2024-08-11, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Det är därför Ukraina naturligt borde vara en del av Ryssland. Det är samma land, samma folk. Varför det utvalda folket motsätter sig detta är svårt att förstå.

Konstigt att ni proryzzar är så sega i era hjärnor.
Majoriteten i väst förstår varför Ukraina vill frigöra sig från ryzzland.
Belarus befolkningen vill inte heller vara kuvade och underordnade ryzzfan.
Citera
2024-08-11, 09:02
Medlem
Sunimods avatar
Fy katten vad Putin blir förnedrad inför hela världen av att Ukraina kunde kliva in i Ryssland med militär och bevisat att Putin varken kan skydda sitt folk eller land.
Citera
2024-08-11, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baeddsoffa
Såhär är det. Överlägset våld är den enklaste metoden att få någon kuvad.

Ett enkelt exempel på det är att om jag riktar ett pistol mot dig och du saknar vapen, så gör du vad jag vill sen om livet är dig kärt. Skapar det en bra relation mellan oss där vi kan utvecklas och lita på varandra? Nej. Men om allt jag bryr mig om är mig själv och makt så skiter jag i det. Detta tankesätt genomsyrar lägre stående civilisationer. Du ser det överallt i mellanöstern och Afrika. Möjligen för att de inte kan utvecklas på något sätt ändå, majoriteten där är för korkade. De våldsamma individerna drar ner hela samhällena i misär.

Mot individer och diktatorer som bara förstår makt genom våld så finns det inget som kallas fred så som du och jag ser fred. Fred innebär för dem bara en möjlighet att förbereda nästa våldshandling.

Dvs att ”mana till fred” med Ryssland så som du beskriver, det gör inte ett skit skillnad. Det fördröjer eventuellt bara nästa anfall.
Det enda som fungerar på dylika regimer är att matcha deras våldskapital. Detta är vad Ukraina delvis gör nu - det tvingar ryssen att omprioritera, och eftersom resurser i form av manskap och vapen är ändliga resurser så kommer det innebära strategiska framsteg där resurserna behöver plockas från.

Detta kommer så småningom leda till att respekten för Ukrainas våldskapital ökar och därmed uppnås ”fred”, eller eftersom vi har med Ryssland att göra, ett tillstånd utan väpnad konflikt.

Då vet du att mer våld kan användas av motståndare förövrigt vad grundar du de på att Ryssland är diktatur? Att de är få valmöjligheter? Om jag inte missminner mig så har de ännu inte hållts några val i Ukraina ännu fast de borde hållts val och tar vi USA finns de enbart två partier att rösta på. Förövrigt verkar de väldigt underligt att Ukraina går in på annat område en de som de säger är deras område. Kan inte ses som ett försvar längre utan en ren invasion av Ryssland villket kan spräcka bilden av att Ukraina är den lilla oskyldiga staten som angripits och vill försvara sig
Citera
2024-08-11, 09:04
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Det verkar som att tusentals ryssar har gett upp bums när de insett vilken övermäktig armé de har framför sig? Är de så underlägsna eller beror det på något annat?
Är det inte till stor del tjetjenerna som vaktar gränsen?
Ja där har du svaret, skäggislamister duger bara till att terrorisera civilbefolkning och fungera som militärpolis bakom linjerna där man kan jaga och tortera desertörer...
Citera
2024-08-11, 09:04
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bunnyman2
Haha vad du drömmer. Varför skulle Ryssland gå med på dessa villkor menar du?
Handen på hjärtat.

Vad har Ryssland vunnit på att invadera?

De har isolerat sig från västvärlden helt. Vill verkligen gemene ryss det? Vill de rika skicka sina barn till att studera i USA och vill de inte semestra i Västeuropa som de alltid gjort?

Varför tog Putin bort den möjligheten för dem?

En total återställning och en ursäkt är vad som behöver komma från Ryssland. Släpp sanktionerna och välkomna ryssar åter.
Citera
2024-08-11, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Tja...ukrainas offensiv osar desperation, de klarar inte av att mota bort ryssen där de vill så de ger sig på ett lättare mål som inte har några fortifieringar. Kursk oblast är liksom inte Bakhmut eller Avdeevka där man får jobba sig fram mot en vinst. Det återstår att se om de kommer att beskjuta Kursk NPP och beskylla Ryssland för det som de brukade göra i Zaporozhye.

