största sannolikhet redan att inkludera anläggningar som utgör grunden för Ukrainas militära och militärekonomiska potential, högre kommandoposter, kommunikationscentra, landningsbanor, flygplan på flygfält, spanings- och elektronisk krigföringsutrustning, operativa och militära anläggningar baser, försörjnings-, lagrings- och reparationsbaser, kommunikationscentra och infrastrukturanläggningar.
Aha, och hittills har man under två och ett halvt år undvikit detta för att istället sikta in sig på skolor och barnsjukhus med reservtrupperna och ärtbössor?

Säg mig, var ska Putin dra fram alla dessa wunderwaffen ifrån för att kunna genomföra denna ardenner-offensiv? Och varför har han inte gjort det tidigare och bara avslutat kriget?
Citera
2024-08-13, 13:18
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ryssarna I de 4 provinserna får vara ryssar som de vill. Ryska befolkningens köpkraft har ökat 20% under kriget.
Putin-EU 2-0
Blir det 3-0 till pootin så faller nog ryzzland med ert sätt att se på det hela 😄
Citera
2024-08-13, 13:19
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Det var så "världen" definierades, de ungefär 200 staternas ledare är "världen" och "övriga världen" är de som är på ukrainas sida.

Det är därför jag undrar hur många staters ledare som hyllat den senaste utflykten i Kursk län.
Det är nämligen inga världsledare som gjort det vad jag vet om.
Tystnad kanske inte är detsamma som att ge sitt stöd?

Nu är det ju inte gymnastikuppvisning där domare skall bedöma efter varje moment, det har redan kommit reaktioner men man avvaktar naturligtvis när man ser resultatet i sin helhet.
Citera
2024-08-13, 13:21
Medlem
Citat:
Det var så "världen" definierades, de ungefär 200 staternas ledare är "världen" och "övriga världen" är de som är på ukrainas sida.

Det är därför jag undrar hur många staters ledare som hyllat den senaste utflykten i Kursk län.
Det är nämligen inga världsledare som gjort det vad jag vet om.
Tystnad kanske inte är detsamma som att ge sitt stöd?
Det är 3 Divisioner - som går fram. En avsevärd styrka som evt går mot Moskva!
Citera
Medlem
BigBusinesss avatar
Citat:
Ryssarna I de 4 provinserna får vara ryssar som de vill. Ryska befolkningens köpkraft har ökat 20% under kriget.
Putin-EU 2-0

Snälla kan du inte ge en källa på att ryssarnas köpkraft har ökat med 20%?

Inte ens de värsta lögnerna från Ryzzland säger något liknande. Du fattar alltså inte vad du läser ens när du läser dina egna propagandamanus.
Citera
Medlem
Citat:
Det kommer inte bytas några områden... Ryssland kommer aldrig gå med på detta pga olika anledningar. Därför kommer Ukraina annektera marken i södra Ryssland..
Ryssland kommer fortsätta kriga för att ta det tillbaka.

Ukraina annekterar inte några territorier i något land.
Annexering är något ett expanderande imperialistiskt Ryssland utför.
Ukraina är inte ett imperium och vill inte bli det.
Ukraina vill bara få tillbaka land som nu ockuperas av ryska trupper, och det får de.
Citera
2024-08-13, 13:22
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Det är ju det som tar tid evakuera södra Ryssland... hade det inte varit civila i området hade ukrainska trupper redan varit eliminerade... Ukraina gömmer sig ju bland civila.

Nu verkar det ju inte som kärnvapen kommer vara första alternativ när man läser senaste inläggen i Gazeta utan det verkar handla om betydligt värre och större operation...

"Igår satt Putin i långt möte angående den kommande offensiven i Kursk hur och vad deras mål kommer bli.. det är verkar enligt texten som något stort har börjat planerats.
Befälhavare, chefer för militära grenar, specialtrupper och tjänster, efter att ha satt uppgiften, måste personligen gå till underordnade formationer och enheter för att organisera assistans och kontroll, kontrollera en gemensam förståelse och korrekt implementering av utfärdade direktiv och stridsorder.

Dessutom kan det inte uteslutas att före starten av offensiven i Kursk-regionen kommer ett massivt eldanfall att utföras på mål på Ukrainas territorium, som involverar alla tillgängliga resurser hos flygstyrkorna, marinen, missilstyrkorna och artilleri.

Listan över mål för en sådan attack kommer med största sannolikhet redan att inkludera anläggningar som utgör grunden för Ukrainas militära och militärekonomiska potential, högre kommandoposter, kommunikationscentra, landningsbanor, flygplan på flygfält, spanings- och elektronisk krigföringsutrustning, operativa och militära anläggningar baser, försörjnings-, lagrings- och reparationsbaser, kommunikationscentra och infrastrukturanläggningar.

Det verkar som att detta massiva slag när det gäller antalet inblandade styrkor och resurser kommer att överträffa allt som tidigare setts. Det är mycket möjligt att alla nödvändiga uppgifter för att förbereda och genomföra en sådan strejk redan har fastställts på mötet.

Men en sådan stor operation kräver också lämpliga förberedelser - åtminstone innefattar den utbildning av trupper, organisation av omfattande stöd och kontroll, utplacering av trupper."
Strejk?😄
Citera
2024-08-13, 13:23
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Nej Malmö är ingen stor stad. Malmö är en gigantisk storstad vet du väl?
Hur ska man annars få byhålan Sudzha med 5000 invånare till att kallas "stad" för att förstora ukrainas senaste överraskningsanfall som en gigantisk framgång?
Hur går det med att bemöta det du ombads?

Vad har Ukraina gjort för terrorgrejer som Ryssland inte gjort? Även om man skulle ha fått för sig att Ukraina pysslar med sådant i detta fall, så borde man väl kunna se sig i spegeln.

Synpunkter?

Sedan kan jag besvara det du skriver här på ett mycket trivialt och enkelt sätt. Det är inte en svår fråga.
Citera
2024-08-13, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Aha, och hittills har man under två och ett halvt år undvikit detta för att istället sikta in sig på skolor och barnsjukhus med reservtrupperna och ärtbössor?

Säg mig, var ska Putin dra fram alla dessa wunderwaffen ifrån för att kunna genomföra denna ardenner-offensiv? Och varför har han inte gjort det tidigare och bara avslutat kriget?

Tråden handlar om invasionen i Kursk..
Citera
2024-08-13, 13:24
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Varför har man inte gjort det tidigare menar du?
Citera
2024-08-13, 13:26
Medlem
Citat:
Jaja. Men att invadera Ryssland var inte eftertänkt.

Med tanke på hur mycket ni vatniks råter på forumet om Ukrainas offensiv så är den väldigt lyckad. Dessutom kanske vi slipper höra er vatniks tjat om när den Ukrainska offensiven blir av i år.
Citera
2024-08-13, 13:26
Avslutad
Citat:
Jaså vad är "övriga världen"?

Jag har inte blivit tillfrågad om jag ser ukraina eller ryssland som en terrorstat. Borde jag inte blivit det eftersom jag är lika stor del av "övriga världen" som alla andra?
Du har inte blivit tillfrågad därför du har för lite att säga till om och ingen är intresserad av vad du tycker. Jag har själv inte blivit tillfrågad.

Om du vill ha en folkomröstning i denna fråga så kontakta ett parti du gillar och be dem att starta en process att driva en folkomröstning. Eller starta en oponion själv. Du lever i ett fritt land till skillnad mot för ryssarna!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in