2024-08-11, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
76 000 ryssar har flytt från gränsen och Ukraina har tagit 250 kvadratkilometer 🙂 Vackert så 👍
Tror vi skulle se en hel del artiklar och rubriker om detta i fall det stämde.
Citera
2024-08-11, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
klart det kommer kritik då något går åt skogen, dödstraff har jag inte läst, jag har iofs inte läst kritiken heller, men det är väl själklart att man hittar fel och försöker korrigera dessa?
dödsstraff låter lite väl, det vanligaste är väl att ansvariga omplaceras.

ang att dela upp dem en och en, jag tror man övervägt det och valt en konvoj i stället.
du missar det väsentliga... att de stod stilla flera timmar.

Kanske jag som har missat, men var framgår att konvojen stod stilla i flera timmar? Vidare, om konvojen stod stilla i flera timmar, varför var skyttet uppsuttet? Eller var det kanske snarare som så att konvojen var i rörelse?
Citera
2024-08-11, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren

https://x.com/thestudyofwar/status/1822457314252624144?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ

Du kan ju börja här. Tro inte att det står på Swebb-TV…
Citera
2024-08-11, 16:22
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Det ser alltså mörkare ut för UkrainNato. Steget till kärnvapen har förkortats ytterligare.

Om ryssarna tänker använda kärnvapen så finns det väl inga hinder för att USA ger Ukraina några stycken också? Rättvist ska det ju vara?
Citera
2024-08-11, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niksi
Kanske jag som har missat, men var framgår att konvojen stod stilla i flera timmar? Vidare, om konvojen stod stilla i flera timmar, varför var skyttet uppsuttet? Eller var det kanske snarare som så att konvojen var i rörelse?

Klart den var i rörelse, ryssen försöker trösta sina egna med att nån lokal befälhavare gjort fel. Att Ukraina har vapen som slår ut fordon i rörelse vill de inte erkänna öppet då det skulle sänka moralen hos ryssen.
Citera
2024-08-11, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ukraina har gjort stora framsteg i Kursk-regionen – men har mötts av flera flyganfall.*

Nu bekräftar Ryssland att de använt en termobarisk bomb, ett vapen så kraftfullt att det kan förånga människokroppar.

Källa:
Premiumartikel Expressen

det ryktades igår att akhmat blev utsatta för chloride gas, av någon sort.

Man ska inte tro på allt förränns det kommer bilder och liknande.

termobariska är väl iofs ingen nyhet?

"Russia’s TOS-1A multiple rocket launcher is equipped with thermobaric rockets, which create incendiary and blast effects."

Låter som ett vapen specifikt bra för att neka fienden till stora ytor.(enligt google)

Vad är problemet med det?
får ryssland bara använda vissa specifika vapensystem?

Det är som bli indignerad för att Ukraina använder HIMARS... eller något annat,, atackms kanske?
Citera
2024-08-11, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ukraina har gjort stora framsteg i Kursk-regionen – men har mötts av flera flyganfall.*

Nu bekräftar Ryssland att de använt en termobarisk bomb, ett vapen så kraftfullt att det kan förånga människokroppar.

Källa:
Premiumartikel Expressen
Nya hot som vanligt från Kreml.
Putin inledde med ett pressmeddelande
om detta i morse. Designat av Peskov som vanligt. Nytt manus från Peskov till Marionetter globalt av många varianter och på många språk.

"Nu bekräftar Ryssland....så kraftfullt att det kan förånga människokroppar"
Ja det var trovärdigt? "Nu bekräftar Ryssland.." som inte sagt ett sant ord sedan invasionen av Ukraina inleddes.
Man till och med inledde med lögn.

Jo, jo.

Peskov och Putin håller "stilen".

Bara att skaka på huvudet och gå vidare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Det ser alltså mörkare ut för UkrainNato. Steget till kärnvapen har förkortats ytterligare.

... och USA's atomubåtar jämnar ryzzland med marken som svar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niksi

Det var så det rapporterades där jag tog del av den. Jag var inte på plats.
är du mer intresserad så sök på telegram eller nått.
Var den i rörelse så stod den inte still, men det borde man se på videon... jag vet inte hur långt innan träffen den filmades, men det kanske syns om de rör sig innan explosionerna?
Citera
2024-08-11, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren

https://x.com/akihheikkinen/status/1822620825507274862?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ

Det finns ganska mycket som tyder på att det inte är Ryssland som har något initiativ just nu.

Plus att Putin säger till styresmannen i Kursk att han förväntas lösa problemet själv.
Citera
2024-08-11, 16:37
Medlem
CanisMinors avatar
Kurakhovsky direction. Russian boys under the influence of unknown drugs storming Berlin, according to Medvedev 😆

https://t.me/noel_reports/15651
Citera
2024-08-11, 16:42
Medlem
monken1s avatar
https://x.com/wogoa1/status/1822641659961557199?s=46&t=bkHlO54CH3nhkcBddhGDww
Putin har rätt i att Ryssland inte har några gränser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in