Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Jag tror att han har haft ett förtroende för Hundhjälpen, och om det företaget inte sagt något om att hunden skulle vara olycklig, så har P levt i tron om att hon är lycklig. Så skulle i varje fall jag har gjort om jag betalt någon 300K.
Precis om alla inte är människopsykologer, så är inte alla hundpsykologer heller.
Man behöver bara ha empati för att se att hunden inte är lycklig.
Jag blir helt övertygad om att du är autist eftersom du tror att det handlar om utbildning.
Nej har man en själ kan man se in i en annan själ genom att se in i ögonen.
Ja hundar har en själ. Ibland undrar jag om en del autister har. Jag tycker det verkar kopplat till EQ.
En del av Simon Baron Cohens empatitest är bilder på enbart ögon och så får man identifiera känslan. Ögonen är själens spegel. Baron Cohen forskar på avsaknad av empati.
Bold, ännu ett tecken på autism. Eftersom du om du hade betalt 300 000 för en hund så tror du att den är lycklig?
Du tror alltså att lycka är en del av ens konstitution?
Det finns ingen som helst korrelation mellan pris och könslor. Fattar du inte att den blir olycklig av att vara runt människor som inte kommunicerar med den på ett rimligt begripligt vis.
Med djur lommunicerar man mycket med suggesion, man förmedlar känslor. För det krävs självkännedom och självkontroll. Har A det enligt dig? Har P?