2024-08-12, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtriologi
Ni bara fortsätter med er sjukliga besatthet av mamman.
Flera tusen kommentarer skvaller och hat
på henne enbart.
Ett jävla tjat!
Jo visst hon är snygg men ändå, någon måtta får det väl va.
Synd ni inte kan åka dit för förtal.
Hade framkommit om hon hade druckit alkohol och soc hade förstås vänt detta emot henne.
Hon va starkt emot alla typ av droger just pgr av att hennes mamman va alkoholist.
Varför inget intresse alls av MGM' s föräldrar och deras eventuella inblandning?

Ni som attackerar mamman har mer likheter med MGM än vad ni tror.
Du överdriver en hel del, de andras föräldrar har visst avhandlats i tråden, det kanske du har missat.
Bra om hon inte tog några droger eller var alkoholist, men utseendet säger nåt annat, men utseendet kan man iofs till viss del inte göra så mycket åt, vilket ju är synd i hennes fall.
Citera
2024-08-12, 10:52
Medlem
MagicaDHexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAH
Varit avstängd men läst allt i tråden.

När de såg E så var hon blåslagen på armarna när hon försökte skydda sig men även blå på i ansiktet och ev fraktur. Tre stick i halsen.

Ren avrättning! Dags att Sverige ändrar sina lagar även för ”barn”!! Kan man begå brottet ska personen straffas.

Var har du läst det?

Håller med dig att det var en avrättning, och att lagen måste ändras.

Har du någon annan information som inte tagits upp i tråden som du vill dela med dig av?
Citera
2024-08-12, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Du överdriver en hel del, de andras föräldrar har visst avhandlats i tråden, det kanske du har missat.
Bra om hon inte tog några droger eller var alkoholist, men utseendet säger nåt annat, men utseendet kan man iofs till viss del inte göra så mycket åt, vilket ju är synd i hennes fall.
Vilket jävla skitsnack!
Samtliga kan räkna hur många ggr mamman nämts i den här tråden jmf med de andra! Så gott som varje sida har man hatat på henne eller skvaller! Försök att lura någon annan! Nu har vi bevis i x antal kommentarer!
Men anmärkningsvärt hur tyst det blev plötsligt när MGM' s föräldrar skulle diskuteras - Säger det mesta om er.
Är personligen inte intresserad av någon av föräldrarna och skvaller.
Det frågor kring mamman finns det svar på inte många sidor bak i tråden, upprepad ggr, men folk är tydligen för lata. Vilket resulterat i enbart skvaller och spam kring mamman.
Väldigt mkt OT.
Hennes utseende är också jävligt irrelevant. Men snygg är hon iaf i mitt tycke.
Citera
2024-08-12, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Ja dom andra föräldrarna ja, ingen som visar intresse för deras utseende?
Några bilder på dom, missbruksproblematik, brottsliga, går på soc, hos kronkalle?
Ska kanske jämföra dom med Es mamma som redan är avhandlad nog mycket!
Es mamma, inga missbruk, inga brott, inkomst på 35.000:-/mån, inga skulder.
Skadad av sin mors missbruk, klarar ta hand om sig själv men inte ta hand barn.

Det troligaste är nog att alla barnen i fallet kommer från hem där det finns en hel del problem på olika sätt. Både BO's och MGM's hemförhållanden är relevanta för att förstå hur de hamnade på SIS och LVU, men egentligen borde kanske förhållandena på just SIS och LVU vara ännu mer relevanta.
Mamman till BO's eventuella brister är egentligen sekundära till bristerna i systemet.

Min gissning är att ingen av de inblandade hade varit kapabla till dådet innan de hamnade i systemet, som någon annan påpekade så är ju SIS och LVU snarare något som accelererar ungas brottsbenägenhet än bromsar den. Om du inte har knarkat innan du hamnar där så lär du dig att göra det där, om du inte har slagits innan så kommer du hamna i en miljö där du antingen får stryk eller ger stryk eller båda.
Sedan kan det mycket väl vara så att om de inte placerats hade det gått lika illa, det är omöjligt att säga, vi vet bara att barnen omhändertogs och ansvaret flyttades från föräldrar till staten och sedan gick det så här.

