2024-08-11, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Har bör se upp för fönster och balkonger…

Citat:
Deripaska gjorde ett sällsynt antikrigsuttalande där han beskrev konflikten som ”galen” och uppmanade till vapenvila utan några förutbestämda villkor, rapporterar Reuters.

I en intervju med den japanska dagstidningen Nikkei Asia kritiserade han Rysslands försvarsutgifter och krävde en ”omedelbar, ovillkorlig vapenvila” i Ukraina.

Definitivt. Den där typen av förrädiska knivhugg måste bestraffas. Nog för att han drabbats av kriget ekonomiskt, men det där kommer man inte undan med.
Citera
2024-08-11, 00:48
Medlem
Vi skickar inte vapen till Ukraina för att vi är solidariska. Nej vi skickar för att dom ska försvara oss. Ukraina är vårat frontlinjen. Ebba Busch säger det själv. Hon säger att Putin inte kommer sluta. Men med tanke på att vi är med i Nato nu så borde vi sluta skicka vapen för Putin vågar inte attackera Nato land.
Citera
2024-08-11, 00:48
Medlem
Mindbusinesss avatar
Rysk TV rapporterar om Kursk. Engelsk textning

https://youtu.be/ic2SoyZJLK8?si=86Ozhrh2Z1WS2EtH
Citera
2024-08-11, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incel-pelle90
FRED NU!!

Ryssland lämnar Krim och Donbass och Ukraina lämnar Kursk omgående.

Borde inte vara så svårt?

Nej, Ryssland kastar ut Ukraina ur Kursk och ser sedan till att Surovikinlinjen sträcker sig längs hela gränsen mellan Ryssland och Ukraina. Det är bara att sätta igång och gräva.
Citera
2024-08-11, 00:57
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
Det där vill vi ser mer av. Om Ukraina lyckas slå ut ryska förstärkningar längs vägarna innan de hunnit utplaceras kommer det bli ett stort gissel att upprätta en tydlig och samordnad försvarslinje mot Ukraina.
Framförallt kommer utplånade orch-patruller, som ska försöka komma till undsättning och jaga ut ukrainska befrielsestyrkor ur landet, göra att Kreml inte kan eller vågar omplacera styrkor kring området. De vet att det ryska Rylsk-fiaskot kan återupprepas när som helst iom. ukrainarnas överlägsna sondering och luftrumskontroll. Det tycks verkligen gå lite sådär för onkel Vovas speciella militära tredagars-operation...
https://www.youtube.com/watch?v=EG5CGOXDsxI
Kursk Update: Ka-52 Shot Down, Russian Tanks Destroyed/Abandoned, Incursion Spreads to Belgorod
^Ryssland jagas på flykten av Europas fattigaste land: Det är inte så konstigt att Uralmongolerna numera blockerar Youtube eftersom det skulle få allvarliga konsekvenser för Kreml om sanningen skulle tillåtas spridas bland Sergei och Olga på gatorna i Moskva, lol...
Senast redigerad av zergrush 2024-08-11 kl. 01:01.
Citera
2024-08-11, 00:58
Medlem
Svenssonovics avatar
Jag har familj som bor i Kursk. Situationen är minst sagt panikartad och mina släktingar hör skottlossningar som de bedömer vara några få kilometer ifrån dom. De rapporterar även om en ström av folk som flytt sina hem och som tar flykt bort från gränsen mot Ukraina.
Citera
2024-08-11, 01:04
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenssonovic
Jag har familj som bor i Kursk. Situationen är minst sagt panikartad och mina släktingar hör skottlossningar som de bedömer vara några få kilometer ifrån dom. De rapporterar även om en ström av folk som flytt sina hem och som tar flykt bort från gränsen mot Ukraina.
Utmärkt! Det är hög tid att Ryssland får veta hur det känns att vara i krig, efter att kontinuerligt ha bombat och terroriserat ukrainska städer och bostadsområden i snart tre års tid.
https://twitter.com/JuliaDavisNews/status/1652326741870796800
Russian state TV broadcast the footage of Moscow's strike on Ukrainian apartment block in Uman, but claimed it was showing "Ukraine's shelling of Donbas". *video*
Citera
2024-08-11, 01:06
Medlem
Tilteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenssonovic

Hälsa dina släktingar att ansluta sig till frihetskämparna och marchen mot Moskva!
Citera
2024-08-11, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Tycker den här offensiven påminner mycket om Kharkiv-offensiven 2022. Då lyckades UAF knäcka den första och enda försvarslinjen, sen var det bara att rulla vidare. Nu ser vi samma sak igen, Ukraina knäckte (den obefintliga) försvarslinjen och nu finns det inget inga förberedda försvarslinjer som kan stoppa deras framfart. RuAF är totalt odugliga om de inte får gott om tid att gräva ner sig och göra det som dom är bäst på - minera allt.

