2024-08-12, 08:55
Medlem
Steff83s avatar
Daniel Stensson snart klar för övergång till Djurgården från Sirius.
2024-08-12, 09:12
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Verkar ha samma karaktär som Jehaze när han bråkar sig bort? Eller varför kallar dom det för ”Stensson-gate” och ”Judas”?
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-08-12 kl. 09:17.
2024-08-12, 09:22
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Franska Twitter verkar övertygade om att Nanasi i princip är klar för St Etienne. Han är tydligen på läkarundersökning idag. Det känns jävligt märkligt att släppa vår viktigaste offensiva spelare bara dagar innan matchen som kan ta oss en bra bit närmre Champions league. Jag menar om vi nu ändå lyckats behålla honom så här länge så varför inte ett par veckor till.
Verkar inte ha funnits någon substans i det. Nanasi inte längre aktuell för St Etienne enligt Fotbollskanalen.
2024-08-12, 09:23
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Presenteras i veckan om läkarundersökningen idag går som den ska enligt Aftonbladet.
2024-08-12, 09:28
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Verkar ha samma karaktär som Jehaze när han bråkar sig bort? Eller varför kallar dom det för ”Stensson-gate” och ”Judas”?
Kortfattat. Han är kapten, säger att han inte vill vara kvar, inte ok för mig iallafall. Sen förstår vi också att Stenssons dröm inte är att spela kvar hos oss men han kan ju hålla käften i media ändå.

Sen sa han detta för några veckor sedan i UNT:
Citat:
- Det är klart jag stannar i Sirius om det inte blir något utlandsäventyr. Jag är inte superintresserad av att flytta någon annanstans i Sverige. Jag flyttar absolut inte till Sölvesborg för att spela fotboll i Mjällby. Jag trivs superbra med alla i klubben och supportrarna är helt fantastiska. Jag har absolut ingen brådska.
2024-08-12, 09:40
Avslutad
Men ingen Judas han är Djurgårdare + det är ett sånt uppenbart steg uppåt! Ingen som kallar Rössler Judas när han går från Mjällby till Mff! Detta är samma sak
2024-08-12, 09:50
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Men ingen Judas han är Djurgårdare + det är ett sånt uppenbart steg uppåt! Ingen som kallar Rössler Judas när han går från Mjällby till Mff! Detta är samma sak
Någon Judas är han såklart inte. Men klart det skaver att som kapten gå ut och säga att man vill bort när man bara veckor innan säger att en flytt inom Sverige är uteslutet.
2024-08-12, 09:55
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Kortfattat. Han är kapten, säger att han inte vill vara kvar, inte ok för mig iallafall. Sen förstår vi också att Stenssons dröm inte är att spela kvar hos oss men han kan ju hålla käften i media ändå.

Sen sa han detta för några veckor sedan i UNT:
Men om han ville vidare som du säger, hade det inte varit bättre att sikta på något annat än…allsvenskan? Eller ska gårdarna förbereda sig på att också kalla honom judas om ett år när han vill vidare?
2024-08-12, 10:05
Medlem
Citat:
Men om han ville vidare som du säger, hade det inte varit bättre att sikta på något annat än…allsvenskan? Eller ska gårdarna förbereda sig på att också kalla honom judas om ett år när han vill vidare?

Finns inget utländskt intresse efter hans nuvarande säsong. Han började väl få panik.

Det måste ändå vara rätt unikt att vara kapten och svara på ett rykte att man hoppas det ska "lösa sig" med ett annat lag i serien mitt under säsong. Ja, det är uppenbart att vi snackat med Diffen under sommaren och han vill dit men då får det vara inga kommentarer tills det är helt klart. Nu tvingades vi bänka honom en match för att han var en distraktion för hela klubben. Definitionen av att tvinga sig bort.
2024-08-12, 11:04
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Jo absolut hade väl det varit bättre, men han är ju för dålig.
2024-08-12, 13:03
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Jo absolut hade väl det varit bättre, men han är ju för dålig.
Vilket förvånar mig då att Dif ändå väljer att värva honom som den ålderstigna man han är.
Skall man värva erfaret så måste det vara extra bra annars blir det lätt som för Hief, Aik och IFK. Dvs man får slut på säljbara spelare när driften på -70milkoner skall finansieras.

Klara dif sig till gruppspel (och topp 3 i allsvenskan) så är det iaf inte utförsbacke, men gör dom det?
2024-08-12, 13:47
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Spelare ska hålla käften i media om saker som rör kontraktet. Rössler skötte sig exemplariskt när han tydligt delegerade allt kontrakt-relaterat skit till agent och klubb.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in