2024-08-11, 22:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kr0pling
En liten sidenote: Setter en hundrings på at politiet ga MBH tilbudet om å bli pågrepet utenfor hjemmet og at MBH selv valgte Jansløkka siden det ikke er folk på skolen pga sommerferie. Saken ser allerede dårlig ut, men om politiet hadde rullet inn på Skaugum og ført MBH ut i håndjern så hadde det gjort ubotelig skade på kongehuset.

Hadde det vært Tommy fra Trosterud som hadde banka dama si, kjørt kniv i veggen, rasert leiligheten hennes og trua med å sette fyr på eiendelene hennes, så hadde politiet slått inn døra hans med rambukk og han hadde sittet i varetekt akkurat nå med to uker brev og besøksforbud.

Tommy fra Trosterud hadde sluppet å bli førstesideoppslag i alle norske aviser, samt oppslag i medier verden rundt.

Tipper Marius hadde foretrukket måneder på vann og brød, framfor dette. Tross at flere i Marius nærmeste familie har slitt med rusproblemer og er domfelt for vold, narkotika og promillekjøring, så er det akkurat nå Marius som trekker familiens navn ned i søla. Håper han har støtte i de nærmeste som har vært gjennom det samme.
Tante Märtha og onkel Durek har havnet helt i skyggen. Vet ikke hvor lenge egoet til Durek tåler det.
Citera
2024-08-11, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Tommy fra Trosterud hadde sluppet å bli førstesideoppslag i alle norske aviser, samt oppslag i medier verden rundt.

Tipper Marius hadde foretrukket måneder på vann og brød, framfor dette. Tross at flere i Marius nærmeste familie har slitt med rusproblemer og er domfelt for vold, narkotika og promillekjøring, så er det akkurat nå Marius som trekker familiens navn ned i søla. Håper han har støtte i de nærmeste som har vært gjennom det samme.
Tante Märtha og onkel Durek har havnet helt i skyggen. Vet ikke hvor lenge egoet til Durek tåler det.

Greit nok at han ikke har valgt det livet selv, men MBH har hatt valgmuligheter mtp utdanning og jobb som vanlige folk bare kan drømme om. Allikevel har han endt opp arbeidsledig i en alder av 27 og med et rusproblem som norske skattebetalere har finansiert over flere år. Har null sympati med den fyren, spesielt etter den siste tids eskapader.
Citera
2024-08-12, 00:10
Medlem
Citat:
En liten sidenote: Setter en hundrings på at politiet ga MBH tilbudet om å bli pågrepet utenfor hjemmet og at MBH selv valgte Jansløkka siden det ikke er folk på skolen pga sommerferie. Saken ser allerede dårlig ut, men om politiet hadde rullet inn på Skaugum og ført MBH ut i håndjern så hadde det gjort ubotelig skade på kongehuset.

Hadde det vært Tommy fra Trosterud som hadde banka dama si, kjørt kniv i veggen, rasert leiligheten hennes og trua med å sette fyr på eiendelene hennes, så hadde politiet slått inn døra hans med rambukk og han hadde sittet i varetekt akkurat nå med to uker brev og besøksforbud.

Citat:
– Vi kan bekrefte at PST ble orientert kort tid etter en hendelse. Men vi ønsker ikke å kommentere saken ytterligere og vi henviser til Oslo politidistrikt for uttalelser, sier seniorrådgiver i PST, Martin Bernsen, til Nettavisen.

Det er PST som har ansvaret for livvakttjenesten som ivaretar sikkerheten. til medlemmer av kongehuset.

Det var sikkert ingen god ide å dra tilbake til Skaugum, Sikkerhetsvaktene var informert og mamma hadde sikkert forsøkt å ringe ham flere ganger. MM drog jo ikke til Paris, men valgte å bli hjemme. Kanskje følte han skam, og var redd for å møte sin mor? Det ville være en naturlig reaksjon om han nå er skyldig.

Om politiet har forsøkt å beskytte noen, så er det kongefamilien, ikke MBH. MBH er virker være langt ute på kjøret og hans sjel er trolig som Durek kaller det; hacket. Det er nok Martha Louises også.

