2024-08-10, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Jeg skjønner godt hvorfor Mette-Marit har plukket fram munnbindet, tror jeg ville gjort det samme.
Godt å ha noe å dekke seg bak mens det kommer fram flere og flere opplysninger om sønnen hennes

https://www.seher.no/kongelig/truet-med-a-tenne-pa/81783684

Det kan være flere årsaker til munnbindet...Mette-Marit har lungefibrose, og ønsker kanskje å beskytte seg mot Covid?
Citera
2024-08-10, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Det kan være flere årsaker til munnbindet...Mette-Marit har lungefibrose, og ønsker kanskje å beskytte seg mot Covid?

Ja, folk vet det. Men beleilig å ha mulighet til å kunne plukke fram munnbind nå. Det var poenget.
Citera
2024-08-10, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vannlilje
Jeg skjønner godt hvorfor Mette-Marit har plukket fram munnbindet, tror jeg ville gjort det samme.
Godt å ha noe å dekke seg bak mens det kommer fram flere og flere opplysninger om sønnen hennes

https://www.seher.no/kongelig/truet-med-a-tenne-pa/81783684

Kommer mer her, ting tyder vel på at politiet nå vil ta han for alt som er mulig å ta ham for:

https://www.vg.no/nyheter/i/Avb3kA/opplysninger-til-vg-i-marius-borg-hoeiby-saken-politiet-undersoeker-flere-tilfeller-av-skadeverk
Citera
2024-08-10, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Man lider med norska folket som ska behöva stå ut med Märtha Louise alla galenskaper. Marius är ju inte kunglig så det kan kvitta.
Ja, jo, men man mistenker vel at gan får solide menger pocket money fra mor og stefar. Ergo: Skattepenger går til dyre biler, dyre damer og hvitt nesegodis
Citera
2024-08-10, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
nu har kung Olav varit död i över 30 år och Durek kommer nog ordna analmassage om han ska läka Marius, annars är du inne på något...

Ha ha! Analmassage!
Jag är ledsen men jag tror Kung Olav vaknat ur sin död när han ser hur Märtha Louise och Durek misshandlar det norska hovet med sina erotiska berättelser. Olav måste vaka över allt helvete Märtha Louise och Marius hittar på.
Citera
2024-08-10, 21:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rosabriller
Ja, jo, men man mistenker vel at gan får solide menger pocket money fra mor og stefar. Ergo: Skattepenger går til dyre biler, dyre damer og hvitt nesegodis
Exakt.
Etter det jeg har lest meg frem til, får han ubetinget fengsel. Det er en teknikalitet/ technicality, etter tiltalen. Vet ikke ordet på norsk.
Kvinnemishandling kommer ganske langt ned på rangstigen i fengsel, omtrent hakket over pedofili. Det er helt ok.
Kvinnemishandling er hva det er, det er the name of the game. Man kan synes synd på ham som prøvde å leve opp til disse infuenceres tomme (kokain) verdier, men når alt kommer til alt, er det faktisk hans eks (?-)- kjæreste som har fått skallen slått inn, blitt truet på livet, og fått sin leilighet rasert. Jeg noterer meg at han får ALL oppmerksomhet, men det er HON som er den lidande i denne saken. Hon har fel man. Det finns for helvete ingen ursäkt för att ge sin flickvän hjärnskakning 🤯😤🤬
Senast redigerad av Nujaevlarihavet 2024-08-10 kl. 21:35.
Citera
2024-08-10, 21:58
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megabambino
Ha ha! Analmassage!
Jag är ledsen men jag tror Kung Olav vaknat ur sin död när han ser hur Märtha Louise och Durek misshandlar det norska hovet med sina erotiska berättelser. Olav måste vaka över allt helvete Märtha Louise och Marius hittar på.
ja det var jo något med honom och slidmassage så då anser jag det vara ganska troligt att det blir analmassage om han ska läka en mann på liknande sätt...

Citat:
Ursprungligen postat av Nujaevlarihavet
Exakt.
Etter det jeg har lest meg frem til, får han ubetinget fengsel. Det er en teknikalitet/ technicality, etter tiltalen. Vet ikke ordet på norsk.
Kvinnemishandling kommer ganske langt ned på rangstigen i fengsel, omtrent hakket over pedofili. Det er helt ok.
Kvinnemishandling er hva det er, det er the name of the game. Man kan synes synd på ham som prøvde å leve opp til disse infuenceres tomme (kokain) verdier, men når alt kommer til alt, er det faktisk hans eks (?-)- kjæreste som har fått skallen slått inn, blitt truet på livet, og fått sin leilighet rasert. Jeg noterer meg at han får ALL oppmerksomhet, men det er HON som er den lidande i denne saken. Hon har fel man. Det finns for helvete ingen ursäkt för att ge sin flickvän hjärnskakning 🤯😤🤬
Ja, hon är helt klart offret i det här fallet och det är viktigt att inte glömma...
Citera
2024-08-11, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag vet ju inte om det stämmer, men vad jag hörde på jobbet så fick Marius sin första fylla vid en ålder av 11. Fadern skall ha varit "bartender/servitör".

