2024-08-13, 00:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korvsjo
Även barnet avled redan i helgen, men eftersom det flyttats från US kan de inte lämna ut några bulletiner om barnets tillstånd till medierna.

Så jävla tragiskt.

*edit* syftningsfel åtgärdat.

flyttats från US? Vad står US för?
Citera
2024-08-13, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av listigtjej
fy vad hemskt!! finns det en tråd om detta tro? överlevde flickan sen?

Ja hon överlevde. Vet inte om det finns tråd.
Citera
2024-08-13, 05:49
Medlem
Citat:
flyttats från US? Vad står US för?

Universitetssjukhuset
Citera
2024-08-13, 07:45
Medlem
Snops avatar
Citat:
var bilen manuell växlad då tro? jag parkerar i friläge och "handbromsen" och aldrig varit några problem. Men nu får man kanske tänka om..

Ja den skulle kunna vara det.

Jag fattar inte varför man ska förlita sig på endast handbromsen som på äldre bilar bara är en vajer som kan gå av när som helst. Har man också en växel i kan ju inte bilen rulla iväg ändå. Dessutom så kan handbromsen frysa fast på vintern och då är det bra att ha vanan i att alltid parkera bilen med växel i.

Fick lära ett yngre syskon som nyligen tagit körkort detta, denne hade aldrig hört talas om detta men köpte poängen och skulle börja göra "rätt".
Citera
2024-08-13, 09:50
Medlem
Sens moral av denna historia är att man kanske inte skall köra bil på gång- och cykelbana (olagligt) och parkera på Linköpings kommuns gräsmatta i en sluttning ner mot en å. Det kan uppenbarligen sluta illa.
Citera
2024-08-13, 12:58
Medlem
BlueBarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snop

Jag fattar inte varför man ska förlita sig på endast handbromsen som på äldre bilar bara är en vajer som kan gå av när som helst. Har man också en växel i kan ju inte bilen rulla iväg ändå. Dessutom så kan handbromsen frysa fast på vintern och då är det bra att ha vanan i att alltid parkera bilen med växel i.

Fick lära ett yngre syskon som nyligen tagit körkort detta, denne hade aldrig hört talas om detta men köpte poängen och skulle börja göra "rätt".

Det fick jag lära mig på körkortsutbildngen , samt vinkla hjulen vid parkering i back så bilen gick emot trottarkanten.
Citera
2024-08-13, 13:24
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wallaturk
Sens moral av denna historia är att man kanske inte skall köra bil på gång- och cykelbana (olagligt) och parkera på Linköpings kommuns gräsmatta i en sluttning ner mot en å. Det kan uppenbarligen sluta illa.
Tack för informationen!
I Malmö har vi Bulltofta Rekreationsområde där vissa tycker sig stå över lagen och kör in med bil för att grilla.
Kruxet med betongsuggor är givetvis att Räddningstjänsten inte heller kan ta sig fram.
Citera
2024-08-13, 21:16
Medlem
Inget mer som framkommit?
Ingen som vet vilka de är, är dom från Linköping?
Citera
2024-08-14, 00:06
Medlem
Citat:
vilket påbrå?
Inte påbrå.
Hel kurder
Citera
2024-08-14, 01:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snop

men gäller det även modernare bilar med handbroms som bara är en knapp? Jag är lärd att man ska lägga i friläge men beror kanske på vilken bil man har. Min är från 2012
Citera
2024-08-14, 01:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korvsjo
Middle East North Africa. Ett sätt att bunta ihop alla läskiga araber i ett litet praktiskt akronym.

är familjen araber? eller från annat mellanöstern land?
Citera
2024-08-14, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varsom
Inte påbrå.
Hel kurder
Bor dom i Linköping?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto