Citat:
Ursprungligen postat av
Eurypterida
Den länken säger inte ens hur många som bor där?
Det är ingen stad och titeln säger ukraina härjat i ryska städer, vilka?
Jo det gör den, men man måste LÄSA på sidan. Är man läskunnig torde det ju inte vara allt för svårt få fram den uppgiften. Här har du länken igen så kan du göra ett nytt försök:
https://en.wikipedia.org/wiki/Novoivanovka,_Sudzhansky_District,_Kursk_Oblast
I min post #2230 I denna tråd nämnde jag Sudzha och Novoivanovka. Du kommenterade då mitt inlägg med att du inte kunde hitta Novoivanovka.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eurypterida
Jag hittar inte Novoivanovka i ryssland.
Hur många bor i byarna? Är byarna intagna? Belägrade? Hur långt från gränsen är det?
Räcker det med att en gubbe poserar bredvid en vägskylt för att en byhåla ska va "befriad"?
Jag lade då upp en länk till dig eftersom du inte ens kunnat söka upp Novoivanovka via en enkel Google-sökning. Men fastän jag då lade ut ovanstående länk, så frågade du ändock om vart Novoivanovk låg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eurypterida
Men om man googlar kommer det träffar på plats med samma namn fast i azerbadjan, kanske eftersom det inte finns någon rysk stad som heter Novoivanovka?
Det finns tydligen en by med namnet några kilometer från gränsen, hur många bor där?
Nu har du ställt samma fråga typ tre gånger. Gå in på länken och LÄS. Är man inte helt efterbliven lär man ju klara av detta.
Sen skriver du "Det är ingen stad och titeln säger ukraina härjat i ryska städer, vilka?"
Det finns ingen titel som säger att ukraina härjat i ryska städer. Men om jag antar att med titeln så menar du trådrubriken "Ukraina slår till mot flera städer i Ryssland." så kan jag ju återigen meddela att Sudzha fortfarande är en stad. Den har jag ju länkat till tidigare, men eftersom du verkar ha svårt med länkar lägger jag in den igen för din skull, så gå du in och LÄS där igen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sudzha
Mitt inlägg handlade alltså om att ukrainska styrkor nått viss platser i Ryssland, men eftersom du inte verkar gilla den informationen utan istället börjar du ställa mer eller mindre irrelevanta frågor uppenbarligen i ett försök att förminska de ukrainska framgångarna, men det enda du har lyckats bevisa är att du inte klarar av att läsa och ta till dig av den information som man länkar till samt att du inte klarar av att göra korrekta sökningar på Google.
Så vill du fortsätta framstå som efterbliven, varsågod. Alternativt kan du ju helt enkelt acceptera att ukrainska styrkor nått både Novoivanovka och Sudzha.