2024-08-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Enda gången det inte fanns anledning att ljuga var då. Allt efteråt är bara för att rädda upp det som sas, för att de bevisligen vill vara tillsammans.

Exakt så är det.
Citera
2024-08-11, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Dom har hållhakar på varandra, saker som vi inte vet om.
Men nu har jag sätt saker som gör att jag tror på Julia.
Allt Chrippa sa när han satt hos Anjo stämmer.
Linnea och Chrippa kan inte lita på varandra det finns för många lögner och det kommer säkerligen fler lögner som kommer bli svårt att ta sig ur.

Jag har också börjat luta åt att det inte är så att Chrippa ljuger för både Julia och Linnea för att själv få plocka all frukt han vill.

Jag tror att Julia vill ha Chrippa och Chrippa vill ha Julia, men Linnea har faktiskt slagit både stora C och lilla c. Chrippa säger att Linnea har slagit barnet och puttat henne i golvet. Han säger att han själv blivit grovt misshandlad av Linnea under lång tid.

När jag gick in i denna diskussion så läste jag Linneas berättelse för polisen och trodde henne. Jag gör inte det längre.

Jag vill inte säga att jag vet att det är si eller så med någonting men jag känner att Linnea nog är spritt språngandes galen.

Rask berättade att Linnea inte tålde barnet för hon såg Julia i henne. Och tog upp det hur det var för Jocke när hans mamma inte tålde att se jockes pappa i pojken, hon ville inte ha hjälp hemma med honom utan att de skulle placera honom så hon slapp se honom. Det hela upprepar sig.

Men som alltid när man får veta snippar här och där så kan man ju inte säga att det man själv tror är sant, men tror kan man allid göra.
Citera
2024-08-11, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Den senaste versionen Chrippa och Linnea gått ut med är att Linnea ljög när Chrippa hamnade I häktet.(att hon var rädd att mista honom osv.)
Chrippa pratade med Linnea i en av sina streams och sade; upprepar man samma sak många gånger så tror folk på det och det blir sant.
Linnea höll med.
Menar de då att folk ska tro på deras senaste version om de upprepar den tillräckligt ofta?
Julia berättade i en av sina live att den första versionen är den som stämmer.

Som läget är nu tror jag Chrippa och Linnea kommit fram till att båda tjänar på att vara med varandra.
Han får en yngre tjej. Hon får pengar och resor

Det är uppenbart att han mår dåligt och är pressad, men försöker intala omvärlden att allt är bra

Ja ja ja så känner jag med. Chrippa verkar livrädd inombords och försöker spela en roll och han lyckas inte riktigt tycker jag. Han känns som den misshandlade kvinnan.
Citera
2024-08-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Jag har också börjat luta åt att det inte är så att Chrippa ljuger för både Julia och Linnea för att själv få plocka all frukt han vill.

Jag tror att Julia vill ha Chrippa och Chrippa vill ha Julia, men Linnea har faktiskt slagit både stora C och lilla c. Chrippa säger att Linnea har slagit barnet och puttat henne i golvet. Han säger att han själv blivit grovt misshandlad av Linnea under lång tid.

När jag gick in i denna diskussion så läste jag Linneas berättelse för polisen och trodde henne. Jag gör inte det längre.

Jag vill inte säga att jag vet att det är si eller så med någonting men jag känner att Linnea nog är spritt språngandes galen.

Rask berättade att Linnea inte tålde barnet för hon såg Julia i henne. Och tog upp det hur det var för Jocke när hans mamma inte tålde att se jockes pappa i pojken, hon ville inte ha hjälp hemma med honom utan att de skulle placera honom så hon slapp se honom. Det hela upprepar sig.

Men som alltid när man får veta snippar här och där så kan man ju inte säga att det man själv tror är sant, men tror kan man allid göra.

Jag har också hoppat fram och tillbaka men nu är jag säker på att allt Julia & Chrippa sa i början stämmer.
Vilket även många runtomkring sa.
Citera
2024-08-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Julia julia jag förstår inte.

Men i det här klippet https://www.youtube.com/watch?v=Axm76MR2wsg så hör man Chrippa säga att han och han och hans dotter har blivit slagen av Linnea.

