2024-08-12, 22:21
Medlem
[quote=Leibach|89145563]Flyttfirma? Har han klämt in barndejten mellan två arbetspass?

Han jobbade inte ens den dagen han blev konfronterad av Dumpen, han var ledig och hemma med sin dotter.. Jag tror han använde arbetskläderna som ursäkt för barnvakt "Jag ska åka och jobba"

Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Märkligt att frun bor på en helt annan adress. Typ dragit direkt hon blivit informerad av Dumpen, bosatt sig hos den unga sonen men giftermålet har inte hunnit avslutas ännu?

Dom har aldrig bott ihop, dom bott fram och tillbaka hos varandra
Citera
2024-08-12, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorgNThorg
Han verkar ha tagit bort sin FB.
Vilket är det smartaste han gjort på något år kan man tro...

nej då den är kvar
Citera
2024-08-12, 22:25
Medlem
Neatlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Det verkar dock inte fungera så för gäddorna. Förslaget att en gädda med hög utbildning borde kunna fortsätta sin karriär i någon form utomlands är så att säga inte nytt. Än så länge har nog ingen gädda valt den vägen. Ett fåtal har utvandrat men det har till synes inte varit kopplat till jobbmöjligheter.

Enligt min uppräkning i april var det sju utvandrade gäddor:

110 Uppsalagäddan serverar kycklingfilé - Tyskland
130 WonderGäddan - Cypern
152 Gäddrannsakan - Spanien
260 Engelsk gädda i Sverige - Spanien
295 Räddar inga barngäddan - Saudiarabien
308 54 är det nya 30 - Danmark
343 Säkerhetsgäddan - Tyskland

Ingen riktig karriärgädda alls där.

#304 har flyttat till Oslo nyligen.
Citera
2024-08-12, 22:30
Medlem
HassanVonEssens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neatless
#304 har flyttat till Oslo nyligen.
Allright! Tack för info. Han är tillagd i listan ovan. Då är vi uppe i nio utvandrade gäddor, vilket är lika många som antalet avlidna.
Citera
2024-08-12, 22:31
Medlem
#464 Börjar kanske bli avtrubbad, men känner att denna gädda och #463 är väldigt tråkiga. Inget perverst i chattarna, snarare snudd på romantik.
#464 är självklart konstig som vill träffa någon på 14 år, men i övrigt slätstruken. Han ser inte ens wierd ut, utan har rakat sig, är i ok form och klär sig inte i gamla trasor. Inte så mycket att diskutera 🤔
Citera
2024-08-12, 22:35
Medlem
Citat:
#461 Företaget har agerat enligt mejlsvar, hoppas det innebär att han fått sparken.

https://dumpen.se/2024/08/08/nackros-hasse-napp-461-goteborg/

han blev omedelbart uppsagd och hemskickad.
Citera
2024-08-12, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
#464 Börjar kanske bli avtrubbad, men känner att denna gädda och #463 är väldigt tråkiga. Inget perverst i chattarna, snarare snudd på romantik.
#464 är självklart konstig som vill träffa någon på 14 år, men i övrigt slätstruken. Han ser inte ens wierd ut, utan har rakat sig, är i ok form och klär sig inte i gamla trasor. Inte så mycket att diskutera 🤔
Var precis min tanke också när jag läste chatten.
Citera
2024-08-12, 22:48
Medlem
HassanVonEssens avatar
Gäddstatistik

Det här inlägget innehåller lite statistik som har efterfrågats i tråden. Inlägget kan komma att utökas med fler kategorier och finns länkat i min signatur. Hör gärna av dig om du vet att något behöver uppdateras.

Utvandrade:

Äldsta:

Yngsta:

Avlidna:

Oidentifierade:
Senast redigerad av HassanVonEssen 2024-08-12 kl. 23:02.
Citera
2024-08-12, 22:50
Medlem
#464 måste vara nr 3 eller 4 som blir konfronterad vid Humlegården. Det var ju en tidigare i somras och så en för ett par år sedan har jag för mig. Eventuellt ytterligare en...?

Doktorand på KTH dessutom... men inget konsekvenstänk.
Citera
2024-08-12, 22:57
Medlem
patajavels avatar
Citat:
Han har tydligen jobbat som elektronikingenjör i många år efter Ingenjörsexamen i Linköping, men påbörjat sin väg till Doktorsavhandling på KTH 2023 (hur lång tid kan det ta, 2-3 år?). Ett jobb på Northvolt och en husvagn i skogen kanske kan rymmas i hans framtid med lite tur? "His PhD project is focused on gate driver design for battery electric heavy duty vehicles."

Tycker mig känna igen honom, och namn är rätt.

Jobbade han extra nånstans när han pluggade i Linköping?
Tror mig att jag kan ha jobbat med honom för typ 8 år sedan, men lång tid sedan.
I sånt fall hade han flickvän på den tiden.
Citera
2024-08-12, 23:07
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Det där var ju faktiskt rätt roligt. Dessvärre lär han inte sitta kvar där längre. Däremot behöver han nog ta sig dit för att städa undan sitt bråte.

Jag tvekade vilken kategori jag skulle klicka i, det fanns el/teknik, städning, möblering och nån till. Jag valde övrigt.
Citera
2024-08-12, 23:13
Medlem
#464 Jag är osäker på om en doktorand är jättelätt att sparka. Han lär ju inte bedriva mycket undervisning, utan mest vistas på sin kammare. Men vi får se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in