2024-08-11, 09:02
Medlem
HeyHumphreys avatar
Jag lyssnar inte på Håkan Hellström men har av natur hört flera av hans låtar och kan rent objektivt säga att de är av musikaliskt kvalitet eftersom han gör sin egna grej och gör det med stor inlevelse för själva musiken som uttrycksform. Sk originalitet.

Har aldrig hört någon av "Benjis" låtar...

TS det kanske finns social artisteri jämte konstnärlig artisteri?
Citera
2024-08-11, 09:07
Medlem
per Gessle, Ted Gärdestad, robyn har alla varit större.
Citera
2024-08-11, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
Säljer man ut Stockholm Stadion då är man uppe där med ACDC, Gyllene Tider, Kent och Bruce Springsteen. Man spelar i den allra högsta ligan, inte bara nationellt utan internationellt.

Jodå, visst är Benjamin i nivå med Boss och ACDC...snacka om att tappa alla proportioner...
Citera
2024-08-11, 09:22
Medlem
Ingrosso hade aldrig kunnat sälja ut Ullevi 4 dagar i följd. Ingrosso hade knappt kunnat fylla halva Ullevi, en dag
Citera
2024-08-11, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raam
Jodå, visst är Benjamin i nivå med Boss och ACDC...snacka om att tappa alla proportioner...

Benjamin är duktig absolut, men du kan inte jämföra honom med Bruce Springsteen. Kom igen!
Citera
2024-08-11, 09:50
Medlem
Han är möjligen störst av de artister som håller på just nu. Det är dock inte särskilt svårt. Dagens artisteri handlar inte så mycket om att kunna sjunga utan mer om att bygga varumärke, nå ut på sociala medier osv. Där har Benjamin ett enormt försprång tack vare sin familj (men också egen kunskap i viss mån).

Jämför du honom dock med ett antal äldre artister som inte hade samma möjligheter att nå ut, men som sålde bra för att de kunde sjunga, så är han inte ens topp-20.
Citera
2024-08-11, 09:52
Medlem
Han är en stor sopa, skulle inte vara någonting utan sina kända föräldrar
Citera
2024-08-11, 09:55
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av varfor
Han är ju även i vuxen ålder rent objektivt ful, ingen sminkös eller stylist i världen kan rädda upp den nunan. Ett utseende inte ens en mor kan älska…

Men han har säkert en väldigt fin personlighet. Dessutom verkar han ju även lyckats i karriären trots att den verksamhet han pysslar med kan vara väldigt ytlig, så han måste vara extremt talangfull och jobbat väldigt hårt…
Jag trodde han gett upp på musikvägen när man såg han i skräp program som lades ned relativt snabbt. Tyckte lite synd om han då.

Så man får hoppas att killen kommer ihåg att utseende inte är allt och går ned i djup depression bara av en sådan struntsak.

Jag är kvinna och tycker han är skitsnygg. Ni gubbar är ju bara avundsjuka.

Han har en härlig sexig "sliten" look. Det gillar vi. Och håret <3
Citera
2024-08-11, 10:02
Medlem
Firewaias avatar
En extremt basal produkt-artist och tillika nepobaby och det är tragiskt att svenska folket låter sig styras in på sån här tradig plast-pop utan själ eller tanke bakom.
Alla som har ingrosso som någon slags idol på någon nivå alls är formulär 1A människor, stövelslickare och följare.
Citera
2024-08-11, 10:46
Medlem
LuluBrooksies avatar
Jag gillar inte Benjamin Nepobaby.

Jag vet att "alla" verkar älska Håkan Hellström. Jag gillar inte honom heller (sångstil, usch).
Han har flera publikrekord på 60 000 - 70 000 st.

Gyllene Tider har spelat inför 60 000 personer, så de är näst störst bland svenska artister.
(Fullt förståeligt imho, de är ju bra.)
Senast redigerad av LuluBrooksie 2024-08-11 kl. 10:56.
Citera
2024-08-11, 10:47
Medlem
Nepotism. Killen har inte talang men har rätt kontakter.
Citera
2024-08-11, 10:48
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bortmedfifittor
Jag är kvinna och tycker han är skitsnygg. Ni gubbar är ju bara avundsjuka.

Han har en härlig sexig "sliten" look. Det gillar vi. Och håret <3
Ok, han ser bra ut. Men musiken..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in