2024-08-11, 14:39
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
nä jag ser ingen skillnad på dessa händelser egentligen, det innefattar nog svårigheter med att skicka lastbilar en och en, på olika vägar utan speciellt skydd,EW och liknande, därför fraktar man den tillsammans,

Det verkar vara den gängse vedertagna militära sättet då man inte har tillgång till järnvägen t ex.
mina citat, jag ser ju bara svaren, men hittills har jag inte hittat något fel i min teori.

snarare så har den blivit klarare.
även en förklaring till varför det går som det går för USA, de förlitade sig att sanktionerna skulle tvinga ryssland till förhandlingar, de räknade inte med att faktiskt behöva producera en massa material till ukraina, kan vara en del i det hela.

Eller, så agerar man för att dränera skattepengar til lden privata insddustirn samtidigt som man skyddar sin unipälra värld, där USA sitter på tooppen utan hot

där fick du lite till

Citat:
[…]

4. din invasiosteori... finns den här i rummet eller kan vi titta på den andra sidan? vem tjänar på detta?
både putin och zelenzky har talat om motsatsten

Den här ”privata insddustirn” - finns den här i rummet med oss?

Ville du helst inte kommentera dina dikeskörningar till inlägg?
Citera
2024-08-11, 14:50
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
nä jag ser ingen skillnad på dessa händelser egentligen, det innefattar nog svårigheter med att skicka lastbilar en och en, på olika vägar utan speciellt skydd,EW och liknande, därför fraktar man den tillsammans,

Det verkar vara den gängse vedertagna militära sättet då man inte har tillgång till järnvägen t ex.
mina citat, jag ser ju bara svaren, men hittills har jag inte hittat något fel i min teori.

även en förklaring till varför det går som det går för USA, de förlitade sig att sanktionerna skulle tvinga ryssland till förhandlingar, de räknade inte med att faktiskt behöva producera en massa material till ukraina, kan vara en del i det hela.

Eller, så agerar man för att dränera skattepengar til lden privata insddustirn samtidigt som man skyddar sin unipälra värld, där USA sitter på tooppen utan hot

där fick du lite till

Jaha, så vad säger du om den kritik som framförs i Ryssland mot just att att fordonen har framförs i konvoj? Det har ju t.om talats om dödsstraff för personerna som har godkänt det.

Om jag ställer frågan såhär, hade det varit bättre att dela upp lastbilarna så dom inte körde i Konvoj?

Vad menar du när du skrev att personen hade en invasiosteori ?
Citera
2024-08-11, 14:52
Medlem
bema56s avatar
Citat:

där fick du lite till
Vad är det för material USA tvingats producera till Ukraina? Det är väl mest gamla grejer som ändå skulle roteras ut och skrotas. Nu slapp man den kostnaden.
Citera
2024-08-11, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Vad är det för material USA tvingats producera till Ukraina? Det är väl mest gamla grejer som ändå skulle roteras ut och skrotas. Nu slapp man den kostnaden.

155 mm ammunition, stora mängder
patriotmisiler och himars/nasam, bristvar
m777 pjäser mm.

listan är lång.

men många har som sagt skickat det man hade, nu är det tomt då behöver man producera, det är så USA och de globala företagen tjänar på detta.
ett land som ger bistånd i pengar, tillverkas av någon, i de flesta fall USA, där tar då respektive företag ut vinst och liknande från skänkta skattemedel från länder.
Nu har man tömt alla förråd i europa på sovjetiskt material, reservdelar och ammuution, så nu är "alla" tvugna att beställa nytt material, som du säger, utroterat, och eftersom det är till största delen nato-länder samt australien, så låter det som en lysande affär för de bolag som tillverkar dessa delar.
Citera
2024-08-11, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Jaha, så vad säger du om den kritik som framförs i Ryssland mot just att att fordonen har framförs i konvoj? Det har ju t.om talats om dödsstraff för personerna som har godkänt det.

Om jag ställer frågan såhär, hade det varit bättre att dela upp lastbilarna så dom inte körde i Konvoj?

