2024-08-11, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Det fetade är 100% rätt. Minst.
Tack
För det var exakt det jag trodde.
Citera
2024-08-11, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Min flickvän har vett nog att inte knulla med utlänningar.
Men fint försök att flytta fokus.
MFF klarar knappt av att vinna allsvenskan trots budget och pengar som inget annat lag är i närheten av, är det inte pinsamt?
Om jag varit supporter till MFF så hade jag i alla fall känt pinsamheter.

Vissa lag slår storheter som United, Barca, Milan, Inter mm
Och vissa lag är nöjda med att delta.

Japp, deltagarlaget MFF.
Antar att du håller på oss mot PAOK i CL kvalet som vi råkar delta i igen, Glenn.
Citera
2024-08-11, 19:10
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
På vilket sätt satte hon mig på plats?
Jag kommer med fakta med ni bara kommer med påståenden.
Så man kan konstatera att Göteborg är det enda svenska lag som presterat ute i Europa.

Det tragiska är att idioter sköt, eller rättare misskött klubben i årtionden.
Vilket MFF och deras supportrar ska vara glada för.
Annars hade ni ännu varit tvåa 😊
Fakta: Innan 1992 var bakåtpassningar tillåtet vilket gör det omöjligt att jämföra saker före och efter på ett rättvist sätt. Förr i tiden bestod turneringen av färre matcher vilket gynnar skrällar. De ekonomiska klyftorna har har ökat oerhört och det är omöjligt för ett lag som har heltidsjobb att vinna något alls idag.

Dessa grejer m.m. gör ju att det är ganska dumt att försöka jämföra. Man kan väl konstatera att MFF fått mer utväxling för sina europaframgångar i modern tid.
Citera
2024-08-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarpung
Japp, deltagarlaget MFF.
Antar att du håller på oss mot PAOK i CL kvalet som vi råkar delta i igen, Glenn.
Varför skulle jag hålla på MFF?
Och jag håller inte på Häcken eller Elfborg heller.

Och mitt namn är inte Glenn.
Citera
2024-08-11, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Fakta: Innan 1992 var bakåtpassningar tillåtet vilket gör det omöjligt att jämföra saker före och efter på ett rättvist sätt. Förr i tiden bestod turneringen av färre matcher vilket gynnar skrällar. De ekonomiska klyftorna har har ökat oerhört och det är omöjligt för ett lag som har heltidsjobb att vinna något alls idag.

Dessa grejer m.m. gör ju att det är ganska dumt att försöka jämföra. Man kan väl konstatera att MFF fått mer utväxling för sina europaframgångar i modern tid.
Om ser efter 1992 så har Göteborg betydligt större framgång i Europa än MFF. Även Helsingborg har större framgång i CL än vad MFF har.
Dock har Malmö 9 sm guld efter Göteborg med 5 guld och efter det Djurgården och AIK på 4 guld.
Efter 92 så har Göteborg 2 titlar u Europa mot Malmös 0
Citera
2024-08-11, 19:54
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Om ser efter 1992 så har Göteborg betydligt större framgång i Europa än MFF. Även Helsingborg har större framgång i CL än vad MFF har.
Dock har Malmö 9 sm guld efter Göteborg med 5 guld och efter det Djurgården och AIK på 4 guld.
Efter 92 så har Göteborg 2 titlar u Europa mot Malmös 0
Kan du först bara erkänna att du håller på IFK Göteborg istället för att låtsas vara neutral, inget fel med att vara supporter.

Sen har ju Malmö gagnats mest av sina europaframgångar medan Helsingborg spelar i superettan och Göteborg också kan hamna där inom en snar framtid. Men det kanske är lite av en annan fråga.
Citera
2024-08-11, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Alla heter Glenn i Göteborg.
Tack för informationen.
Citat:
Ursprungligen postat av ardaguler
Kan du först bara erkänna att du håller på IFK Göteborg istället för att låtsas vara neutral, inget fel med att vara supporter.

Sen har ju Malmö gagnats mest av sina europaframgångar medan Helsingborg spelar i superettan och Göteborg också kan hamna där inom en snar framtid. Men det kanske är lite av en annan fråga.
Jag håller absolut inte på Göteborg, dock ogillar jag den höga svansföring MFF supportrar har.
Men jag ser hellre framgång Göteborg än den misär man idag befinner sig i. Saken verkar att man kommer stanna kvar i misären en tid framöver.
När supportrar och medlemmar verkar sitta med armarna i kors och inte agerar så kommer Mild och styrelsen köra sitt eget race.
Citera
2024-08-11, 22:09
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Det var kul så länge det varade. Grattis Aik till räddat kontrakt.
Det positiva är att de får hjälpa oss till andraplatsen med tre enkla nästa helg mot den eviga knulldockan.
Citera
2024-08-11, 22:15
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Det positiva är att de får hjälpa oss till andraplatsen med tre enkla nästa helg mot den eviga knulldockan.

det känns tyvärr redan nu som det... Strul i laget, Leach Holm vill dra, man spelar som bajare efter en boffrunda i björns trädgård.. Allt emot oss, men det är väl då det ska vända ioförsig..
Citera
2024-08-11, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
det känns tyvärr redan nu som det... Strul i laget, Leach Holm vill dra, man spelar som bajare efter en boffrunda i björns trädgård.. Allt emot oss, men det är väl då det ska vända ioförsig..
Jag tror Djurgården har goda chanser. Det är för många AIK:forum där det snackas inför. Då går det aldrig väl.
Citera
2024-08-11, 23:12
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Jag tror Djurgården har goda chanser. Det är för många AIK:forum där det snackas inför. Då går det aldrig väl.

Yes efter 2 raka vinster är det skrivet i stjärnorna att vi torskar derbyt.
Citera
2024-08-12, 00:13
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Yes efter 2 raka vinster är det skrivet i stjärnorna att vi torskar derbyt.
Närå, ett kryss fungerar också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in