Citat:
Ursprungligen postat av
T-80U
Fast nu står ju inte de där 80 procenten av den amerikanska befolkningen som valbara i det kommande presidentvalet. Där står valet, i realiteten, mellan Harris och Trump.
Här menar du alltså, och rätta mig gärna om jag har fel här, att alternativet till Trump är bättre ur ett korruptionshänseende, trots att hela hennes karriär är ett resultat av just olika former av korruption?
Känner inte till nog om Harris för att uttala mig om henne, men i princip alla alternativ är bättre än Trump - iu synnerhet ur korruptions och svågerpolitikshänseende.
Trump arbetar med sitt liv som insats för att bli envåldshärskare över USA och i förlängningen världen. Det är allt han bryr sig om och vill, och vi såg även under hans presidentskap hur han verkligen cementerade fast nästan allt det som amerikanerna som röstade på honom ville ha bort. Han anlitade kompisar och familjemedlemmar som politiska 'experter', och avskedade och munkavlade en betydande andel av tjänstemän som inte var användbara för hans syften, samt lät sig bli ultra-manipulerad av mängder av länder och lands-ledare.
Vill man cementera politisk korruption och svågerpolitik i USA så är Trump det absolut bästa alternativet. Han vill göra USA till hans egna maffia-familj, med sig själv som boss.