Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Snart tiotusen inlägg i tråden och du har fortfarande inte fattat assistenternas roll.
Min granne har en assistent vars arbetsuppgifter innefattar att byta vatten i hans akvarier två gånger i veckan.
För dotterns assistenter att ta hand om Essie är helt utan någon som helst tvekan en av deras uppgifter.
En debatt, som det förvisso var ett tag sedan som jag lyssnade till, handlar om var den faktiska gränsen går för vad en assistent behöver göra och inte. Att ta hand om husdjur var tveklöst inom den gränsen. Ett gråområde däremot handlar om självtillfredsställelse. Fundera på den en stund du. Om din hjärna klarar det!
Senast jag hörde var att det var lite av att var och en (assistenterna) gör som de vill. Vissa vägrar och vissa gör, tycker det är något helt naturligt. Huruvida arbetsgivare och samhället har satt ner foten åt något håll sedan dess vet jag inte.
På samma vis är det så klart med dotterns assistenter, de har att serva dottern med som dottern själv inte klarar av i vardagen. Städa, tvätta, diska, torka tjejen i röven om hon inte kan det själv och att rasta hunden. Det är rena självklarheter.
En snabb googling gav vid handen att det inte verkar ha hänt så mycket när det kommer till assistansen av självtillfredsställelse, även om artikeln är från 2016. Något senare av vikt tycks inte finnas.
https://www.forskning.se/2016/09/01/bryt-tystnaden-kring-assistans-vid-sexuella-aktiviteter/
Så de idioter i tråden som inte fattar att det är assistenternas jobb att bistå med det som behövs för Essie, kanske till sist kan fatta nu, och sluta sprida sin dynga?
Nu behöver dottern tydligen två assistenter mestadels av dygnet, för att hon kan få sina utbrott.
Under tiden hon inte får sina utbrott så vore det på sin plats att assistenterna även kan försöka att lära denna kvinna lite om städning, disk mm (en 4-åring brukar tycka att det är roligt att få hjälpa till).
Hur tänker du att någon av dessa ska ha tid att se till att hunden får sina promenader flertalet ggr/dygn om dottern inte har lust att gå ut?
Eftersom dottern behövde tillsyn av två personer dagtid, då är det väl upp till pappan att se till att dessa promenader med hunden blir utförda. Kan han inte fixa det själv så får han försöka fixa med någon bekant/granne som kan rycka in.
Tillägg: Vem f.n byter vatten i ett akvarium två ggr/vecka... kanske någon med en guldfisk (har ingen erfarenhet av en sådan), det görs iaf inte i ett "vanligt" akvarium!