2024-08-12, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Pelle
som en klok sa:
"jag har aldrig träffat en otrevlig arab, men aldrig heller en hederlig"

att lisma och vara opputinistiska liksom ingår i kulturen
märker dom att nån är snäll går hjärnan genast igång hur detta kan dras nytta av
Enligt deras anti-jante-motto måste dom passa på, annars klipper nån annan tillfället

det är min erfarenhet
Det där låter så logiskt, utifrån min personliga erfarenhet över alla gånger jag blivit överkörd, mobbad och trakasserad, att det skrämde mig. Jag har haft en mycket dålig erfarenhet under mina unga år, skoltiden, barndomen och tonårslivet. Fy fan alltså. Att det verkligen sitter i deras ryggmärg.

Tack för ditt inlägg! Det känns skönt med någon som förstår och samtidigt som man får skriva av sig.
Citera
2024-08-12, 12:11
Medlem
-Pelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djicp
Det där låter så logiskt, utifrån min personliga erfarenhet över alla gånger jag blivit överkörd, mobbad och trakasserad, att det skrämde mig. Jag har haft en mycket dålig erfarenhet under mina unga år, skoltiden, barndomen och tonårslivet. Fy fan alltså. Att det verkligen sitter i deras ryggmärg.

Tack för ditt inlägg! Det känns skönt med någon som förstår och samtidigt som man får skriva av sig.

ush, beklagar

Enda sättet är at hugga ifrån direkt. Öva på att kunna bli arg. Helst direkt, då försöker dom inte mer.
Gå terapi för att hitta din dolda styrka.
Mass-mentalitet går inte att argumentera sig ur,
dessa är som en enda delad hjärna, tror på samma, heter samma, agerar samma, allt för gruppen. Inga individualister direkt. Om dom ger efter för en vek svenne, anses dom veka av big-muhammed-brain. då bir valet enkelt. en ensam muhammed är ofta en vekling, livrädd att stå utanför big-muha-gruppen gruppen.
Senast redigerad av -Pelle 2024-08-12 kl. 12:14.
Citera
2024-08-12, 12:31
Medlem
Citat:
Jag har vid mycket få tillfällen träffat vänliga personer från Mellanöstern. Men dessa har inte varit muslimer.

Jag har träffat bra Somalier, men dessa har varit lite ''halvt'' muslimer eller egentligen inte trott på det, men man förstår att dessa blivit påtvingade till det, p.g.a deras släkt, förmodligen. Det har då varit endast somaliska kvinnor. Villiga att lära sig och villiga att jobba. Om det nu har varit vänliga och bra somalier, så har det alltid varit kvinnor.

Överlag, har jag aldrig någonsin träffat vänliga och bra muslimer. Sysslat med bedrägerier, trakasserier och massa annat.

Jag träffade en gång en muslim. Det var gränsfall en ''granne'' till mig. Han bodde tvärs över gatan. Vänlig i början. Talade ren svenska. Verkade intelligent och det kanske han var också. Men mer och mer i tiden, började han skryta om hur mycket han tjänar i månaden, samtidigt som han kontrade med: ''Jag skryter inte. Utan jag försöker inspirera andra.''. Samtidigt som han uppvisade omgångar med sin häftiga humör. Kort stubin. Empatilös. Kallade andra för konstiga.

Kontakten avslutades. Vi blev aldrig kompisar. Jag hade kunnat bli det, men la märke till hans absurda beteende och klippte bandet.

Som rubriken: Har ni träffat bra muslimer någon gång? Eller har kompisar som är muslimer?

nej, jag har känt muslimer i omgångar (bosniska) och dessa är vettiga men de hatar verkligen homsexuella, de gillar att lura till sig bidrag från sverige, de skrattar åt sverige. Jag har känt några iranier, dessa är vettiga men fan vad de är olika ändå, de stöjder sin egen familj och grupp extremt mkt men de skiter fullständigt i vanliga lagar om de kan komma undan med det. Sedan har jag träffat många som är ren skit, irakier är riktigt svåra.
somalier har jag arbetat med, de likt mig ville göra så lite som möjligt men deras syn på tjejer är helt knäpp, och tyvärr så är de inte så klipska, de lever för dagen gärna på andras pengar, ändå så hade vi kul ihop men när vi gick ut så funkade det inte, de uppförde sig så jävla illa att jag skämdes
Citera
2024-08-12, 12:37
Medlem
-Pelles avatar
Citat:
.
läs nedan
Citat:
Ursprungligen postat av GreveholmLeif
Har träffat massvis med bra muslimer och de jag hänger med är fantastiska personer. Otroligt få som varit dåliga människor.
Bara för att du själv är muslim
Citat:
Ursprungligen postat av Bomber-O-Granater
Såklart man har träffat på "bra" muslimer, dom stökiga och dåliga är väl dom man minns från skolan och dom man stöter på på stökiga utekvällar, i arbetslivet finns det bra muslimer.
Citat:
Ursprungligen postat av hockex
Ja en hel del, de flesta människor överlag är faktist trevliga tro det eller ej.
Vad har du själv för bemötande egentligen?

hela 60% av islams skrifter handlar faktiskt om att förnedra icke-muslimer enligt dom som studerat triologin bakom religionen

Citat:
60% of the trilogy is devoted to kafirs (how to subjugate and humiliate non-muslims)

www.islam-for-dummies.com
Senast redigerad av -Pelle 2024-08-12 kl. 12:49.
Citera
2024-08-12, 12:59
Medlem
Psykpatient33s avatar
Citat:
Jag har vid mycket få tillfällen träffat vänliga personer från Mellanöstern. Men dessa har inte varit muslimer.