I følge mediene så har MBH bodd hos far på halvtid. Ingen vet hvordan tilværelsen har vært der eller hvilket forbilde/r han har hatt. En 11-åring er lett påvirkelig og kan begynne lete tilhørighet i feil miljø. Mor og stefar har kanskje ikke sett/ forstått hva som har pågått.

Det er sannsynlig at MBH har hatt tilgang til penger. At man har penger øker risikoen for rusbruk. Rusbruk øker risikoen for vold, men også psykiske problem.

Sven O. , kronprinsessens far, truet med å ville skrive en bok om barnebarnet sitt Marius; "Prinsen som ikke fikk være prins".
Sven O. var også kjent for å ha et betalt samarbeid med Se og hør.
Sven O. ble til slutt boikottet av kongefamilien.
Men ved nærmere ettertanke var kanskje tittelen Sven O ønsket på sin bok godt beskrivende for MBHs liv i dag.

Og kanskje tittelen stemmer også for Martha Louise; "prinsessen som ikke fikk være dronning selv om hun var eldst". Hennes svenske makker Victoria fikk retten etter en lovendring i Sverige 1980.

I Norge ble loven endret først i 1990, men Martha Louise fikk fortsatt ikke bli dronning. Det er kanskje bra, nå som hun gifter seg med Durek...Mette-Marit kan bli dronning, men Marius blir aldri konge eller kronprins.

Og tilslutt så er det vel slik at for de som tjener på skandaler, er dette en gullgruve.
Senast redigerad av Bakvendt 2024-08-11 kl. 02:07.
Citera
2024-08-11, 16:19
Medlem
TV2 i dag, 11. aug 2024.
Opplysninger til TV 2: Flere skader på åstedet – politiet anmeldte Høiby selv
Politiet rykket ut på en melding om skadeverk i en leilighet på Frogner, men det som skal ha møtt betjentene på åstedet, fikk dem til å anmelde kronprinsessens sønn for vold.
Dette tyder på at voldsofferet ikke har vært villig til å anmelde Marius Borg Høiby selv. Denne muligheten bør politiet benytte oftere, i tilfeller der voldsoffere ikke ønsker, tør eller vil ta belastningen med å anmelde voldsutøveren.

Vold i nære relasjoner er en alvorlig forbrytelse, og som vi har erfart mange tilfeller av tidligere i år, noen slik saker ender med drap.

Forsvarer til MBH, advokat Øyvind Bratlien, kritiserer mediedekningen.
– Medienes dekning av saken begynner å bli uverdig når ingen av partene ønsker å delta.

Samtidig ber kvinnen som er fornærmet i Høiby-saken om ro og ønsker å unngå spekulasjoner, opplyste hennes bistandsadvokat Mette Yvonne Larsen tidligere denne uka.

– Av hensyn til etterforskningen kan hun ikke utdype annen informasjon om fysiske skader enn at hun er sykmeldt og både har og har hatt legetilsyn, skrev Larsen i en SMS til NTB og flere medier fredag kveld.

Samtidig avviste Larsen at fornærmede har vært innlagt på sykehus eller har ønsket besøksforbud, som tidligere har blitt nevnt i media.

Larsen la også til at partene i saken er i dialog med hverandre.
Larsens uttalelse om at partene er i dialog med hverandre er som olje på opprørt vann, saken skal tones ned.

Edit.

Jeg lurer på om MBH, som medlem av kongefamilien og med bostedsadresse på Skaugum, har noen form for sikkerhetsvakter eller personlig beskyttelse?

Noen som vet?
Citera
2024-08-11, 17:32
Medlem
Edit.

Jeg lurer på om MBH, som medlem av kongefamilien og med bostedsadresse på Skaugum, har noen form for sikkerhetsvakter eller personlig beskyttelse?

