2024-08-11, 03:46
Medlem
Svenssonovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tilted
Hälsa dina släktingar att ansluta sig till frihetskämparna och marchen mot Moskva!

Det här jag redan gjort och många som faktiskt förstår att VP inte är bra för folket. Flera som säger att de kommer ansluta till motståndsrörelsen så fort de tagit över Kursk

Utvecklingen är ostopbar
Citera
2024-08-11, 04:00
Medlem
Ser man på en karta hur stor yta Uraina intagit av Ryssland, är det totalt försumbart i jämförelse med det Ryssland tagit av Ukraina.

Någon som jämfört ytan Ryssland tagit i Ukraina under samma tid som Ukraina tagit mark i Ryssland, vem vinner yta totalalt sett senaste dagarna? (gissar att Ukraina varit snabbast senaste dagarna)

Ser ut att vara ungefär lika bred front som i Avdiivka, men den fronten är ganska långsam.

Ryssen måste ligga på rygg alkoholiserad många månader och låta Ukraina ta över minst 10 eller 100 gånger mer innan det har någon större betydelse. Kanske möjligt. Vi får se...
Citera
2024-08-11, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Betongborren
Ukraina är nära kollaps och du tror att dom ska ta sig till Moskva?
Nej, det tror jag inte.

Jag skrev "Om ryssen skulle vara i numerärt underläge...".

Vem som helst kan kolla upp demografin på wikipedia.
Citera
2024-08-11, 04:03
Medlem
Citat:
Ukraina är nära kollaps och du tror att dom ska ta sig till Moskva?
Vad tyder på att Ukraina närmar sej kollaps.
Citera
2024-08-11, 04:07
Medlem
Betongborrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Vad tyder på att Ukraina närmar sej kollaps.
När fronterna bryts ner och inte kan ersätta dom som dör eller rent av behöver vila, då är man nära kollaps. Det är så utnötningskriget fungerar.
Citera
2024-08-11, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Så lite resurser har de inte att AFU skulle nå Moskva. Ni fanatiker är så extrema, antingen så når ryssarna Kiev eller så når ukrainarna Moskva. Ja okej.

Det jag ser som troligt den närmaste tiden är en större mobilisering, fast kanske utan att man gör som i ukraina att man kidnappar folk från gatan.
Det var du som skrev
Citat:
det känns som att det kanske inte är tillräckligt och att de ligger i numerärt underläge. Jag tror att de som tror att man kan mota bort ukrainarna på en vecka kommer att bli besvikna
och jag tolkade ditt "underläge" lite för vidlyftigt. Du menade säkert för stunden och regionalt.

Klart det blir svårt för dem att nå Moskva och är osannolikt.

Men ändå intressant att dislutera hypotetiska utvecklingar framöver. Många tycks ju anse att väst ska hjälpa Ukraina tills Ryssland besegras och ser ingen annan lösning, kosta vad det kosta vill.
Citera
2024-08-11, 04:18
Medlem
Citat:
När fronterna bryts ner och inte kan ersätta dom som dör eller rent av behöver vila, då är man nära kollaps. Det är så utnötningskriget fungerar.

Finns inget som tyder på kollaps.

I så fall hade man inte kunnat bygga upp inför denna attacken mot Kursk Oblast.
Citera
2024-08-11, 04:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggehej
Det var du som skrev

och jag tolkade ditt "underläge" lite för vidlyftigt. Du menade säkert för stunden och regionalt.

Klart det blir svårt för dem att nå Moskva och är osannolikt.

Men ändå intressant att dislutera hypotetiska utvecklingar framöver. Många tycks ju anse att väst ska hjälpa Ukraina tills Ryssland besegras och ser ingen annan lösning, kosta vad det kosta vill.
Jag tänker mer på att det blir svårt att just avockupera Kursk utan att man tar in betydligt större resurser väldigt snabbt. Läste att ukrainarna har fler bataljoner som samlas i Sumy och så drar de väl fortfarande materiel dit. Det visas filmer på hur man bombar dessa men alla soldater lär man inte ta död på.

Det förbereds fler anfall, man ska inte underskatta sin fiende och det är det många på den ryska och proryska sidan fortsätter att göra. Jag har även läst om vilka tillvägagångssätt den ukrainska sidan har använt här men det är inget jag tänker avslöja för fienden på forumet. Jag förstår att ryssarna inte visste vad som skulle hända.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2024-08-11 kl. 04:35.
Citera
2024-08-11, 04:22
Medlem
Citat:
Om Ryssland har förlorat en halv miljon man, hur många har då Ukriana förlorat tror du?
Svårt att få fram pålitliga siffror, men rimligtvis i samma storleksordning.

Att backa från de områden ryssen erövrat måste ha kostat Ukraina en hel del man, i tillägg till de ca 7 miljoner invånare i Ukraina som enligt wikipedia identifierar sig som ryssar.
Citera
2024-08-11, 04:35
Medlem
TotalWars avatar
Ryssland är nära kollaps och Ukraina är på väg till Moskva. Utnötningskriget är äntligen över. USA och Tyskland ställer sig nu helt bakom Ukraina. Vi går in i slutskedet av kriget, som startade 2014. Ukraina går på avslut och har de stora nationerna bakom sig. Blinka inte, för det här kan gå fort.
Citera
2024-08-11, 05:41
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Ryssland är nära kollaps och Ukraina är på väg till Moskva. Utnötningskriget är äntligen över. USA och Tyskland ställer sig nu helt bakom Ukraina. Vi går in i slutskedet av kriget, som startade 2014. Ukraina går på avslut och har de stora nationerna bakom sig. Blinka inte, för det här kan gå fort.
Ja, det är snart över. Som Zelenskys förebild sade
Citat:
We have only to kick in the front door and the whole rotten edifice will come tumbling down
Blitzkrieg är oövervinnerligt.
Citera
2024-08-11, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Du måste vara bra naiv om du tror kineserna skulle tillåta nato styra ryssland.

Nato har inget intresse av att styra länder. Ryssland får sköta sittland bäst dom vill...men endast sitt land. Det är den detaljen ryssen har lite svårt att förstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in