Stämmer nog. Blir ett störmoment att städa upp i Kursk. För varje dag som går med Ukraina i Ryssland så är det en propagandaförlust som tar bort fokus från de fronter som verkligen betyder något. Trycket ligger på Ryssland att svara tillbaka. Apropå minera så bör de säkra hela gränsen lika minutiöst som i öst och söder.
Citera
2024-08-11, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Stämmer nog. Blir ett störmoment att städa upp i Kursk. För varje dag som går med Ukraina i Ryssland så är det en propagandaförlust som tar bort fokus från de fronter som verkligen betyder något. Trycket ligger på Ryssland att svara tillbaka. Apropå minera så bör de säkra hela gränsen lika minutiöst som i öst och söder.

Blir ju extra jobbigt nu när Ukraina verkar bomba själva staden Kursk rätt friskt också, svårt att bara titta på när en rätt så stor och historisk stad blir sönderbombat.
Citera
2024-08-11, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Den länken säger inte ens hur många som bor där?
Det är ingen stad och titeln säger ukraina härjat i ryska städer, vilka?
Jo det gör den, men man måste LÄSA på sidan. Är man läskunnig torde det ju inte vara allt för svårt få fram den uppgiften. Här har du länken igen så kan du göra ett nytt försök:
https://en.wikipedia.org/wiki/Novoivanovka,_Sudzhansky_District,_Kursk_Oblast

I min post #2230 I denna tråd nämnde jag Sudzha och Novoivanovka. Du kommenterade då mitt inlägg med att du inte kunde hitta Novoivanovka.
Citat:
Jag hittar inte Novoivanovka i ryssland.
Hur många bor i byarna? Är byarna intagna? Belägrade? Hur långt från gränsen är det?
Räcker det med att en gubbe poserar bredvid en vägskylt för att en byhåla ska va "befriad"?
Jag lade då upp en länk till dig eftersom du inte ens kunnat söka upp Novoivanovka via en enkel Google-sökning. Men fastän jag då lade ut ovanstående länk, så frågade du ändock om vart Novoivanovk låg.
Citat:
Men om man googlar kommer det träffar på plats med samma namn fast i azerbadjan, kanske eftersom det inte finns någon rysk stad som heter Novoivanovka?

Det finns tydligen en by med namnet några kilometer från gränsen, hur många bor där?
Nu har du ställt samma fråga typ tre gånger. Gå in på länken och LÄS. Är man inte helt efterbliven lär man ju klara av detta.

Sen skriver du "Det är ingen stad och titeln säger ukraina härjat i ryska städer, vilka?"
Det finns ingen titel som säger att ukraina härjat i ryska städer. Men om jag antar att med titeln så menar du trådrubriken "Ukraina slår till mot flera städer i Ryssland." så kan jag ju återigen meddela att Sudzha fortfarande är en stad. Den har jag ju länkat till tidigare, men eftersom du verkar ha svårt med länkar lägger jag in den igen för din skull, så gå du in och LÄS där igen:
https://en.wikipedia.org/wiki/Sudzha

Mitt inlägg handlade alltså om att ukrainska styrkor nått viss platser i Ryssland, men eftersom du inte verkar gilla den informationen utan istället börjar du ställa mer eller mindre irrelevanta frågor uppenbarligen i ett försök att förminska de ukrainska framgångarna, men det enda du har lyckats bevisa är att du inte klarar av att läsa och ta till dig av den information som man länkar till samt att du inte klarar av att göra korrekta sökningar på Google.

Så vill du fortsätta framstå som efterbliven, varsågod. Alternativt kan du ju helt enkelt acceptera att ukrainska styrkor nått både Novoivanovka och Sudzha.
Citera
2024-08-11, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Blir ju extra jobbigt nu när Ukraina verkar bomba själva staden Kursk rätt friskt också, svårt att bara titta på när en rätt så stor och historisk stad blir sönderbombat.

Ja, det blir intressant se om Ukraina gör som ryssarna och pulvriserar staden eller om de bara skjuter sönder vissa specifika mål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in