Jag fattar tammefan ingenting. Chrippa säger här att han blivit misshandlad så att han nästan blev medvetslös, att Linnea sparkat honom i ansiktet så att han blöder - när han kör bil och barnet är i bilen.

Och jag är inne på att Chrippa berättat detta för Jocke och för Julia just innan han hamnade i häkte. Han hade i slutet på december gett Linnea en resa i julklapp som han nu inte ville göra med henne för han vill ta ihop det med Julia igen. Han säger att han kan inte vara ihop med Linnea längre för han blir misshandlad.

Och det är då Linnea får en vän att ringa polisen. Och Chrippa hamnar i häkte.

Det verkar som om Julia inte alls har ljugit om Linnea, hon har berättat det Chrippa har berättat för Jocke. Och då hamnade Chrippa i häkte.

Nu verkar Chrippa gå helt i Linneas ledband. Hur länge håller det här? Och som du säger att Chrippa och Julia känner varmt för varandra men Chrippa är misshandlad och kan inte ta sig ur. Han är rädd för Linnea tror jag.

Kan det också vara så att Linnéa vet för mycket om Chrippas "affärer"? Hon om någon skulle ju kunna sätta dit honom.
Citera
2024-08-11, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Attityd
Den senaste versionen Chrippa och Linnea gått ut med är att Linnea ljög när Chrippa hamnade I häktet.(att hon var rädd att mista honom osv.)
Chrippa pratade med Linnea i en av sina streams och sade; upprepar man samma sak många gånger så tror folk på det och det blir sant.
Linnea höll med.

Menar de då att folk ska tro på deras senaste version om de upprepar den tillräckligt ofta?
Julia berättade i en av sina live att den första versionen är den som stämmer.

Som läget är nu tror jag Chrippa och Linnea kommit fram till att båda tjänar på att vara med varandra.
Han får en yngre tjej. Hon får pengar och resor

Det är uppenbart att han mår dåligt och är pressad, men försöker intala omvärlden att allt är bra

Det är väldigt många versioner nu.

En sak som är lite oklart, visste L om att det fanns planer på flytt/resa till Dubai i oktober/november? Var hon inräknad i de planerna?
Eller var det helt ny information för henne där i slutet av december?
Citera
2024-08-11, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila

En sak som är lite oklart, visste L om att det fanns planer på flytt/resa till Dubai i oktober/november? Var hon inräknad i de planerna?

Jag vet inte alls om jag minns rätt, men jag tror att det var slut mellan Chrippa och Linnea där. Det vore ju roligt om någon av de här kreatörerna kan göra en datumlist för på och av olika förhållanden mellan dem.
Citera
2024-08-11, 18:13
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Dom har hållhakar på varandra, saker som vi inte vet om.
Men nu har jag sätt saker som gör att jag tror på Julia.
Allt Chrippa sa när han satt hos Anjo stämmer.
Linnea och Chrippa kan inte lita på varandra det finns för många lögner och det kommer säkerligen fler lögner som kommer bli svårt att ta sig ur.
Vad har du sätt som gör att du tror på Julia?
Citera
2024-08-11, 18:17
Medlem
Har chrippa blivit bannad på twitch?
Citera
2024-08-11, 18:17
Medlem
Varför bor Julia då och då hos Anna Book. Någon skrev att hon väntar barn med hennes son.
Citera
2024-08-11, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila

Ja det var väl därför det blev sån kaos för hon fick reda på att chrippa skulle åka med Julia & barnet han hade bestämt sig att det var slut, och under natten försvann hans youtube osv.
Tror det finns ett klipp om de bråket i videon där Linnea berättar sin sanning.
Citera
2024-08-11, 18:19
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Enda gången det inte fanns anledning att ljuga var då. Allt efteråt är bara för att rädda upp det som sas, för att de bevisligen vill vara tillsammans.
Klart chrippa hade en anledning att ljuga i videon med Anjo.
Chrippa stod anklagad för misshandel, Linnea hade skador, han behövde en ursäkt, att Chrippa gjorde sig själv till ett offer, påstår att han blivit utsatt för psykisk och fysisk misshandel hela deras relation, påstå att Linnea orsakat sina egna skador, osv, var enbart för att chrippa ville rädda sig själv från misshandels anklagelserna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in