2024-08-09, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag hittade mammans kommentarer nu
Hon skriver också att alla är inte hittade ännu så det måste ju vara fler inblandade

Var det därför de filmade för att visa upp bevis på att de fixat det?

Mamman skriver också att Malek hade ringt Emilia och frågat om hon ville följa med henne på pyjamasparty för att hon inte ville gå ensam

Så mamman visste iaf att E skulle träffa Malek? Ingen E borde fått åka 8 km bort för att träffa.
Citera
2024-08-09, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SthlmHolmes
Så mamman visste iaf att E skulle träffa Malek? Ingen E borde fått åka 8 km bort för att träffa.

Som jag uppfattade det visste mamman det och hon visste också att det hade varit något tjafs med henne. Det framkom alldeles i början.
Citera
2024-08-09, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aspect1738
kolla på detta.
På första bilden hade han skrivit "hon melak var med skulle hoppa därifrån" så var det en kommentar på en tiktok video där dom filmade typ en bro i det området allt hände.
https://gofile.io/d/LhIAAo

Var det meningen att de skulle få E över bron på ngt sätt? Låter inte som ett tillvägagångssätt som dessa psykopatbarn skulle använda sig av. Eller ändrade de sig i sista stund? Eller var det detta de höll på med under de där 1,5-2h ? Och när det inte gick så ändrades planen?
Citera
2024-08-09, 08:16
Avslutad
Kusinen som var den första att uppge att det fanns en chatt. Har hon sett vad som står i den chatten. Eller har hon bara hört det ryktesvägen. Det är fortfarande ingen mer som är häktad vad jag vet. Har inte läst i media att det ens fanns någon chatt. Att dom skulle planerat detta och suttit och hetsat tex är det en trådsanning och spekulationer. Det kan ju lika väl vara så att M och R skickade filmer för att höja sin status. Dom andra kanske inte är så inblandade som man spekulerar om. Men vad vet jag.
Senast redigerad av tindraninni 2024-08-09 kl. 08:22.
Citera
2024-08-09, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vevaro
Anpassa sig neråt??
Frågan är inte ställd till mig, men antagligen:slabba till sig, lägga sig till med en mer vulgär stil som passade in bland hennes nya ”vänner”?
(OT: tråden påminner mycket om den i Bjärredsfallet för några år sedan. Någon dyker upp med oväntad och bitvis relevant information som vederbörande knappast hade känt till utan vidare. Sen gick tråden överstyr, efter diverse avstängningar. Många agendor, där också.)
Citera
2024-08-09, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagicaDHex
Mmm.

Läste du det långa som aspect skrev för någon timme sedan?

I en del av samtalet sägs det:
(Återberättat av aspect1738)

Här säger han något intressant, Han säger "och
dom spela in det iallafall sen berätta till mig'

Vad är hans roll i detta?
Han kanske absolut hittar på mycket, men det var också han som skrev free M, free R och free Soso

Och i en annan del:

Sen börjar killen snacka om att M och R var
hans springis
? Dom har jobbat för han bla bla
bla och att han bor i stockholm alby

Och detta:

Jag: Ja, men kolla jag förstår inte hur allt det
här funkar. Alltså hur kom hon till platsen och
blev hon goad eller vad?(lurad till platsen)
Gakon: ska jag vara ärlig med dig bror, jag ehm,
det var inte meningen och knivhugga henne.

Det var en olyckshändelse.
Jag: Ja, men hur hände det?`
Gakon: Dom högg henne i benet först

Stoppade han sig där i meningen? Eller är det bara jargongen i snacket kanske.

Det där har jag nog missat känner inte till. Tänker bara att det nog är en del som vilseleder här inne, fast det är klart det kan ju faktiskt finnas ett annat motiv än det vi har diskuterat här inne.
Citera
2024-08-09, 08:35
Medlem
GammalTantSkanes avatar
Bron över järnvägsspåren har branta trappor att gå upp för, så om det var någon slags plan måste de ha tänkt att få henne att gå upp där frivilligt. För de hade aldrig orkat om hon kämpat emot.
Citera
2024-08-09, 08:39
Medlem
Fullsizemans avatar
Ser att Aspect är avstängd här
Citera
2024-08-09, 08:45
Medlem
Fullsizemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullsizeman
Ser att Aspect är avstängd här
sista meddelandet skrevs igår 23.48
Citera
2024-08-09, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisguidedGhost
...
Kanske de hetsade varandra och det hela gick överstyr till sist och E fick skador som inte gick att stoppa. M skrev ju i chattloggen att h*rungen R (om nu detta är sant) fortsatte hugga E.
Varför de isåfall inte ringer 112 när de inser att E kommer dö kanske beror på panik över att bli påkomna. Verkar vara viktigare än att försöka rädda hennes liv.
...
Om mordet var planerat är det ju, som tidigare sagts i tråden, otroligt korkat av R att skriva/ringa till SIS-boendet och erkänna det... Också korkat att filma allting och sprida det, men de kanske inte bryr sig då de vet att de ändå inte kommer få något ordentligt straff. Men vet vi om SoSo sitter på SIS nu och om det var samma boende som de andra var på? Om nu SoSo skulle vara anstiftare kanske R hör av sig till boendet så att SoSo får reda på det på något sätt. Kanske lite väl långsökt. Finner liksom ingen annan slags förklaring till varför R skulle göra det. Möjligtvis om hon hade nära kontakt med någon annan där som hon litade på och som hon ville berätta det för?
...
Många motsägelser i detta... förhoppningsvis får vi en klarare bild av vad som egentligen hänt så småningom. Fyfan säger jag bara åt dessa vider. Stackars, stackars Emilia. Helt hjälplös💔

Om R satt på samma sis som Soso kunde hon ju berätta när hon kom tillbaka dit.

Ja det är väldigt mycket motsägelser i detta.
Så de räddade inte Es liv för att inte riskera att åka dit men R ringer sen ändå boendet för att säga att hon dödat henne? Låter ju bara korkat alltihop.

Men ponera att de fick panik under själva dådet efter "olyckshändelsen" och därför agerade de som de gjorde med flera hugg istf att ringa 112. Så kan det absolut ha varit.

Fick R panik även efteråt när hon insett vad hon gjort och därför behövde berätta det till någon?
Nu pratar vi ju om ganska sjuka individer, har de ens förmågan att känna såna känslor?

Ja de visste nog att de inte skulle få nåt egentligt straff
Citera
2024-08-09, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fullsizeman
sista meddelandet skrevs igår 23.48

Han kom med mycket info och snabbt, och var väldigt övertygad om att det som hände inte var planerat mord.

Undrar om han verkligen var den han utgav sig för?
Citera
2024-08-09, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GammalTantSkane
Bron över järnvägsspåren har branta trappor att gå upp för, så om det var någon slags plan måste de ha tänkt att få henne att gå upp där frivilligt. För de hade aldrig orkat om hon kämpat emot.
Behöver man inte gå över den när man kommer från det håll E och M kom från? Efter att ha mötts upp vid gamla stationen som ngn skrev tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in