2024-08-03, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Nej nej!
Det inlägget som P skrivit i stora Essie facebook gruppen.
Hans typ " försvarstal", det är redigerat flera gånger.

Då är jag med på notan! Ursäkta för förvirringen hehe
Citera
2024-08-03, 00:36
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Min tanke är logisk, ingen kidnappare har begärt lösensumma och ingen nappade på belöningen så vad är mest troligt då?
Jo hunden är stendöd det är väl ganska troligt, eller vad tror du?
aha du har kontakt med ett medium som har talat med Essie som säger att hon mår bra och just nu sitter vid en strand och bara längtar efter att få komma hem till A igen för jag saknar när hon kittlar mig på sidan!

Rundgång igen.
Haha Inga medium här inte. jag tror precis som du. Att hon är död. Ser ingen annan logisk förklaring.
Citera
2024-08-03, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Att en försvunnen hund kan toppa på aktuella brott efter 3 veckor är helt obegripligt, även om ägaren slaktat och låtit cp dottern ätit upp den är obegriplig. Ännu efter denna tid finns inget annat än spekulationer, polisen verkar inte tro de är brott och lär inte lägga många minuter på försvunnen hund.
Ev försäkringsbedrägeri blir väl inte aktuellt för än försäkringstagaren begär ersättning ? Är detta gjort? Det vet knappast någon i tråden..

När läste du senast om en hittelön på 100.000 för en försvunnen hund, det är en summa som familjer ger för tips om var deras försvunna barn är. Att sedan hela fallet stinker bedrägeri/djurplågeri är ytterligare pull factors. Folk är väl trötta på att lösa om skjutningar och gängkriminalitet som är daglig nyhetsstoff. Folk vill hjälpa till att få hem hunden igen för att få ett lyckligt slut för en gångs skull. Djur har större värde än människor. Hoppas Essie har det bra där hon är nu. Och jag hoppas verkligen jag har fel med mina misstankar.
Citera
2024-08-03, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Jag tror ingenting, jag skulle bara visa på hur motsägelsefull du är.

Du kanske "bara" glömmer bort vad du skriver ibland?

Här har du vad du skrev och det jag svarade. (FB) Assistanshund Essie mystiskt försvunnen - kidnappad? Enköping (2024-07-11)
Hmmm? som jag skrev i tråden angående råd från min far som jag aldrig bott hos ha alltid en yxa i bilen2. Om du ljuger kom ihåg vad du ljög om.. Känns som detta faller in under min fars råd nr2?
Citera
2024-08-03, 00:42
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marielo
Ja hon riskerar nog bli sämre genom ytterligare bostadsbyte och isolering.
Hon behöver ju en igenkännbar omgivning, inte nytt hela tiden- det gäller även personal.
Jag tror i n t e att assistenter i hennes egen ålder är rätt. Det uppstår konkurrens, vilket antagligen var fallet när Essie var inblandad också och t.ex ville sova med,assistenterna ( men fick inte. Essie skulle sova med A, som hon var rädd för! Säger igen: STACKARS ESSIE!)
Äldre erfaren personal rekommenderas, enligt vad jag tiĺlägnat mig inom psykologi- så att A får vara huvudpersonen, samt endast besök av övriga!
Du har helt rätt. Jag har också tyckt att det är fel med så outbildad personal på en så komplex sjukdomsbild. Då krävs det erfarenhet. Har inte assistenterna det så kan jag tänka mig att dom blir rädda när A får ett utbrott. Visst är det så att dom blir starka som tusan också?
Lite läskigt för personalen att inte ha fler kollegor om det uppstår en incident.
Kan även tänka mig att lite socialt umgänge om dagarna är bra. Ensam bara med assistenterna hade gjort vem som helst tokig. Hummelsta är en tråkig håla och där finns absolut inget att göra eller titta på.
Citera
2024-08-03, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeepYourHeadUp4
När läste du senast om en hittelön på 100.000 för en försvunnen hund, det är en summa som familjer ger för tips om var deras försvunna barn är. Att sedan hela fallet stinker bedrägeri/djurplågeri är ytterligare pull factors. Folk är väl trötta på att lösa om skjutningar och gängkriminalitet som är daglig nyhetsstoff. Folk vill hjälpa till att få hem hunden igen för att få ett lyckligt slut för en gångs skull. Djur har större värde än människor. Hoppas Essie har det bra där hon är nu. Och jag hoppas verkligen jag har fel med mina misstankar.

