2024-08-11, 01:31
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
"togs om hand"

Stals, menar du, av grovt kriminella.

Nej du, hundvärlden, hundsverige och hundvänner ser extremt illa på folk som stjäl djur, och det är inget som hundsverige går omkring och tycker är bra. Det finns väldigt många olika åsikter om hur hundar skall vårdas, hanteras, skötas, utbildas och omhändertas, och skulle folk börja stjäla hundar för att det ryktas om det ena eller det andra, skulle det snabbt bli anarki i djurvärlden. Till och med Essies utbildare Hundhjälpen uttryckte sitt önskemål om att Essie skulle hittas och få komma hem igen, trots att de kände till anklagelserna.

Tvärtom är det så att svenska hundägare är mycket rädda om sina djur, och värnar så klart också om alla hundar, men också om lagar och regler och att hundar omhändertas på korrekt sett. Det vill säga genom anmälningar till Polis och Länsstyrelse, så som skedde i detta fallet.

Stölden av Essie är ett grovt tillgreppsbrott som ger fängelse. Det är inget som hundvänner varken håller på med, står bakom eller tycker är bra. Jag var på ett stort hundevent idag och där pratade många om Essie. Alla var förfärade över att Essie försvunnit, ingen tyckte att det var bra oavsett hur det skett och alla hoppades att sanningen och Essie skulle komma fram, och att Essie skall få det bra, på ett känt och kontrollerat sätt, vad det än innebär. Och allt är bättre än att en hund är stulen/kidnappad och tvingas leva "på flykt" med kriminella.

Hundsverige står bakom pappan, Essie måste hittas, sanningen måste fram, så enkelt är det.

Citat:
Tänka sig!

ROTFLMAO! Igen!

Okej, så en kvinna som är MYCKET involverad i flera olika hundorganisationer deltar först i ett grovt brott för att stjäla en mycket värdefull hund, och sedan kontaktar hon en av sina söners före detta ytligt bekanta för att "meddela att Essie lever", men kan av säkerhetsskäl inte berätta mer. Säg mig, varför var det så viktigt för kvinnan att meddela en av sina söners före detta ytligt bekanta för att "meddela att Essie lever"?

Låter som lögn från början till slut, så uppenbar och komisk att jag nästan garvar ihjäl mig.

Löjeväckande så det förslår, men OMG vilken hilarious kväll det här blev då. Bäst jag kojar innan jag skrattar ihjäl mig

Jag skrattar också ihjäl mig. Du är verkligen helt intelligensbefriad.

Här kommer det äntligen en användare och bekräftar din teori om stöld och du kallar det lögn från början till slut 🤣
Citera
2024-08-11, 02:02
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Jag skrattar också ihjäl mig. Du är verkligen helt intelligensbefriad.

Här kommer det äntligen en användare och bekräftar din teori om stöld och du kallar det lögn från början till slut 🤣

Nope, det var ingen bekräftelse på någonting, även om du tror det. Det var rena fabler. Det är inte jag som är intelligensbefriad. Det är du, som tror att det var en bekräftelse.

Du har bevisligen inte fattat att jag inte är här för att få rätt av ett gäng näthatare, särskilt inte med hjälp av lögner. För din del må det här vara en bekräftelsetävling. Jag är här för att jag vill finna sanningen. Och det som påstods av den skribenten var helt uppenbart inte sant. Att du sedan inte kan skilja på vad en anonym påstår på internet och vad som hänt i verkligheten visar bara på just det, avsaknad av intelligens.
Citera
2024-08-11, 05:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agata007
Jag håller alla tummarna på att det inte kommer att bli en krona till familjen Ö, och sen hoppas jag att dom får ordentliga frågesättningar från div myndigheter, hur det står till med allt där hemma i villan.
Det är så många som är berörda. Djur, assistenter mf.
Fattar inte vad det är för tafatta vänner familjen haft. Att ingen slagit larm om hur tokigt det är.
Eller kan det vara så enkelt att vänner/kollegor och grannar är rädd för P och vad han är kapabel till?

Bara så att jag förstår. Du menar att du hoppas att familjen blir ifrågasatt hur det fungerar i den lösning man lite panikartat byggde för att kommunen valde att bryta mot lagen? Klart att familjen hade kunnat strunta i att lösa läget, men då hade ju A stått utan stöd och bostad. Tänker att det är därför deras vänner kanske inte tjafsar så mycket.
Citera
2024-08-11, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Glöm inte att dem även har massor med bevis för att assistenten stal hunden. Men av någon konstig anledning ger dem inte dessa bevis till polisen, så polisen kan åka dit och hämta hunden.
För med bevis antar jag att dem menar riktiga bevis, och inte deras egna påhittade "bevis"

Hur vet du att man inte gett bevisen till polisen??
Citera
2024-08-11, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Hur vet du att man inte gett bevisen till polisen??

Då hade Essie varit hämtad o förmodligen omhändertagen av polisen samt placerad på något hundstall i väntan på länsstyrelsens beslut om vad som ska ske med hunden. Polisen fattar inte det beslutet själv. Framkommer det vid tester att en hund inte kan omplaceras avlivas hunden, hundägaren får stå för alla kostnader o överklagar man beslutet tickar kostnaderna på. Blir oftast stora belopp. Ägaren får aldrig veta var djuret hamnar och får sedan ta konsekvenserna med ev djurförbud.
Senast redigerad av Blondpion 2024-08-11 kl. 05:58.
Citera
2024-08-11, 05:55
Medlem
Conams avatar
Citat:
Nope, det var ingen bekräftelse på någonting, även om du tror det. Det var rena fabler. Det är inte jag som är intelligensbefriad. Det är du, som tror att det var en bekräftelse.