Fokus borde läggas mer där, hur kommer det sig att man lägger så dåligt med resurser att vi har institutioner som producerar mördare (kolla bara alla underåriga mördare som plockats från SIS-hem) och varför ser man inte det som ett större problem än bristande ansvar hos föräldrar?

Man kan skrika sig hes om att föräldrar måste ta ansvar, men det kommer alltid finnas föräldrar som brister, oavsett om det beror på obearbetade trauman, missbruk, NPF-diagnoser, psykisk ohälsa etc, det kommer alltid finnas även om vi tycker att alla ska ta sitt ansvar. Det är därför samhället måste kunna ta sitt ansvar, men det talar man inte om, man talar bara om individens ansvar (som vi som samhälle har mycket svårare att påverka och som därför blir bekvämt att skylla på).
Citera
2024-08-12, 11:14
Medlem
Jag har läst denna tråd från början och jag gör inte så många inlägg och tillför inte så mycket, utan försöker mer hänga med i alla resonemang och är öppen för att alla har olika uppfattningar om vad som hänt etc. Det är bra, det är ju just det, detta forum är till för. Det som gör mig ledsen och som förstör tråden är allt tjafs och att man angriper den/de som inte tycker samma som man själv.

Så tråkigt att man fortfarande fokuserar på vad E:s mamma har för problem och dömer henne utifrån vad hon säger, vad hon gör och hur hon ser ut. Ingen av oss har gått i hennes skor, och lägg där till att hon mist sin dotter.

Jag tror inte jag överdriver när jag säger att det nog lagts mer än hälften av alla inlägg på att analyserar E.s mamma. Visst, det har även diskuterats MGM:s föräldrar också men inte på något vis på samma hårda sätt som man angriper E:s mamma.

Moderatorn har gått ut ett flertal gånger med varningar om att vi ska hålla oss till ämnet. Inga pekpinnar åt något håll, bara en önskan om att respektera varandra och hålla tråden fräsch.
Citera
2024-08-12, 11:18
Medlem
Citat:
Ni bara fortsätter med er sjukliga besatthet av mamman.
Flera tusen kommentarer skvaller och hat
på henne enbart.
Ett jävla tjat!
Jo visst hon är snygg men ändå, någon måtta får det väl va.
Synd ni inte kan åka dit för förtal.
...
Varför inget intresse alls av MGM' s föräldrar och deras eventuella inblandning?

Ni som attackerar mamman har mer likheter med MGM än vad ni tror.

Citat:
Vilket jävla skitsnack!
Samtliga kan räkna hur många ggr mamman nämts i den här tråden jmf med de andra! Så gott som varje sida har man hatat på henne eller skvaller! Försök att lura någon annan!
...
Hennes utseende är också jävligt irrelevant. Men snygg är hon iaf i mitt tycke.

Du har inte koll på vad du skriver va? Det var du som tog upp om att hon är snygg, vet inte om folk har kommenterat hennes utseende så speciellt mycket innan. Isf tog ju DU upp detta IGEN och får då tåla att folk har andra åsikter.
Sen skriver du att "inget intresse alls" vilket ju inte stämmer. De har visst avhandlats, sen har jag inte räknat hur många ggr den eller den har avhandlats, så jag har inte kommit med ngn oriktig info. Så sluta snacka skit själv. Gärningsmännens anhöriga kommer ju inte in här och försvarar dem på det korkade sätt As dito gör.. Sen hoppas jag du begriper att såna kommentarer från dig gör det hela än värre med kommenterar om den person du inte vill skall kommenteras.
Citera
2024-08-12, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wetpony
M*ya, även kallad lill*n583 på tiktok (*=a) la upp en story på sin instagram (den är privat så man måste följa för att kunna se) ett filmklipp på henne och R där det står ”Free lillasyster du är saknad ❤️”.