Hvem skal stoppe all denne galskapen? Jeg har stor respekt for Harald og Sonja, Haakon og Mette-Marit, og forstår ikke hvordan de kommer seg gjennom alt dette.
Durek bryr seg tydeligvis ikke for sine svigerforeldres og svogers ve og vel, han virker bare være opptatt av sin egen person. Ellers hadde han forsøkt å tone seg ned, i alle fall en periode. Men, det er tydeligvis bare synd på han, fordi han ikke blir akseptert.

Nå har derimot MBH stjålet hele oppmerksomheten og det kommer sikkert ikke Durek å like...Og negativ oppmerksomhet er tross alt bedre enn ingen oppmerksomhet?
Citera
2024-08-12, 11:20
Avslutad
Citat:
Greit nok at han ikke har valgt det livet selv, men MBH har hatt valgmuligheter mtp utdanning og jobb som vanlige folk bare kan drømme om. Allikevel har han endt opp arbeidsledig i en alder av 27 og med et rusproblem som norske skattebetalere har finansiert over flere år. Har null sympati med den fyren, spesielt etter den siste tids eskapader.

Ja, jeg er helt enig med deg. Ville bare påpeke at medieoppslagene nok er den verste straffen.
Valgmulighetene er kanskje ikke så frie for Marius, med tanke på den sosiale arven? Mange i Norge forstår at det er mulig å miste jobben, pådra seg rusproblemer og liknende for en periode, men grensa går nok ved vold og trusler.

Så kan man jo undre seg over at man har latt denne mannen flytte inn på Skaugum, selv om det er i eget hus når Marius selv har skrytt i sosiale medier over at han råkjørte og nesten meide ned en gardist inne på eiendommen.

Dessverre tror jeg dette bare vil fortsette. Men ennå vil monarkiet som styreform fortsette, selv om Marius, Märtha og Durek har påført nåværende kongefamilie ubotelig skade. Dumt at man i Norge ikke klarer se at det finnes mange flotte kandidater til presidentembetet.
Citera
2024-08-12, 16:19
Medlem
Citat:
Tydelivis ikke bare eskapader i den siste tiden:

https://www.seher.no/kjendis/klarer-ikke-a-tie/81791166
Citera
2024-08-12, 17:04
Medlem
Javel.

Tidligere kjæreste og samboer Juli*ane Snek*kestad har røpet på Instagram at også hun ble utsatt for psykisk og fysisk vold mens hun var sammen med Marius Borg Høiby. De to bodde sammen, først i London og senere i Tønsberg, ca 2018-2022.
Selv om nærmeste familie og venner har visst om dette velger jeg nå å ikke tie lenger. Og for å besvare spørsmålene: Ja. Jeg har tidligere blitt utsatt for psykisk og fysisk vold av personen det er snakk om. Hvior den psykiske volden var mest brutal for min del.
Kilde: https://www.seher.no/kjendis/klarer-ikke-a-tie/81791166

Videre:
Jeg deler ikke dette fordi jeg ønsker medlidenhet på noen som helst måte. Eller for å sette fokuset over på meg. Det er bare viktig for å understreke det mange lurerpå: at dette har skjedd før. Og dette må stoppes nå. At flere kvinner skal bli utsatt for dette går ikke lenger, og jeg føler et ansvar for å dele.
Dette må stoppes nå. Må si meg enig i det.

Har Marius flere tidligere kjærester som kan dukke opp med lignende historier?
Citera
2024-08-12, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Javel.

