2024-08-12, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
I det här fallet verkar AI vara helt på min sida och även de flesta människor förstår att detta inte är något normalt beteende som förälder och tvärtom skadligt för barnen, vilket kan vara skäl för orosanmälan och även LVU. Betänk att det faktiskt är soc som bestämmer vem som är lämplig respektive olämplig förälder.

Du berättade ju själv att du och dina barn brukar titta på fia:s lives och du fördömde hennes beteende? Eller har jag drömt det? Jag tycker inte det låter som normal underhållning för en barnfamilj och lämpligt beteende före en förälder.

Den normala föräldern hade förklarat vad Fias beteende beror på och att det kan ha att göra med psykisk sjukdom. Och givetvis inte lägga in någon särskild värdering eller dömande i det.

Är det vedertaget nu att det handlar om psykisk sjukdom? Är det psykiskt sjukt att offentligt stå upp mot orättvisor?
2024-08-12, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Ska jag tolka svaret på min fråga som ett ja då?
Att det är ok när du gör det men inte när socialtjänsten eller andra personer gör det?

Du får tolka det hur du vill. Det jag sagt flera gånger är det är inte okej att leta fel på föräldrar för att ta deras barn livet ut.

Det finns inte en människa som inte gör fel. Så givetvis gör du fel, jag gör fel med mera.

För du skrev det om dina barn betyder aldrig att jag anser att det är bäst för dina barn att helt förlora dig som mamma.

Jag tänker att det är absolut farligt för dina barn att bli hotade att du ska lämna dem till en annan, så bäst är att inte göra så.
2024-08-12, 09:22
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
I det här fallet verkar AI vara helt på min sida
AI fungerar inte som du tror, den väljer inte en sida.

Citat:
och även de flesta människor förstår att detta inte är något normalt beteende som förälder och tvärtom skadligt för barnen, vilket kan vara skäl för orosanmälan och även LVU. Betänk att det faktiskt är soc som bestämmer vem som är lämplig respektive olämplig förälder.

Fias live är alltså så skadlig för barn så att låta dem kolla på den är skäl för LVU?

Citat:
Du berättade ju själv att du och dina barn brukar titta på fia:s lives och du fördömde hennes beteende? Eller har jag drömt det? Jag tycker inte det låter som normal underhållning för en barnfamilj och lämpligt beteende före en förälder.

Ja det har du nog drömt, för har aldrig sagt något sådant, men är väl bara citera när jag säger det, hur svårt ska det vara?

Citat:
Den normala föräldern hade förklarat vad Fias beteende beror på och att det kan ha att göra med psykisk sjukdom. Och givetvis inte lägga in någon särskild värdering eller dömande i det.

Ok och vad har jag gjort menar du?
2024-08-12, 09:23
Medlem
Citat:
Föräldrarna har ju själva sagt att de lider enormt psykiskt, är man sjuk så behöver man väl vård? Är väl inget konstigt med det.

De lider av att socialtjänsten tagit deras barn. Lösningen är då att lämna tillbaka barnen inte vård.
2024-08-12, 09:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Är det vedertaget nu att det handlar om psykisk sjukdom? Är det psykiskt sjukt att offentligt stå upp mot orättvisor?

Hon är hårt psykiskt belastad så det skulle inte förvåna mig om hon dragit på sig en psykisk sjukdom. Beteendet tyder på det. För det behöver hon få hjälp.

Dock så har hon många bra argument, men det kommer även dumheter ur hennes mun ibland, vilket tyder på irrationellt beteende som beror på psykisk sjukdom.

Min teori är att hon blivit psykiskt sjuk av soc behandling av henne, precis som de behandlat så många föräldrar.
2024-08-12, 09:29
Medlem
Citat:
Hon är hårt psykiskt belastad så det skulle inte förvåna mig om hon dragit på sig en psykisk sjukdom. Beteendet tyder på det. För det behöver hon få hjälp.

Dock så har hon många bra argument, men det kommer även dumheter ur hennes mun ibland, vilket tyder på irrationellt beteende som beror på psykisk sjukdom.

Min teori är att hon blivit psykiskt sjuk av soc behandling av henne, precis som de behandlat så många föräldrar.

Hon säger att hon är utsatt för psykisk tortyr. Vad jag vet är hennes reaktioner normala för att gå igenom denna psykiska misshandel i så många år.

Att koppla helt normala reaktioner från svår psykisk påfrestning och misshandel till en psykisk sjukdom anser jag är fel.

För övrigt har hon intyg från vården att hon inte lider av någon störning.
2024-08-12, 09:31
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Du får tolka det hur du vill. Det jag sagt flera gånger är det är inte okej att leta fel på föräldrar för att ta deras barn livet ut.

Fel, du har sagt att det i sig inte är ok

Är ju jättelätt att verifiera genom att bara läsa vad du skrivit, så nope det där är en lögn.
exempel här som tog en sekund att kolla upp.

Citat:
det är din "hobby" att i 14 år leta fel och kasta skit på andra.

Så jag väljer att tolka det du skrivit så som du skrivit det, hur annars ska jag tolka det? Jag kan inte läsa dina tankar på samma sätt som du verkar kunna läsa alla andras tankar.

