2024-08-13, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
Finns det mer efterblivna människor på planeten än Z-ryZZar?

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1823042805658165383

Fetalt alkoholsyndrom en masse i kombination med statlig propaganda, dålig skolgång, undernäring och umgänge enbart med olycksbröder. Det är sådär det blir. Och: korruption ÄR systemet, så ingenting kommer att förändras.

En vecka går de på gatan i Magadan och skanderar död åt USAs städer, veckan efter springer de nyvåldtagna i flipflops på en åker i Kurskregionen och undrar vad som hände.
Citera
2024-08-13, 10:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
tror fagtisgt inte putin tar benso pga gammal kgb tror han kommer sjicka in rigtiga trupp nu i kursk igenkligen ock visa i skåpet var i det ska stå
F'låt för sen kommentar. Då återstår alternativet att pootin är svårt dement. När har putin tänkt att skicka in riktig trupp? Det har snart gått en vecka nu av förnedring av den ryska armén och FSB.
Citera
2024-08-13, 10:07
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Finns det mer efterblivna människor på planeten än Z-ryZZar?

https://x.com/Gerashchenko_en/status/1823042805658165383

Här var det mycket vodka inblandat och förstår att en av dessa i leden är desperata.

Är bilen i klippet med raketen på taket ryssarnas nya hemliga vapen?

IS hade sina självmordsbilar verkar som ryssarna går på samma linje nu för sitt kalifat.

Kan det vara brist på flygplan att de måste hitta nya sätt att föra fram sina FAB-bomber?
Citera
2024-08-13, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Det tror inte jag. Det ryktades om nära 500 slaktade turister enbart i en av konvojerna som slogs ut. Med tanke på Rysslands ilska över det misstaget är det säkert sant.

Militärer som färdas i militärkonvoj nära fronten är tveklöst legitima mål, såvida de inte visar att de avser ge upp. Även civila som färdas i en militärkonvoj är faktiskt legitima mål, såvida inte konvojen är tydligt markerad som civil- eller sjuktransport.
Citera
2024-08-13, 10:10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Det tror inte jag. Det ryktades om nära 500 slaktade turister enbart i en av konvojerna som slogs ut. Med tanke på Rysslands ilska över det misstaget är det säkert sant.

Jag skulle säga att 500 pers är en piss i havet med tanke på hur stort område ukraina tagit över. Se hur många civila och soldater som gått åt under ryssarnas strider i ukraina och de har mest stått och stampat.
Citera
2024-08-13, 10:11
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Här var det mycket vodka inblandat och förstår att en av dessa i leden är desperata.

Är bilen i klippet med raketen på taket ryssarnas nya hemliga vapen?

IS hade sina självmordsbilar verkar som ryssarna går på samma linje nu för sitt kalifat.

Kan det vara brist på flygplan att de måste hitta nya sätt att föra fram sina FAB-bomber?
Om ryska armén kollapsar vid fronten och börjar retirera är jag väldigt orolig för vad de tar sig till under reträtten.
Det finns en uppenvar risk att de av hämdbegär och frustration går bärsärk mot civilbefolkningen.
De övergrepp mot civila som hittills rapporterats om kommer att blekna i jämförelse.
Citera
2024-08-13, 10:12
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Militärer som färdas i militärkonvoj nära fronten är tveklöst legitima mål, såvida de inte visar att de avser ge upp. Även civila som färdas i en militärkonvoj är faktiskt legitima mål, såvida inte konvojen är tydligt markerad som civil- eller sjuktransport.

Helt rätt. Allt och alla i eller nära militärkonvoj är legitima mål. Dessutom använder ryzzar ofta "flyktingkonvojer" för att smyga med militära trupper.
Citera
2024-08-13, 10:16
Medlem
Ukraina fortsätter avancera i Ryssland enligt ISW.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1285024
Citera
2024-08-13, 10:18
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Som jag uppfattat det byggde Sovjet väldiga krigsmakt/försvarsanläggningar på Krim och t ex mellan Azovsjön och Kaukasus. Däremot inga vid gränsen Ryska SFSR - Ukrainska SSR. Så har det förblivit. De förstnämnda har underhållits och kompletterats. Något skydd vid ukrainagränsen har inte byggts upp 1991-2022.

Vad gäller fasta försvarsanläggningar och tradition av försvarsberedskap menar jag att det finns mot t ex Kina och Finland. Däremot inte mot t ex Kazakstan och Ukraina.

Ja men innan 2022 hade inte Ukraina det heller. De har byggt upp denna försvarslinje och hållit den bemannad efter att ryssarna lämnade norra Ukraina. Även gränsen mot Vitryssland. Ryssland har struntat i detta och det har ju gett dem en fördel i manskap inne i Ukraina för Ukraina har varit tvungna att ha trupper och lägga resurser på befästningar längs hela sina gränser.

Om Ryssland skall börja försvara denna gräns kanske de behöver 100 000 man till bara för det. Och utrustning.

Vad jag hört är det inte direkt några befästningar längs finska gränsen. De har regementen här och där bara. Sovjet räknade alltid med att vara den som anfaller, inte den som blir anfallen.
Citera
2024-08-13, 10:18
Medlem
KillPus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Om ryska armén kollapsar vid fronten och börjar retirera är jag väldigt orolig för vad de marödörer sig till under reträtten.
Det finns en uppenvar risk att de av hämdbegär och frustration går bärsärk mot civilbefolkningen.
De övergrepp mot civila som hittills rapporterats om kommer att blekna i jämförelse.

Z-orcher är dessutom genetiska marodörer, kända sedan WWII. Det var ngn video där ngn ryZk militär nära Kursk beklagade sig att huset var tomt redan när de kom dit, dvs några hann tömma det på värdesaker innan dem. Ryssarna är mänsklighetens avskum.
Citera
2024-08-13, 10:19
Medlem
Taggads avatar
Obekvämt för Putin att framstå som det stora säkerhetsproblemet för Ryssland.
Citat:
Kirby till Putin: ”Om det är obekvämt – lämna Ukraina”
John Kirby, talesperson för USA:s nationella säkerhetsråd, uppmanar Vladimir Putin att dra tillbaka de ryska styrkorna från Ukraina. Under en pressträff fick han frågor om den ukrainska offensiven på rysk mark, som har pågått i nästan en vecka.

– Jag tänker inte prata om ukrainska militära operationer. Jag låter dem prata om vad de gör, säger han.
https://omni.se/t/striderna/6b897e27-8556-4869-9b7b-a1398b2d5707
Citera
2024-08-13, 10:22
Medlem
Citat:
Helt rätt. Allt och alla i eller nära militärkonvoj är legitima mål. Dessutom använder ryzzar ofta "flyktingkonvojer" för att smyga med militära trupper.

Fast det resonemanget om att smyga in militära trupper med flyktingkonvojer faller på sin orimlighet.

Helt enkelt så går flyktingkonvojer i fel riktning, men det är kanske så att ryska militären också flyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in