Vad menar du när du skrev att personen hade en invasiosteori ?

klart det kommer kritik då något går åt skogen, dödstraff har jag inte läst, jag har iofs inte läst kritiken heller, men det är väl själklart att man hittar fel och försöker korrigera dessa?
dödsstraff låter lite väl, det vanligaste är väl att ansvariga omplaceras.

ang att dela upp dem en och en, jag tror man övervägt det och valt en konvoj i stället.
du missar det väsentliga... att de stod stilla flera timmar.
Citera
2024-08-11, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av monken1
https://x.com/nudeinbio/status/1822599280797831204?s=46&t=bkHlO54CH3nhkcBddhGDww

Mycket bra. Snart kollapsar FSB
Citera
2024-08-11, 15:26
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
klart det kommer kritik då något går åt skogen, dödstraff har jag inte läst, jag har iofs inte läst kritiken heller, men det är väl själklart att man hittar fel och försöker korrigera dessa?
dödsstraff låter lite väl, det vanligaste är väl att ansvariga omplaceras.

ang att dela upp dem en och en, jag tror man övervägt det och valt en konvoj i stället.
du missar det väsentliga... att de stod stilla flera timmar.

Så det väsentliga är inte att Ryssarna gör samma misstag gång på gång, när man skickar sina fordon i konvoj? Utan det väsentliga var att konvojen stod stilla?

Kritiken i Ryssland har ju gällt just att fordonen har framförts i konvoj. Menar du att kritikerna i Ryssland har fel?

Du glömde svara på vad du menade när du skrev invasiosteori, Vad innebär en sådan teori?
Citera
2024-08-11, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Med tanke på hur långt Prigozin kunde komma under midsommarkuppen så kan nog Ukraina komma ganska djupt men snacka om farligt med utdragna försörjningsled.

Prigge hade delar av ryzka etablissemanget med sig och folket.
Så jämförelsen haltar.
Tror Ukraina är smarta nog att inte förivra sig.
Citera
2024-08-11, 15:34
Medlem
76 000 ryssar har flytt från gränsen och Ukraina har tagit 250 kvadratkilometer 🙂 Vackert så 👍
Citera
2024-08-11, 15:49
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Amerikansk underrättelse- och kontraterrorismsexpert förklarar vad som väntar ryssen.

Ukraine’s air defense to reach new heights with F-16 fighter jets, says US expert
The expert highlighed the aircraft’s potential to strike deep within Russian airspace and bolster Ukraine’s air defense systems.

According to Nance, the F-16s will give Ukraine new capabilities for defending against air threats from the Russian army.

“A fighter jet is equipped with AMRAAM missiles. Now, the range to the target will be 100 kilometers. Russian planes will explode along with cruise missiles in Russian airspace,” the expert explained.

He noted that when integrated into Ukraine’s air defense system, F-16s will be able to intercept Russian “Kinzhal” missiles and pursue bombers and fighters with the help of AMRAAM.

Nance also explained that one or two F-16s flying at very low altitudes, using NATO information, AWACS systems, or air defense systems, can strike air targets at considerable depth.

“Now you can extend your air defense far beyond Russian borders. So, F-16 jets will change the situation,” the expert concluded.

https://euromaidanpress.com/2024/08/11/ukraines-air-defense-to-reach-new-heights-with-f-16-fighter-jets-says-us-expert/
Citera
2024-08-11, 16:00
Medlem
Ukraina har gjort stora framsteg i Kursk-regionen – men har mötts av flera flyganfall.*

Nu bekräftar Ryssland att de använt en termobarisk bomb, ett vapen så kraftfullt att det kan förånga människokroppar.

Källa:
Premiumartikel Expressen
Citera
2024-08-11, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Ukraina har gjort stora framsteg i Kursk-regionen – men har mötts av flera flyganfall.*

Nu bekräftar Ryssland att de använt en termobarisk bomb, ett vapen så kraftfullt att det kan förånga människokroppar.

Källa:
Premiumartikel Expressen

Det ser alltså mörkare ut för UkrainNato. Steget till kärnvapen har förkortats ytterligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in