Citat:
Ursprungligen postat av
Fittfitta
Slutade på plus. Inte överdrivet mycket dock. Har en del USA och där slutade det på minus till slut samtidigt som dollarn försvagades mot kronan. Mina 3 fonder (Japan, Latinamerika och Indien), mina shorts i Tesla och Nvidia, men framför allt mina svenska innehav bidrog till plus för dagen.
Själv bestämde jag mig i fredags för att inte kolla saldot på några veckor, men det har (så klart) inte gått att avskärma sig helt när domedagsrubrikerna haglar. I dag var det dock en liten uppryckning, så vi får väl se om återhämtningen fortsätter eller om det snart bär av neråt igen. Har investerat brett både region- och branschmässigt, så allt går inte lika dåligt.
Om detta är en korrigering av den typ som sker med viss regelbundenhet så ska den väl vara i 6-7 veckor, med en nedgång från högsta nivån med 13-15 procent. Jag köpte lite mer i fredags, kanske dumt men det var inga stora summor. Nu tänker jag dock inte köpa något mer förrän vi är nere på nämnda nivåer, om det går så långt. Helst ser jag dock en snabb återhämtning eftersom jag inte har något ledigt kapital att placera och att satsa lånade pengar är egentligen för mycket av spekulation för att vara hälsosamt.