Jag följde enbart för att se om hon la upp något intressant, då hon började dela med sig av en hel del klipp på tiktok som hon sedan tog bort.

Men för att vara en såkallad ”vän” till båda parter dvs både M, R och E (som hon pratade om i sina TikToks) tycker jag enbart att hon visat att hon står på M & R’s sida. Hade nu E betytt något för henne så hade hon både larmat polis eftersom hon satt på informationen om att dem skulle slå henne, samt lagt upp något till minne av E? Men E verkade ju inte betyda ett skit för henne.
Citera
2024-08-12, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerkisen
Jag har läst denna tråd från början och jag gör inte så många inlägg och tillför inte så mycket, utan försöker mer hänga med i alla resonemang och är öppen för att alla har olika uppfattningar om vad som hänt etc. Det är bra, det är ju just det, detta forum är till för. Det som gör mig ledsen och som förstör tråden är allt tjafs och att man angriper den/de som inte tycker samma som man själv.

Så tråkigt att man fortfarande fokuserar på vad E:s mamma har för problem och dömer henne utifrån vad hon säger, vad hon gör och hur hon ser ut. Ingen av oss har gått i hennes skor, och lägg där till att hon mist sin dotter.

Jag tror inte jag överdriver när jag säger att det nog lagts mer än hälften av alla inlägg på att analyserar E.s mamma. Visst, det har även diskuterats MGM:s föräldrar också men inte på något vis på samma hårda sätt som man angriper E:s mamma.

Moderatorn har gått ut ett flertal gånger med varningar om att vi ska hålla oss till ämnet. Inga pekpinnar åt något håll, bara en önskan om att respektera varandra och hålla tråden fräsch.

Instämmer. Inte sunt någonstans och märkligt att de själva inte heller märker att de agerar som GM när de i flock går samman och hatar på en person. Och i kraftigt underläge.
Man är själv rätt naiv och godtrogen om man tror att Soc och andra myndigheter alltid gör rätt och fattat rätt beslut. Inga Gudar där inte, många verkar va Idioter.
Utifrån vad som har kommit fram hade det säkert varit bättre E fått bo med sin mamma med någon form av stöd.

Många som begått självmord på SiS också!
Det är också allvarligt och borde lyftas mer i media. Så kan det också sluta för vissa.
Citera
2024-08-12, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Du har inte koll på vad du skriver va? Det var du som tog upp om att hon är snygg, vet inte om folk har kommenterat hennes utseende så speciellt mycket innan. Isf tog ju DU upp detta IGEN och får då tåla att folk har andra åsikter.
Sen skriver du att "inget intresse alls" vilket ju inte stämmer. De har visst avhandlats, sen har jag inte räknat hur många ggr den eller den har avhandlats, så jag har inte kommit med ngn oriktig info. Så sluta snacka skit själv. Gärningsmännens anhöriga kommer ju inte in här och försvarar dem på det korkade sätt As dito gör.. Sen hoppas jag du begriper att såna kommentarer från dig gör det hela än värre med kommenterar om den person du inte vill skall kommenteras.

Men din Idiot!
Innan jag ens kommenterade detta va efter flera antal kommentarer kring hennes utseende från olika användare.
Och för att jag inte håller med om deras påstående kring hennes utseende, att det skulle ha något med missbruk att göra.

Som sagt finns massa bevis i tråden för de som är intresserade av : "vem som började med vad"

Du verkar väldigt partisk i detta, märks hur du nu även skuldbelägger en anhörig som varit här och skrivit och nu försvarar även Mördarnas anhöriga, Säger en del..
Senast redigerad av xtriologi 2024-08-12 kl. 11:41.
Citera
2024-08-12, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsAH
Varit avstängd men läst allt i tråden.

När de såg E så var hon blåslagen på armarna när hon försökte skydda sig men även blå på i ansiktet och ev fraktur. Tre stick i halsen.

