Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Häromdagen nämndes 1000 fångar, i dag är det 2000 fångar. Så ja det händer väldigt mycket med tanke på antalet fångar.
Jag tror att ryssarna just nu har enorma problem att komma i strid. De anländer till slagfältet, får stryk och ger upp. Ids inte ens försöka fly.
Fortsätter det såhär pratar vi om 30.000 fångar till månadens slut.
Ukrainas huvudvärk verkar just nu vara att hantera alla fångar snarare än själva striderna.
Inte så illa pinkat av 1000 ukrainare, varav 950 dog det första dygnet enligt ryska källor på högsta nivå.
Jag tror det är lite så, ryssarna har inte organiserat sig ännu; men jag är säker på att de kommer göra det. När de lyckas sätta ihop och samordna brigader av de som kommit till Kursk blir det svårare för Ukraina. Men jag hoppas jag har fel, hoppas hela brigader börjar kapitulera när de ser att det går att kapitulera. I Ukraina i skyttegravskriget var det nog svårt att ge sig till Ukrainarna även om de ville för det är minfält och skyttegravar med soldater man måste ta sig förbi.
Citat:
Ursprungligen postat av
raskens
Ryska soldater gör det dom är bäst på. Plundra, våldta och mörda. Nu våldtar och mördar ryssarna sina egna också.
https://x.com/RitornellaNYC/status/1823227871059451937
Vilka djävla värdelösa äckelråttor ryssarna är.
Många satt ju i fängelse för mord och släpptes när de skrev kontrakt för militären. Åker de i fängelse för fler mord kan de antagligen göra samma sak igen. Så länge de är villiga att vara soldater så är de i princip straffimmuna.
Undra om vanliga ryssar kan börja förstå vad Ryssland gör i Ukraina nu? Om deras soldater beter sig så här hemma borde de förstå att de är ännu värre i Ukraina.