Citat:
Det finns inte en människa som inte gör fel. Så givetvis gör du fel, jag gör fel med mera.
Nehe ok? Har jag påstått något annat eller?

Citat:
För du skrev det om dina barn betyder aldrig att jag anser att det är bäst för dina barn att helt förlora dig som mamma.

Jag tänker att det är absolut farligt för dina barn att bli hotade att du ska lämna dem till en annan, så bäst är att inte göra så.

Vad du tänker och tycker om mina barn bryr jag mig faktiskt inte om. Antar att du inte har några barn själv eftersom du verkar helt borta när det kommer till barnuppfostran.
2024-08-12, 09:44
Medlem
Citat:
Är mina frågor för svåra för dig så du måste ta hjälp av en AI?
Tror du att AI är någon slags auktoritet?

Igen, när har jag påstått detta?

Citera vad jag sagt som lett dig till denna vantolkning?
AI fick plockas bort från en matkedja där det skulle hjälpa till med matsvinnet i hemmen genom att skapa recept av det som fanns hemma
2024-08-12, 09:51
Medlem
Nu sitter LM och surrar med psykiatrin och vill boka möte med läkare för att ändra i journalen samtidigt tänker hos avregistrera sig hos dem för att det inte inletts någon trauma- behandling .
Hon tror att ändring i journalen gör att sonen kommer hem, ett av felen som läkare skrivit är låg risk för s- mord vilket hon fått förklarat för sig är den bedömning man skriver när det inte är någon för detta , övrig ändring ska gälla något som hände när hon var ung och där åldern blivit fel .
2024-08-12, 09:55
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
AI fick plockas bort från en matkedja där det skulle hjälpa till med matsvinnet i hemmen genom att skapa recept av det som fanns hemma

Jg råkar faktiskt arbeta med utveckling av just generativ AI, den största utmaningen med det är faktiskt att förklara för användarna vad AI är och inte är, ett så kallat LLM som kurtan använder sig av är i simpla termer bra på att lista ut ordfölj men den besitter ingen förmåga att resonera, det är vad som kallas "confidently incorrect", och det är så dessa modeller fungerar, problemet blir då när en användare som inte kan göra skillnad på om det AIn säger är korrekt eller inte så antar de att det stämmer för det låter rimligt, och den låter rimlig för den framställer en text på det sättet användaren vill.

Finns massa knasiga exempel på användadet av AI, som när googles AI föreslog saker som att hoppa från golden Gate bron om man mådde dåligt för det var populärt bland folk som lider av sådan problematik, eller hur man kan använda lim i sin pasta för att få såsen att bättre fastna.
Senast redigerad av vajervevaren 2024-08-12 kl. 09:58.
2024-08-12, 10:03
Medlem
Citat:
Jg råkar faktiskt arbeta med utveckling av just generativ AI, den största utmaningen med det är faktiskt att förklara för användarna vad AI är och inte är, ett så kallat LLM som kurtan använder sig av är i simpla termer bra på att lista ut ordfölj men den besitter ingen förmåga att resonera, det är vad som kallas "confidently incorrect", och det är så dessa modeller fungerar, problemet blir då när en användare som inte kan göra skillnad på om det AIn säger är korrekt eller inte så antar de att det stämmer för det låter rimligt, och den låter rimlig för den framställer en text på det sättet användaren vill.

Finns massa knasiga exempel på användadet av AI, som när googles AI föreslog saker som att hoppa från golden Gate bron om man mådde dåligt för det var populärt bland folk som lider av sådan problematik, eller hur man kan använda lim i sin pasta för att få såsen att bättre fastna.
Precis kaos blev det när det dök upp recept på typ smakliga toast med giftiga saker blandat med helt ok recept och dels sådant som inte var giftigt men nig inte var ätbart eftersom ingredienserna inte fungerar tillsammans eller för att det skulle tillagas på sätt som inte fungerar
2024-08-12, 10:04
Medlem
Citat:
Jag följer Fia, hon livar mycket. Hon är saklig och omtänksam. Hon ogillar orättvisor och står på de svagas sida.

Nej man vet inte hur hon är bakom stängda dörrar. Men när man följer henne märker man att hon är snäll och omtänksam men mycket ledsen över att socialtjänsten skadar barnen och henne.

Är hon saklig och omtänksam? När personer skriver till henne eller kommer in i lives hon är med i för att berätta om sina erfarenheter av socialtjänsten som går tvärtemot hennes svartmålande. Då förminskar hon dem, hon påstår och kallar dem än det ena och än det andra, ibland väldigt hånfullt. Bihanget berömde en mamma som var med i FU när dottern, ung tjej, berättat vad hennes mamma utsatt henne för. Allt för sin egen blinda och tondöva kamp. Föräldrar försvaras in absurdum oavsett allt. Det är som att missbruk, psykiska och fysiska övergrepp, allvarlig försummelse, våld osv osv inte existerar från någon förälders sida. Det är är att ta ifrån de allra svagaste deras trauma och upplevelse. Sakligt sa du.
Hon skrämmer människor att inte söka hjälp. Är det vara omtänksam och stå på de svagastes sida?Hörde en person som F ”tycker är bra” och som är med i gänget som var enormt upprörd över det utökade utreseförbudet. Likställde könsstympning med juridiskt könsbyte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in