En mask som anses fara illa väcker mer reaktioner än flickan som tortyrmördades nyligen anser jag är helt sinnessjukt.
När gavs tipps om 100 000 för någons försvunna barn? Länk.
Citera
2024-08-03, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Du har helt rätt. Jag har också tyckt att det är fel med så outbildad personal på en så komplex sjukdomsbild. Då krävs det erfarenhet. Har inte assistenterna det så kan jag tänka mig att dom blir rädda när A får ett utbrott. Visst är det så att dom blir starka som tusan också?
Lite läskigt för personalen att inte ha fler kollegor om det uppstår en incident.
Kan även tänka mig att lite socialt umgänge om dagarna är bra. Ensam bara med assistenterna hade gjort vem som helst tokig. Hummelsta är en tråkig håla och där finns absolut inget att göra eller titta på.
Godisstoppet finns inte kvar Hummelsta baren som man bevistade på 80 talet finns inte kvar tror det finns en Pizzeria där nu.
Citera
2024-08-03, 00:49
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Godisstoppet finns inte kvar Hummelsta baren som man bevistade på 80 talet finns inte kvar tror det finns en Pizzeria där nu.
Synd med godisaffären. Den hade ett stort utbud och bra priser. Pizzerian måste ligga kvar. Det finns alltid minst en pizzeria- kebab i varje håla.
Där kommer A inte bli friskare eller gladare. Undrar varför dom valde det stället. Vill dom att hon ska vara deprimerad eller?
Citera
2024-08-03, 00:52
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jzon8988
Pappa PÖ som är hennes förmyndare har ju tydligjort reglerna tidigare. Vill hon inte duscha så vill hon inte duscha. Vill hon gå ut själv ska hon gå ut själv.
Lågaffektivt bemötande

Det har inget med lågaffektivt bemötande att göra att låta dom göra vad dom vill. Lågaffektivt bemötande handlar om att nå fram till personen utan att gå i konflikt. På mitt jobb räcker det att dom ser mitt namn på tavlan så sover alla hela natten. Jag jobbar vaken natt inom socialpsykiatrin och när jag började på detta boende för 7 år sedan så var det ett helvete med att alla vänt på dygnet och skulle ha både cigg och kaffe och party hela natten ungefär. Vi har mest psykospatienter.

När jag började så var hela gamla personalgruppen utbytt och detta var en nystart vilket var anledningen till att jag tackade ja. Det går inte att styra upp ett katastrofboende när gammal skit sitter i väggarna. Det gick inte på 2 dagar givetvis men att låta dom göra vad dom vill var inte receptet. Man tar reda på problematiken och gränssätter efter det. Hittar andra lösningar för trygghetskänsla inne i deras lägenheter istället för i Tv - soffan. Skulle kunna skriva en avhandling om detta. Man skapar trygghet och tyvärr har jag nästan gjort mig själv arbetslös pga detta.. Jag vet hur detta låter men jag vet att detta är jag jäkligt bra på!

Citat:
Bra frågor. Jag tycker att det är oroväckande att hon ska bo ensam i det huset och bara ha assistenterna. Det är inget gruppboende med många personal.

Det är trots allt så alla vuxna människor med PA bor dvs I en lägenhet med assistenter. Eller i ett hus.
Extremt sällan någon med PA bor på en gruppbostad, det existerar men är ovanligt.
Citera
2024-08-03, 00:59
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det där du säger om att vara armar och ben, och bara få lov att vara armar och ben ställer till det rejält angående LSS

Har hört om fall där brukaren varit förståndshandikappad men språkligt utvecklad och köpt på sig saker för hiskeliga summor. De får ju inte lägga sig i enligt chefen på LSS.

Unga människor har inte förmågan att hantera en sådan situation och styra upp den.

Det är ju förvaltarens roll men någon bra arbetsledare är han alltså inte.

Måste ju vara evigheter sedan. Med tanke på att det mesta kräver bank id idag så kan dom inte köpa något alls på egen hand.
Citera
2024-08-03, 01:00
Medlem
Citat:

Vi tänker lika ..
Ja, de lär bli väldigt starka i aggressionsutbrott. Undrar om utredare som avslog begäran om ökad personal, tänkt så långt.
Eller räknade de med (var upplysta om) att det fanns ev planering för nytt boende, igen?
Med andra ord, gav avsiktligt avslag för att skjuta ärendet åt nytt boende ..
A är inget lätt fall.
Citera
2024-08-03, 01:04
Medlem
Citat:
Synd med godisaffären. Den hade ett stort utbud och bra priser. Pizzerian måste ligga kvar. Det finns alltid minst en pizzeria- kebab i varje håla.
Där kommer A inte bli friskare eller gladare. Undrar varför dom valde det stället. Vill dom att hon ska vara deprimerad eller?
Vad jag försökt läsa mig till var hon väl sällan eller aldrig ute ur huset i Enköping? man undrar om denna stackars hund vart rastad ordentligt?? fattar mig inte på föräldrarna som vad det verkar låtit sin dotter härja fritt med hunden utan att ingripa?? när mina barn var små och dom var på hunden/hundarna när den/dom gått och lagt sig så lyfte jag bort ungarna. Äter hunden dricker den vatten eller gått och lagt sig då skall den vara ifred. jag vet inte hur det fungerar med en assistent hund som Essie , men var hon alltid i tjänst? normalt tar man väl av selen och hon blir "ledig" och då bör man väl rasta hunden om jag får spåna. Skulle denna stackars hund vara på "tå" dygnet runt mot den vuxna kvinnans(som kallas barn mm) nyck fullheter och ställa upp? måste varit extremt stressande för hunden. Inget stöd ingen trygghet av det jag kan läsa mig till. stackars hund. jag hoppas hon lever och har det bra nu tyvärr säger magkänslan annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in