Jag har träffat bra Somalier, men dessa har varit lite ''halvt'' muslimer eller egentligen inte trott på det, men man förstår att dessa blivit påtvingade till det, p.g.a deras släkt, förmodligen. Det har då varit endast somaliska kvinnor. Villiga att lära sig och villiga att jobba. Om det nu har varit vänliga och bra somalier, så har det alltid varit kvinnor.

Överlag, har jag aldrig någonsin träffat vänliga och bra muslimer. Sysslat med bedrägerier, trakasserier och massa annat.

Jag träffade en gång en muslim. Det var gränsfall en ''granne'' till mig. Han bodde tvärs över gatan. Vänlig i början. Talade ren svenska. Verkade intelligent och det kanske han var också. Men mer och mer i tiden, började han skryta om hur mycket han tjänar i månaden, samtidigt som han kontrade med: ''Jag skryter inte. Utan jag försöker inspirera andra.''. Samtidigt som han uppvisade omgångar med sin häftiga humör. Kort stubin. Empatilös. Kallade andra för konstiga.

Kontakten avslutades. Vi blev aldrig kompisar. Jag hade kunnat bli det, men la märke till hans absurda beteende och klippte bandet.

Som rubriken: Har ni träffat bra muslimer någon gång? Eller har kompisar som är muslimer?

Jag har blivit ganska nära bekant med två muslimer. Men bekantskapen övergick aldrig till vänskap.

Den första muslimen berättade att han var rädd för socialtjänsten. Han pratade mycket bekymmrat över hur de kidnappar barnen. Sedan berättade han att han MÅSTE slå sina barn, för hur annars uppfostrar man dem. Jag försökte prata vett i gubben och säga att man inte får slå sina barn i Sverige, här förväntas det i stället att man skapar en relation med barnen som bygger på samförstånd och så. Men han fattade inte. Vi pratade om det här väldigt, väldigt länge och han tog upp barnmisshandeln på eget initiativ. Vi hade då varit bekanta med varandra i kanske ett halvår.
Efter det undvek jag honom. Jag har inte sett till honom på flera månader, så kanske åkte han hem igen till landet han påstod sig ha flytt från.

De har inte flytt från något jävla krig. Deras kultur är byggd på våld och förnedring. Det är därför de är som de är, det är därför små barn skjuter folk i Sverige.

Ungefär samma visa med den andra muslimen.

Islam är bara en våldssekt. De som tror på islam kan dra åt helvete.
Senast redigerad av Psykpatient33 2024-08-12 kl. 13:02.
Citera
2024-08-12, 12:59
Medlem
Svavelbryggas avatar
Träffat massa trevliga muslimer i Sydostasien och i Sverige, i studier, jobb och fritid.
Citera
2024-08-12, 13:02
Medlem
Det finns bra och dåliga människor i alla länder. Oavsett religion. Sluta vara så trångsynta!
Citera
2024-08-12, 13:13
Medlem
-Pelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga
Träffat massa trevliga muslimer i Sydostasien och i Sverige, i studier, jobb och fritid.

Under studier och jobb har man sitt "professionellas ansikte" påklistrat
även svensken
Citera
2024-08-12, 13:15
Medlem
-Pelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svavelbrygga

I sydostasien är dom tvångs-konverade, kanske därför. (som svenskarna snart blir)
dom har fortfarande kvar lite seder från gamla dar, därför uppfattas dom inte lika hatiska och ilskna som moderskeppet Saudi
Citera
2024-08-12, 13:18
Medlem
KingHisss avatar
Självklart men det finns muslimer och muslimer, de jag känner är väldigt välkomnande öppenhjärtliga och toleranta. Sen har de traditionella värderingar utefter deras kultur, men mot mig har de alltid varit schyssta.
Citera
2024-08-12, 13:20
Medlem
Har aldrig någonsin träffat en otrevlig muslim. Normalt mycket mer vänliga, trevliga och definitivt långt bättre väluppfostrade än den söliga normal svensken.
Citera
2024-08-12, 13:24
Medlem
Trakessons avatar
Jag har rest i muslimska länder och nästan ingen har varit dum eller otrevlig mot mig. Det har hänt att några varit misstänksamma och lite vaksamma mot mig men det har gått över fort när vi pratat lite. Ett bra tips är att lära sig några fraser på arabiska. Det brukar hjälpa till att bryta isen.

Nästan samtliga muslimer jag träffat på i Sverige har också varit trevliga och helt ok att ha att göra med. Sedan förstår naturligtvis jag också att det finns muslimer som är svin, som är rasister mot svenskar osv, men troligen har de ingen större lust att beblanda sig med svenskar heller och då är det ju mindre risk att träffa på just dem om man inte råkar bo i ett område där just de bor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in