2024-08-12, 19:29
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Det är väldigt mycket inlägg som klagar på de som ventilerar Emilias mamma
Fyll inte sidan med era klagomål
Det är väl hur vanligt som helst att allt runt olika fall diskuteras /ventileras på flachback
Det är väl hela grejen med att folk är med på flachback

Nu skrev ju en mod senast igår förmiddags:

Tråden har utforskat dåligt föräldraskap ingående. Jag tycker att vi kommit till vägs ände med det spåret och återgår till det aktuella brottet eftersom tråden befinner sig i ABoK

Samt att det ligger ett fäst meddelande där det även står att vi ska lägga vårt fulla fokus på trådämnet.

Vilket är mordet och de misstänkta..

Vill du fortsätta diskutera E's mamma så kan du ju skapa en egen tråd. Har redan diskuterats 300+ sidor om henne.
Citera
2024-08-12, 19:38
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limizza
Hade inte sagt det om jag inte visste.

Ja fast det kan vem som helst säga

Du har gjort 3 inlägg och precis kommit in i tråden, så det är nog flera som undrar om detta kommer från en säker källa.
Citera
2024-08-12, 19:42
Medlem
vonDys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Jag är kvalificerad sockärring! Ändå nått av dom finare orden jag blivit kallad genom åren av ungdomar jag jobbat med.
Min uppfattning är att soc har fullständigt ansvar för den här skiten!! SIS kan inte besluta nånting själva, bara ge sin åsikt om läget tex om permissioner men det är soc som tar besluten. En kulle jag dör på att soc bär ansvaret här!

Ang din fråga om varför ingen ingripit tidigare när MGM varit hotfull o använt kniv, så är det väl just precis det dom gjort när hon varit placerad. Just det är ju en stor del i underlag för LVU o beslutet om placering på SIS.

Tyvärr får man inte låsa in o kasta bort nyckeln för ungdomar i Sverige. Det ska hela tiden jobbas på att dom ska ut i annan vård, att dom ska lära sig fungera ute i samhället, man testar igen o igen o igen, o det som händer under tiden man testar är att både ungdomen kan fara illa av eget beteende o samhället far illa av en ungdoms kriminalitet tex.
Men det spelar ingen roll! Dom ska ut igen snarast möjligt…

Det är inte enbart Socialtjänsten som tar beslut, de är många gånger rätt ”bakbundna”.
Familjerätten, BUP, Övriga myndigheter etc,har också sitt att säga.Det är en byråkratisk juridisk ” gång” s.a.s.

Det vet du ju, som ” kvalificerad SOCkärring, utbildad socionom med erfarenhet av arbete inom kommuners förvaltning inom Vård och Familjeomsorg?

För det är du?

Ifrågasätter ej din kompetens, bara intresserad av att höra mer av dina erfarenheter i området.

Ber om överseende för O.T i tråden.
Citera
2024-08-12, 19:44
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Ojdå...
Det är ju ny info, om det nu är sant.

Det innebär ju att MGM har använt kraftigt våld förutom knivar.

En påk,sparkar eller något liknande.

Usch!

R satt ju och slog henne väldigt många gånger i ett klipp.
Kan inte det ge frakturer?
Citera
2024-08-12, 19:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex

Du har gjort 3 inlägg och precis kommit in i tråden, så det är nog flera som undrar om detta kommer från en säker källa.
För det mesta är det så att den som skriver ett få antal inlägg i en tråd har en säker källa.
Det har visat sej i andra trådar.
Senast redigerad av MeggieCleary 2024-08-12 kl. 19:51.
Citera
2024-08-12, 19:47
Medlem
Citat:

Ja. Har läst varenda sida dock. Fick kännedom om det idag och ser att det inte framkommit här än. Så därför bistår jag med det nu.
Citera
2024-08-12, 19:52
Medlem
Citat:
R:s mamma är den som är misstänkt för medhjälp. Då hon har tvättat deras kläder efter dådet. Så troligen har de gått hem till R:s mamma efteråt.
Var i La bor hennes mamma?
Citera
2024-08-12, 19:57
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ja. Har läst varenda sida dock. Fick kännedom om det idag och ser att det inte framkommit här än. Så därför bistår jag med det nu.

Ok tack.
Har du någon annan kännedom som inte framkommit här ännu?
Citera
2024-08-12, 19:59
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimperk
Var i La bor hennes mamma?

Victoriagatan tror jag någon skrev här inne.
Citera
2024-08-12, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonDy
Det är inte enbart Socialtjänsten som tar beslut, de är många gånger rätt ”bakbundna”.
Familjerätten, BUP, Övriga myndigheter etc,har också sitt att säga.Det är en byråkratisk juridisk ” gång” s.a.s.

Det vet du ju, som ” kvalificerad SOCkärring, utbildad socionom med erfarenhet av arbete inom kommuners förvaltning inom Vård och Familjeomsorg?

För det är du?

Ifrågasätter ej din kompetens, bara intresserad av att höra mer av dina erfarenheter i området.

Ber om överseende för O.T i tråden.

Familjerätten o BUP har ingen talan när det kommer till vad som händer på SIS eller inte om tex permissioner eller utskrivningar. Det är enbart socialtjänsten som tar besluten, men i samråd med institutionen. Sen kan ett utlåtande från BUP tex hjälpa till o rekommendera vilken typ av hjälp en ungdom skulle kunna behöva. Förutsatt att ungdomen haft en etablerad kontakt på BUP i sin hemkommun innan placering. Men dom har inget att bestämma/kräva.

Är du på en utredningsplacering på SIS som jag tror att Emilia var, så använder institutionerna antingen egna psykologer som är anställda där som gör utredningen eller köper in tjänsten om man inte har egen, BUP är oftast inte inkopplad då heller.

Blir för mycket OT om jag ska beskriva mer ingående, även om det är en av anledningarna till att brottet ens kunde uppstå. Alla tre tjejernas tid omhändertagna i socialtjänstens ”vård” o vilken hjälp som fått o inte fått.
Citera
2024-08-12, 20:03
Medlem
vonDys avatar
Citat:

Trist att man tydligen måste ” kvalificera”
In sig i en tråd, med X antal inlägg, för att ej bli ifrågasatt av somliga, som bestämt sig för att äga den. Men bra då, att det finns Moderatorer, som kan styra upp och låta alla få komma till tals.
Citera
2024-08-12, 20:11
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ok tack.
Har du någon annan kännedom som inte framkommit här ännu?
Ett vanligt fel somliga gör då är att förvänta sej ännu mer info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in