Tidligere kjæreste og samboer Juli*ane Snek*kestad har røpet på Instagram at også hun ble utsatt for psykisk og fysisk vold mens hun var sammen med Marius Borg Høiby. De to bodde sammen, først i London og senere i Tønsberg, ca 2018-2022.
Selv om nærmeste familie og venner har visst om dette velger jeg nå å ikke tie lenger. Og for å besvare spørsmålene: Ja. Jeg har tidligere blitt utsatt for psykisk og fysisk vold av personen det er snakk om. Hvior den psykiske volden var mest brutal for min del.
Kilde: https://www.seher.no/kjendis/klarer-ikke-a-tie/81791166

Videre:
Jeg deler ikke dette fordi jeg ønsker medlidenhet på noen som helst måte. Eller for å sette fokuset over på meg. Det er bare viktig for å understreke det mange lurerpå: at dette har skjedd før. Og dette må stoppes nå. At flere kvinner skal bli utsatt for dette går ikke lenger, og jeg føler et ansvar for å dele.
Dette må stoppes nå. Må si meg enig i det.

Har Marius flere tidligere kjærester som kan dukke opp med lignende historier?
Nor@ H@ukland står også frem:
https://www.seher.no/kjendis/matte-vekk/81788941
Citera
2024-08-12, 18:05
Medlem
Artikkel i TV2, 10. aug 2024
Fra slottsbalkongen til glattcella – her er «lille Marius» sitt liv i søkelyset

Tidligere kjæreste som er nevnt i artikkelen.

Li*nn Hel*ena Nil*sen - flyttet sammen med Marius til Los Angeles ca 2017

Jul*iane Snek*kestad - 2018-2022

Nor*a Hauk*land - 2022-2023

og så hun på Frogner nå, som fikk leiligheten sin rasert og hjernerystelse.

Mest sannsynlig heter hun Reb*ecca Hel*berg Arn*tsen

Jeg vet ikke om Marius har hatt flere kjærester enn disse fire nevnt her.

Det kan være at jenter/kvinner som har vært utsatt for psykisk og eller fysisk vold fra Marius, har vært for tilbakeholdne med å varsle ifra.

At de har fryktet belastningen med å politianmelde ham, ville bli for stor for dem selv.

Kanskje Marius har lært og erfart at han kan overskride grenser uten at noen våger å si i fra.

Det er jo trist for alle parter. Veldig trist.
Citera
2024-08-12, 18:42
Medlem
https://www.nettavisen.no/kjendis/juliane-snekkestad-apner-opp-om-voldelig-forhold-med-eksen/s/5-95-1955914?fbclid=IwY2xjawEnGipleHRuA2FlbQIxMQABHfg6F iol38Xbqbl3_AAYTc06sUNdhKKbQwzrNdecXEIfwPukVw oM0yoRTg_aem_K4-s-GcVQVCTsAcIrbkUtA

Hun nevner ikke navn, men med timingen for dette har hun nok endelig hatt mot til å snakke!
Citera
2024-08-12, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virrevapp
https://www.nettavisen.no/kjendis/juliane-snekkestad-apner-opp-om-voldelig-forhold-med-eksen/s/5-95-1955914?fbclid=IwY2xjawEnGipleHRuA2FlbQIxMQABHfg6F iol38Xbqbl3_AAYTc06sUNdhKKbQwzrNdecXEIfwPukVw oM0yoRTg_aem_K4-s-GcVQVCTsAcIrbkUtA

Hun nevner ikke navn, men med timingen for dette har hun nok endelig hatt mot til å snakke!

«Ang. min ex tiltale. …. Jeg har tidligere blitt utsatt for psykisk og fysisk vold av personen det er snakk om»
Citera
2024-08-12, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virrevapp

Respekt til JS for denne støtten. Ingen navn er nødvendig, heller ingen detaljer, nok er sagt med «Selv etter år med profesjonell hjelp og støtte fra min fantastiske familie, forlovede og venner, blir man på en måte aldri helt den samme igjen …»

En alvorlig sak, nå to. Nok til at samfunnet SKAL beskyttes. Og det finnes prosedyrer for slike.
Senast redigerad av Kva 2024-08-12 kl. 22:34.
Citera
2024-08-12, 22:38
Medlem
så minimum 3 damer er anklagene, ser også at det ymtes frempå at han har vært voldelig mot gutter oppigjennom. noen fra miljøet som kan bekrefte?
Føler dette reflektere dårlig på Kongefamilien at dette har pågått over flere år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in