Noen som vet?[/quote]

MBH har selv valgt å ikke være en offentlig person. Han er medlem av kongefamilien, men ikke av kongehuset.
Tror verken han eller Märtha Louise har livvakter når de er utenfor Skaugum, men på Skaugum er det vel vakter som passer på at ingen kommer inn.

Det er vel lite trolig at det var sikkerhetsvakter tilstede i leiligheten der volden skal ha skjedd, for da ville de trolig ha forsøkt å stoppe angrepet. Heller er det vel ikke trolig at det har vært vakter rundt han i mellomrommet før han ble funnet utenfor Jansløkka
skole.
Citera
2024-08-11, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Er fullt ut enig med deg her.

Selv Kongen og Dronningen blir stående maktesløse, akkurat slik som oss vanlige foreldre, når barna roter til livene sine.

Mange reagerte på at Kronprins Haakon i 2001 fikk gifte seg med alenemoren Mette-Marit, som offisielt måtte innrømme å ha drevet med rus og vært med på utagerende festing i ungdomstiden. Mette-Marit måtte be hele det norske folk om tilgivelse og forståelse for tidligere feiltrinn.

Mange reagerte på at prinsesse Märtha Louise fikk gifte seg med kunstner og bohem Ari Behn i 2002. Og i dag, vel tjue år senere, i etterpåklokskapens lys, så var jo Ari Behn helt konge sammenlignet med sjamanen hun henger med nå.

Og om ett par uker skal Prinsessen vår gifte seg med denne svindleren av en Sjaman, og det er lagt opp til en storslått feiring i Geiranger.

Nei, det er vondt å se på.

Det samme gjelder jo for Kronprins Haakon og Kronprinsesse Mette-Marit. De er hjelpeløse når sønnen Marius ruser seg og blir utagerende og voldelig.

Marius Borg Høiby synes å være i drift, utenfor kontroll. Mannen synes ikke å ha noen retning eller noen mål i livet sitt.

Hvis nå Marius etter disse tragiske hendelsene skulle greie å skikke seg, bli rusfri og leve et normalt liv, så tror jeg mange kanskje vil se på Kronprinsparet som "rollemodeller". De ville vise mange andre ulykkelige foreldre at det går an å hjelpe vokse barn ut av rusmisbruket. Hvis Kronprinsparet ikke skulle lykkes å få Marius på rett kjøl, så vil måten de håndterer vanskeligehetene på, allikevel kunne gi de mye støtte og sympati.

Vi må ikke glemme Nini Stoltenberg, heroinmisbruker og datter av tidligere forsvarsminister Thorvald Stoltenberg og søster av tidligere statsminister Jens Stoltenberg. Familien sto last og brast med Nini til hun døde vel 50 år gammel, i 2014. Ninis rusmisbruk rammet hennes nærmeste familie, på samme måte som alle andre rusmisbrukeres familier blir rammet, familien måtte leve med frykt, sorg, bekymring og fortvilelse. Men rusmisbruket hennes rammet ikke farens og brorens politiske karrierer.

Jeg mener den siste tidens alvorlige utfordringer med Marius, ikke trenger å bli ødeleggende for Kronprinsparets omdømme og popularitet i befolkningen.

Og jeg tror nesten hele det norske folk føler med Kongen og Dronningen i en vanskelig tid.

velskrevet og bra.
Dette oppsummerer de aller fleste sine tanker rundt dette sirkuset av et kongehus som vi nå har fått.
Det er viktig å få en folkeavstemning så raskt som mulig etter at kongeparet er gått bort.

Det er galskap å finansiere denne type sirkus. Det er forventninger knyttet til denne rollen Som representant for et land.
Gamle gode ærbødige kong Olav ville selvfølgelig gjenoppstått og ryddet opp hvis det var mulig.
Citera
2024-08-11, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakvendt
Heller er det vel ikke trolig at det har vært vakter rundt han i mellomrommet før han ble funnet utenfor Jansløkka
skole.

En liten sidenote: Setter en hundrings på at politiet ga MBH tilbudet om å bli pågrepet utenfor hjemmet og at MBH selv valgte Jansløkka siden det ikke er folk på skolen pga sommerferie. Saken ser allerede dårlig ut, men om politiet hadde rullet inn på Skaugum og ført MBH ut i håndjern så hadde det gjort ubotelig skade på kongehuset.

Hadde det vært Tommy fra Trosterud som hadde banka dama si, kjørt kniv i veggen, rasert leiligheten hennes og trua med å sette fyr på eiendelene hennes, så hadde politiet slått inn døra hans med rambukk og han hadde sittet i varetekt akkurat nå med to uker brev og besøksforbud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in