Det är tveksamt om Ryssland skulle byta bort några territorium om det är vad zelensky hoppas på.

Varför ska man slå till där fienden är som starkast? Bara för att Ryssar är korkade så betyder det inte att alla andra också är det.
Citera
2024-08-11, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Ukraina har under dagen och ikväll attackerat staden Kursk med 400 000 invånare rätt hårt. Civila bostadshus ska stå i brand.

Trist men rättvist att tusentals ryssar befinner sig på flykt och att andra får sina hem förstörda. Så kan det gå när man startar krig. Det här nog bara början. Om kriget eskalerar kommer ryska städer att bombas till grus och aska. Det är nog bara en tidsfråga innan NATO och Ryssland befinner sig i krig.

https://x.com/warrior_na92602/status/1822320833920196645

https://x.com/wartranslated/status/1822390593181376937

https://x.com/ItsTheEnforcer/status/1822391816291062117

Vet vi om det är Ukraina som anfaller? Det följer inte deras modell. Det följer å andra sidan ryssens modell att anfalla civila och försöka skylla på Ukraina.

Har svårt att se att Ukraina skulle slösa missiler på att bomba parkerade civila bilar och bostadshus när de istället kan använda det på militära mål.
Citera
2024-08-11, 09:09
Medlem
StigEngstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Handen på hjärtat.

Vad har Ryssland vunnit på att invadera?

De har isolerat sig från västvärlden helt. Vill verkligen gemene ryss det? Vill de rika skicka sina barn till att studera i USA och vill de inte semestra i Västeuropa som de alltid gjort?

Varför tog Putin bort den möjligheten för dem?

En total återställning och en ursäkt är vad som behöver komma från Ryssland. Släpp sanktionerna och välkomna ryssar åter.
Vinsten är ju borta för längesen, det finns inte en sportmössa att Ryssland ekonomiskt går ut som vinnare ur detta, oavsett vilken fred dom får.
Detta vet naturligtvis Kreml om.
Och detta ska ukrainarna få ta smällen för, det är allt kriget har blivit.
Citera
2024-08-11, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigEngstrom
Är det inte till stor del tjetjenerna som vaktar gränsen?
Ja där har du svaret, skäggislamister duger bara till att terrorisera civilbefolkning och fungera som militärpolis bakom linjerna där man kan jaga och tortera desertörer...
En gång kämpade Tjetjenien för självständighet. Kanske kan de få inspiration nu. Kan Ukraina så kan väl de.
Sedan finns det ju många andra republiker som borde vara intresserade som Dagestan.
Citera
2024-08-11, 09:10
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Rysk TV rapporterar om Kursk. Engelsk textning

https://youtu.be/ic2SoyZJLK8?si=86Ozhrh2Z1WS2EtH
SkabbOlga ser inte så kaxig ut längre! Henner försök till att snacka ner allvaret fungerar nog illa.
Det här kan bli riktigt kul!
Citera
2024-08-11, 09:11
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rondellneger
Varför är ni vänstergrabbar på de amerikanska vapentillverkarnas sida, jag är inte på någons sida men vill veta

Tro det eller ej, i Sverige så är Ryssland vår gemensamma fiende vare sig man är höger eller vänster. (Svensken har hatat ryssen i alla tider, gamla traditioner)

Ganska fint ändå, död åt ryssen!
Citera
2024-08-11, 09:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Blir ju extra jobbigt nu när Ukraina verkar bomba själva staden Kursk rätt friskt också, svårt att bara titta på när en rätt så stor och historisk stad blir sönderbombat.

Fast vet vi om det är Ukraina som gör det? Känns inte direkt som en smart grej att göra om de vill fortsätta ha omvärldens stöd. Ryssarna är å sin sida kända för att bomba sina egna och försöka skylla det på ukraina.

Tills ukrina själva gått ut med att det är dom som bombar civila så tänker jag ta det med en stor nypa salt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in