Citat:
Ursprungligen postat av
Djicp
Jag har vid mycket få tillfällen träffat vänliga personer från Mellanöstern. Men dessa har inte varit muslimer.
Jag har träffat bra Somalier, men dessa har varit lite ''halvt'' muslimer eller egentligen inte trott på det, men man förstår att dessa blivit påtvingade till det, p.g.a deras släkt, förmodligen. Det har då varit endast somaliska kvinnor. Villiga att lära sig och villiga att jobba. Om det nu har varit vänliga och bra somalier, så har det alltid varit kvinnor.
Överlag, har jag aldrig någonsin träffat vänliga och bra muslimer. Sysslat med bedrägerier, trakasserier och massa annat.
Jag träffade en gång en muslim. Det var gränsfall en ''granne'' till mig. Han bodde tvärs över gatan. Vänlig i början. Talade ren svenska. Verkade intelligent och det kanske han var också. Men mer och mer i tiden, började han skryta om hur mycket han tjänar i månaden, samtidigt som han kontrade med: ''Jag skryter inte. Utan jag försöker inspirera andra.''. Samtidigt som han uppvisade omgångar med sin häftiga humör. Kort stubin. Empatilös. Kallade andra för konstiga.
Kontakten avslutades. Vi blev aldrig kompisar. Jag hade kunnat bli det, men la märke till hans absurda beteende och klippte bandet.
Som rubriken: Har ni träffat bra muslimer någon gång? Eller har kompisar som är muslimer?
Jag har blivit ganska nära bekant med två muslimer. Men bekantskapen övergick aldrig till vänskap.
Den första muslimen berättade att han var rädd för socialtjänsten. Han pratade mycket bekymmrat över hur de kidnappar barnen. Sedan berättade han att han MÅSTE slå sina barn, för hur annars uppfostrar man dem. Jag försökte prata vett i gubben och säga att man inte får slå sina barn i Sverige, här förväntas det i stället att man skapar en relation med barnen som bygger på samförstånd och så. Men han fattade inte. Vi pratade om det här väldigt, väldigt länge och han tog upp barnmisshandeln på eget initiativ. Vi hade då varit bekanta med varandra i kanske ett halvår.
Efter det undvek jag honom. Jag har inte sett till honom på flera månader, så kanske åkte han hem igen till landet han påstod sig ha flytt från.
De har inte flytt från något jävla krig. Deras kultur är byggd på våld och förnedring. Det är därför de är som de är, det är därför små barn skjuter folk i Sverige.
Ungefär samma visa med den andra muslimen.
Islam är bara en våldssekt. De som tror på islam kan dra åt helvete.