2024-08-12, 23:14
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patajavel
Tycker mig känna igen honom, och namn är rätt.

Jobbade han extra nånstans när han pluggade i Linköping?
Tror mig att jag kan ha jobbat med honom för typ 8 år sedan, men lång tid sedan.
I sånt fall hade han flickvän på den tiden.

Känner ej honom, hittade bara info via googling.
Citera
2024-08-13, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroxex
#464 måste vara nr 3 eller 4 som blir konfronterad vid Humlegården. Det var ju en tidigare i somras och så en för ett par år sedan har jag för mig. Eventuellt ytterligare en...?

Doktorand på KTH dessutom... men inget konsekvenstänk.

Ja, de stämmer träff där.

Inget jätteanmärkningsvärt således.
Citera
2024-08-13, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Herr-flick-
Hans utbildning blir värdelös när han blir kickad från KTH , Om han söker ett nytt liknande jobb lär dom kontakta kth och fråga om denne man eller om det börjas spridas ut bland dessa arbetsplatser dom lär knappast dölja att han är pedofil eller blivit tagen av dumpen. Därför tror jag självmord kan vara en utväg för denna gädda

En så kallad lågoddsare, med andra ord, inte högoddsare.

De andra anmärkte på det.
Citera
2024-08-13, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Det verkar dock inte fungera så för gäddorna. Förslaget att en gädda med hög utbildning borde kunna fortsätta sin karriär i någon form utomlands är så att säga inte nytt. Än så länge har nog ingen gädda valt den vägen. Ett fåtal har utvandrat men det har till synes inte varit kopplat till jobbmöjligheter.

Enligt min uppräkning i april var det sju utvandrade gäddor. #180 och #304 har tillkommit på listan.

Lista på utvandrade gäddor:

110 Uppsalagäddan serverar kycklingfilé - Tyskland
130 WonderGäddan - Cypern
152 Gäddrannsakan - Spanien
180 Rektor vill betala 500 kr för oral våldtäkt - Portugal
260 Engelsk gädda i Sverige - Spanien
295 Räddar inga barngäddan - Saudiarabien
304 Gäddrabatten - Norge
308 54 är det nya 30 - Danmark
343 Säkerhetsgäddan - Tyskland

Ingen av flyttarna kan direkt kopplas till karriärmöjligheter.

Förvisso, men man kan också vända på det hela. Hur många, från utlandet inkomna, gäddor finns det på ganska höga positioner i Sverige just nu? Vi vet egentligen ingenting. Nya identiteter är nog inte det svåraste att fixa ute i världen. Det har funnits och finns fortfarande rena krigsförbrytare gömda i Sverige.

Nåja, nu blir det rena spekulationer och jag lämnar det härmed därhän
Citera
2024-08-13, 01:14
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
#464 Jag är osäker på om en doktorand är jättelätt att sparka. Han lär ju inte bedriva mycket undervisning, utan mest vistas på sin kammare. Men vi får se.

Enligt följande länk kan upp till 20 % av doktorandtiden utgöras av institutionstjänstgöring, inklusive bland annat undervisning. Det är väldigt vanligt att doktorander undervisar, även om det inte är mycket, som du skriver.

https://www.kth.se/ee/spp/education/phd/phd-education-1.65913

I övrigt gäller sedvanliga arbetsrättsliga regler. I praktiken måste det vara svårt att ha honom kvar. Det blir en sådan smäll för varje arbetsgivare när Dumpen exploderar, offentliga institutioner är inget undantag (skattefinansierade, allmänhetens förtroende, publikt rykte att värna).
Senast redigerad av Lessler 2024-08-13 kl. 01:17.
Citera
2024-08-13, 01:42
Medlem
george-nadas avatar
Jäklar vad ställd han blir, bög-peddot.

Lycka till med studierna #464
Citera
2024-08-13, 06:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Enligt följande länk kan upp till 20 % av doktorandtiden utgöras av institutionstjänstgöring, inklusive bland annat undervisning. Det är väldigt vanligt att doktorander undervisar, även om det inte är mycket, som du skriver.

https://www.kth.se/ee/spp/education/phd/phd-education-1.65913

I övrigt gäller sedvanliga arbetsrättsliga regler. I praktiken måste det vara svårt att ha honom kvar. Det blir en sådan smäll för varje arbetsgivare när Dumpen exploderar, offentliga institutioner är inget undantag (skattefinansierade, allmänhetens förtroende, publikt rykte att värna).

Jovisst. Det beror på reglerna. Han är antagen till doktorandstudier på sannolikt 4 år. Det är ju ett speciellt anställningsförfarande. Men prefekten får förklara det olämpliga att vara kvar.
Citera
2024-08-13, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george-nada
Jäklar vad ställd han blir, bög-peddot.

Lycka till med studierna #464

Men stackaren, han ville ju bara bögmysa lite med en 13-åring.
Citera
2024-08-13, 08:13
Medlem
"Va"?
"Va sa du"?
Alla försöker vinna tid och försöker se ut som fågelholkar
Citera
2024-08-13, 08:25
Medlem

Att han inte blev misstänksam när fiskaren upprepat skrev om matematik "matte är så svårt", "då kan du hjälpa mig med matte" osv. Kändes ju som att fiskaren kört hans selfie i en ansiktsigenkännare, för anspelningarna var på tok för många för att av en ren tillfällighet hamna hos en matematiker.
Citera
2024-08-13, 08:53
Medlem
palikirs avatar
#464 är ingen matematiker för helvete. Han är ingenjör som doktorerar inom elkraftteknik.

Jaja.. undrar också vad som händer med honom nu. Som doktorand får man 4/5-års kontrakt. Man arbetar man väldigt mycket själv i det ensamma och handledarna vill såklart att man gör klart sin avhandling. Han kan säkert jobba hemifrån 95% av tiden.

Dock verkar han precis ha börjat (2023) och jag hittar inga publikationer i hans namn (förutom hans Master-uppsats). Så han är nog ganska lättsparkad. Ingen stor investering åt skogen liksom.

Ifall han får vara kvar föreslår jag att Patrik & Sara dyker upp på hans disputation (som är alltid är allmänna) och ställer frågor. "Varför skriver man sånt till ett barn?" "Har du en tvillingbror?"
Citera
2024-08-13, 10:41
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palikir
#464 är ingen matematiker för helvete. Han är ingenjör som doktorerar inom elkraftteknik.

Jaja.. undrar också vad som händer med honom nu. Som doktorand får man 4/5-års kontrakt. Man arbetar man väldigt mycket själv i det ensamma och handledarna vill såklart att man gör klart sin avhandling. Han kan säkert jobba hemifrån 95% av tiden.

Dock verkar han precis ha börjat (2023) och jag hittar inga publikationer i hans namn (förutom hans Master-uppsats). Så han är nog ganska lättsparkad. Ingen stor investering åt skogen liksom.

Ifall han får vara kvar föreslår jag att Patrik & Sara dyker upp på hans disputation (som är alltid är allmänna) och ställer frågor. "Varför skriver man sånt till ett barn?" "Har du en tvillingbror?"
Haha!

Jag ser framför mig den lustiga stämningen som uppstår då han parerar och avhandlar avancerade och fördjupande frågor från sakkunniga om elkraftteknik, grön energi och batterikapacitet men tappar orden totalt då en gammal friidrottare har spörsmål kring hans familjeförhållanden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in