Ren avrättning! Dags att Sverige ändrar sina lagar även för ”barn”!! Kan man begå brottet ska personen straffas.

Hej.
Var kommer den infon ifrån?
Citera
2024-08-12, 11:57
Medlem
Citat:
Men din Idiot!
Innan jag ens kommenterade detta va efter flera antal kommentarer kring hennes utseende från olika användare.
Och för att jag inte håller med om deras påstående kring hennes utseende, att det skulle ha något med missbruk att göra.

Som sagt finns massa bevis i tråden för de som är intresserade av : "vem som började med vad"

Du verkar väldigt partisk i detta, märks hur du nu även skuldbelägger en anhörig som varit här och skrivit och nu försvarar även Mördarnas anhöriga, Säger en del..

Det är verkligen ingen som försvarar vare sig förövarna eller deras föräldrar. Däremot har det diskuterats fram och tillbaka om varför ingen hade koll på BO aktuell kväll. Somliga tycker att mamman agerat precis som man ska etc att det är så man gör och att hon genomgående gjort allt rätt. Att alla brister kommer någon annanstans ifrån; ett dumt misshandlande ex en alkoholiserad mormor, myndighetsmissbruk osv. Att det inte ska finnas något eget ansvar. Det verkar finnas en hel drös ”ombud” som försvarar mamman här inne.

Man kan väl lugnt säga att vi har olika syn här inne på hur man i dagens Sverige ska följa upp våra ungdomar.

Sagt det förut säger det igen; det är ingen som skuldbelägger mamman. Merparten av resonemanget är sprunget ur empati och omsorg för flickan och en sorgsen undran om varför ingen fanns där för henne.

Det är samhället och de sociala myndigheterna som helt fallerat, hoppas verkligen att det görs en anmälan.
Senast redigerad av Mellanting 2024-08-12 kl. 12:01.
Citera
2024-08-12, 11:57
Medlem
Citat:
Instämmer. Inte sunt någonstans och märkligt att de själva inte heller märker att de agerar som GM när de i flock går samman och hatar på en person. Och i kraftigt underläge.
Man är själv rätt naiv och godtrogen om man tror att Soc och andra myndigheter alltid gör rätt och fattat rätt beslut. Inga Gudar där inte, många verkar va Idioter.
Utifrån vad som har kommit fram hade det säkert varit bättre E fått bo med sin mamma med någon form av stöd.

Många som begått självmord på SiS också!
Det är också allvarligt och borde lyftas mer i media. Så kan det också sluta för vissa.

Jag tror man behöver se nyanserat på situationen.

Det fanns väl någon anledningen till att barnen blev omhändertagna? Men jag vet också att det ibland är väldigt lite som krävs för att Soc omhändertar barn och ibland kan föräldrar bete sig på ett hemskt sätt utan att Soc gör ngt. Jag har inte mycket till övers för dem, men förstår också att deras arbete inte kan vara lätt.
I fallet med E håller jag med dig att de verkar har brustit grovt i hur de hanterar situationen (bl.a alla dessa placeringar), vilket är en del av anledningen till detta tragiska som hänt.

Det en del av oss reagerar på är när ni som försvarar mamman och menar att hon var så bra med E och E skulle haft det bättre hos sin mamma istf på ngt hem, att det va okej att släppa iväg sin 14-åriga dotter ensam så många mil bort m.m är att ni inte verkar se den problematik mamman verkar ha.

Att detta fruktansvärda som hände E i Landskrona medan hon för tillfället bodde hos sin mamma behöver inte enbart vara soc fel, mamman har också brustit. Sen förstår jag om mamman kan ha känt sig vingklippt av soc under åren och därför kände sig osäker i sin föräldraroll, men det är en förälders ansvar och meddela detta och be om hjälp. Om mamman bad om hjälp och stöd senast E bodde hos henne men inte fick det, ja då tycker nog iaf jag att i stort sett allt ansvar ligger på myndigheterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in