Du har bevisligen inte fattat att jag inte är här för att få rätt av ett gäng näthatare, särskilt inte med hjälp av lögner. För din del må det här vara en bekräftelsetävling. Jag är här för att jag vill finna sanningen. Och det som påstods av den skribenten var helt uppenbart inte sant. Att du sedan inte kan skilja på vad en anonym påstår på internet och vad som hänt i verkligheten visar bara på just det, avsaknad av intelligens.
Jaha! Du vet alltså? Ändå kommer ena svadan efter den andra, nåja troligen kommer det fram vad som hänt och huvudsaken att hunden slipper idiotfamiljen!
Citera
2024-08-11, 06:01
Medlem
Det är ganska klart att hunden har blivit omhändertagen. Eftersom detta av förklarliga skäl inte kommer delges flashback så är det enda som finns att diskutera här konsekvenserna av ägaransvaret. Eftersom PÖ stod som ägare till Essie undrar jag nu om det är någon som har koll på ifall polisiära åtgärder har vidtagits gällande det som har diskuterats tidigare? Dvs djurplågeri, folkbokföringsbrott, och kränkande fotografering bland annat? Undrar också ifall någon vet om han har skaffat en ny hund eftersom han tidigare uppgav att han skulle göra det i ett facebook-inlägg.
Citera
2024-08-11, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Står att livvärdet är upp till inköpspriset. Har inte läst om någon gräns på 125' var står det?
Det diskuterades tidigare i tråden.Ligger nog bra bakåt i tråden
Citera
2024-08-11, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Det är ganska klart att hunden har blivit omhändertagen. Eftersom detta av förklarliga skäl inte kommer delges flashback så är det enda som finns att diskutera här konsekvenserna av ägaransvaret. Eftersom PÖ stod som ägare till Essie undrar jag nu om det är någon som har koll på ifall polisiära åtgärder har vidtagits gällande det som har diskuterats tidigare? Dvs djurplågeri, folkbokföringsbrott, och kränkande fotografering bland annat? Undrar också ifall någon vet om han har skaffat en ny hund eftersom han tidigare uppgav att han skulle göra det i ett facebook-inlägg.

Nej, eftersom det inte finns hos länsstyrelsen. Sådant registreras inom någon dag och sedan börjar kommunikation med djurägaren, i detta fall PÖ om vidare åtgärder. Hade hunden varit omhändertagen hade PÖ inte gått ut med ny efterlysning ( vilket jag tror beror på ett besked från försäkringsbolaget) utan då hade han vetat. Även polisen hade vetat det.
Citera
2024-08-11, 06:17
Medlem
Citat:
I detta fallet har de allra flesta hundägare, särskilt de som är mer insatta i hundvärlden, insett att det är ett hatdrev mot familjen och att det är allt annat än klarlagt vad som faktiskt skett och hur hunden har fungerat och haft det. Notera också att Hundhjälpen gick ut och sa att de önskade att Essie skulle få komma tillbaka till familjen för där gjorde hon mycket nytta. Om det är några som hundfolket lyssnar på, så är det de verksamma som känner hunden och de inblandade.

Vad kommer du med för jävla skitsnack? Hundhjälpen skrev bland annat detta:

"För två månader sedan blev vi kontaktade om att Essie inte hade det bra och att hon blev illa behandlad. Vi fick flera och av varandra oberoende ”anmälningar” om detta. Vi fick även ta del av material som på ett mycket oroande sätt bekräftade det. I de fall något sådant händer är vi skyldiga att själva anmäla det vidare. Vi upprättade en anmälan till SBK/assistanshund, som examinerat Essies brukare, hennes föräldrar och Essie samt till Länsstyrelsen. Vi informerade även föräldrarna om att vi gjort dessa anmälningar."

Du kan själv söka upp det på deras sida. Länka nu till det inlägg du pratar om. Sluta ljug och hitta på saker. Du har bevisat din totala avsaknad av cred och du missleder folk i tråden med flit. Lägg av.
Citera
2024-08-11, 06:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Nej, eftersom det inte finns hos länsstyrelsen. Sådant registreras inom någon dag och sedan börjar kommunikation med djurägaren, i detta fall PÖ om vidare åtgärder. Hade hunden varit omhändertagen hade PÖ inte gått ut med ny efterlysning ( vilket jag tror beror på ett besked från försäkringsbolaget) utan då hade han vetat. Även polisen hade vetat det.

Jag pratar inte om att hunden är omhändertagen av myndigheterna.
Citera
2024-08-11, 06:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
Det har ju framkommit trakasserier från P till assistenterna där han har kommenterat deras bröst, vikt m.m. Om någon av assistenterna har gett JS någon sådan typ av bevis som skulle verkligen få honom att stå illa till, skulle P strida mot det eller hellre backa som han gör nu med allt som uppdagats kring A?

Aha, du tänker på den delen och bevis gällande ev trakasserier. Trodde du syftade på bevis avseende våld mot Essie som de efterfrågat av PA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in