2024-08-13, 12:24
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Jag själv såklart!
Och jag representerar mig. Du är på den imperialistiska terrorststens sida, som gnäller på landet som försvarar sig för att pyssla med sådant din egen sida pysslat med sedan krigets start. Och helt sväljer statspropagandan och försöker föra den vidare för den imperialistiska terrorstatens räkning. Antingen får du betalt eller också är du bara en nyttig idiot.

"Övriga världen" syftade jag på statsnivå och inte individnivå. Såklart.

På individnivå är det även rysstroll som agerar Putins nyttiga idioter och trollarmeer som försöker relativisera och destabilisera demokratier med desinformation.

Vad har Ukraina gjort för terrorgrejer som Ryssland inte gjort? Även om man skulle ha fått för sig att Ukraina pysslar med sådant i detta fall, så borde man väl kunna se sig i spegeln.
Senast redigerad av MrArtur 2024-08-13 kl. 12:26.
Citera
2024-08-13, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av c.diver
Det har redan gått 1 vecka och de fortsätter att utöka området de kontrollerar. Vad bygger du din analys på?
Jag bygger min tanketro på att om ryssarna haft minimal och uselt försvar at det området samt Ukraina haft väl utbildade soldater med bra effektiva vapen/transportmöjligheter så var det inget problem för Ukraina att kötta på in där. Men när ryssen förstärker där, med väl utbildade soldater och tunga vapen så kommer det gå som i övriga delar av Ukraina fast fortare eftersom det är på ryskt territorium.
Citera
2024-08-13, 12:25
Medlem
Mindbusinesss avatar
Hur nära kom Wagnergruppen Moskva?
Citera
2024-08-13, 12:27
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanery-end
Jag bygger min tanketro på att om ryssarna haft minimal och uselt försvar at det området samt Ukraina haft väl utbildade soldater med bra effektiva vapen/transportmöjligheter så var det inget problem för Ukraina att kötta på in där. Men när ryssen förstärker där, med väl utbildade soldater och tunga vapen så kommer det gå som i övriga delar av Ukraina fast fortare eftersom det är på ryskt territorium.

Så ryssarna har väl utbildade soldater? Var gömmer man dessa? Dags att plocka fram de nu?
Citera
2024-08-13, 12:27
Medlem
Citat:

Men finns det verkligen några välutbildade ryska soldater kvar?
Citera
2024-08-13, 12:28
Medlem
Citat:

Vilka tunga vapen och välutbildade soldater tänker du på?

Rövarband i flipflops på kickbikes kommer inte att göra någon större skillnad.
Citera
2024-08-13, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Hur kan denna invasion i Kursk vara att Ukraina försvarar sig?

Innan 2014 och Putins attack på Krim var det fred mellan länderna.

Nu är det krig. I krig så kan den som försvarar sig även gå in på den anfallande sidans territorium.

Det innebär inte att dom då startar krig. Det är redan krig. Det krig Putin startade 2014.
Citera
2024-08-13, 12:30
Medlem
Citat:
Länk till inläggen tack! Vilken lögn har jag farit med?

Nu får det vara nog med din förstörelse av diskussionen. Käft.

On topic: Ryssland fortsätter att evakuera fler områden. Det här ser verkligen inte bra ut för Putin. Snacka om att ha brallorna neddragna.

https://x.com/liveuamap/status/1823298653827547225?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ
Citera
2024-08-13, 12:31
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bismaerkt
Problemet är tydligen att Ukraina attackerar Ryssland gränser och att människor lider av detta.
Åh nej! Om det ändå på något vis hade funnits nåt sätt att kunna undvika detta...
Russians ridicule western media on ‘day of no invasion’
"Good afternoon. Sorry for being a little late," Zakharova said on Feb. 16, 2022. "I was just checking whether we were invading Ukraine or not. Spoiler: we are not."
Citera
2024-08-13, 12:32
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ryzzens förstärkning verkar ta tid på sig, finns det ens någon om man inte plockar hem soldater från Ukraina? Borde vart på plats för flera dagar sedan
Citera
2024-08-13, 12:33
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chokladmums
Innan 2014 och Putins attack på Krim var det fred mellan länderna.

Nu är det krig. I krig så kan den som försvarar sig även gå in på den anfallande sidans territorium.

Det innebär inte att dom då startar krig. Det är redan krig. Det krig Putin startade 2014.
Det är så otroligt märkligt att detta argument verkligen framförs. Att Ukraina nu skulle ha startat krig mot Ryssland. Garanterat en sån där sak som trollarmeerna blivit uppmanade att upprepa. I hopp om att folk tillslut ska sluta reagera på hur korkat det är.
Citera
2024-08-13, 12:35
Medlem
Citat:
Länk till inläggen tack! Vilken lögn har jag farit med?
Men för fan sluta !
Du och MuhammedSvensk har spammat sönder denna tråd med lögner

Allt ifrån förra veckan att ryssarna kört ur Ukrainarna osv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in