Flashback bygger pepparkakshus!
2024-03-31, 21:28
Medlem
Kan man, om man har en nära anhörig med borderline, utveckla psykisk ohälsa p. g. a. att den anhörige har borderline?

På vilka sätt och vilka typer av mental ohälsa kan utvecklas?
Citera
2024-04-01, 13:35
Medlem
.Hellraiser.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nathaliejzh
Någon som varit nära någon med borderline? Vad var svårast? Lättast? Hur gick det? Värsta? Bästa? Vill höra alla möjliga tankar x)

Har en. Hon har mycket kroppskomplex. Klagar på sin kropp. När jag säger att hon har en fin kropp så säger hon att det är bullshit, och hon inte tror mig. Säger att hon nästan kräver brutal ärlighet, och om man vägrar ge henne det så är det fake att inte göra det.

Konstanta mindgames. Att bry sig är svaghet.

Mycket ego, säger inte att det är fel men hennes dröm att bli populär gick i uppfyllelse och hon jobbar hårt för att upprätthålla det ryktet. Hon spenderar dock inte mycket tid hos varje, utan bara en kort stund.

Definitionen av en bitch. Säger sanningen rätt ut utan filter! Om en låt är skitdålig så säger hon att den är skitdålig. Hon har rätt att säga det. Gör oxxå otroligt mkt störande grejer bara för hon tkr de e kul.

Senaste gången jag öppnade upp och berättade om mina känslor, slutade det med "Dina känslor, inte fakta".

Men trots det så har hon MINST lika mycket positiva egenskaper som totalt utklassar hennes "borderline" sidor och hon är sjukt jävla snygg och sexig. Riktigt het bitch. Har bara berättat om "borderline" sidor som tenderar att va negativa. Men hon är tusen gånger häftigare och mer fantastisk människa än ni någonsinn kan drömma om!
Citera
2024-08-07, 15:12
Medlem
BUMP

Kan man, om man har en nära anhörig med borderline, utveckla psykisk ohälsa p. g. a. att den anhörige har borderline?

Citera
2024-08-10, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
BUMP

Att ha en nära anhörig som har borderline skulle jag vilja säga att det kan vara en biljett till psykisk ohälsa, flörtade med en sån tjej för många år sen och satan vad man fick uppleva.
Dom brukar säga att umgås du med fem miljonärer så är du snart den sjätte och umgås du med fem idioter så är du snart den sjätte.
Ordspråket "man blir som man umgås" är nog nåt man bör tänka på.
Citera
2024-08-10, 23:31
Avstängd
Borderline är djur, då menar jag inte snälla gulliga djur utan skorpioner, ormar, fästingar.

De är ofta experter på att framstå på vissa sätt, de gör sig ofta attraktiva. De är dock extremt farliga för sin omgivning om du har känslor, har du det inte kan du lätt använda dom för dina behov.
Citera
2024-08-10, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av backflash06
Att ha en nära anhörig som har borderline skulle jag vilja säga att det kan vara en biljett till psykisk ohälsa, flörtade med en sån tjej för många år sen och satan vad man fick uppleva.
Dom brukar säga att umgås du med fem miljonärer så är du snart den sjätte och umgås du med fem idioter så är du snart den sjätte.
Ordspråket "man blir som man umgås" är nog nåt man bör tänka på.

Fick du borderline av att umgås med denna borderline-person? På vilket sätt skadades du?
Citera
2024-08-10, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Etanthegreat
Borderline är djur, då menar jag inte snälla gulliga djur utan skorpioner, ormar, fästingar.

De är ofta experter på att framstå på vissa sätt, de gör sig ofta attraktiva. De är dock extremt farliga för sin omgivning om du har känslor, har du det inte kan du lätt använda dom för dina behov.

Har du skadats av att ha en relation med en borderline-person?
Citera
2024-08-10, 23:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
Har du skadats av att ha en relation med en borderline-person?

Nej, istället så när jag var 20 sökte jag med vilje upp dessa då sexet är fantastiskt och de är utan tvekan duktiga på att tillfredsställa sin "favorite person". Sedan när de börjar splitta, eller visa sin "riktiga" sida dumpar man dom och går vidare.
Citera
2024-08-15, 14:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av .Hellraiser.
Har en. Hon har mycket kroppskomplex. Klagar på sin kropp. När jag säger att hon har en fin kropp så säger hon att det är bullshit, och hon inte tror mig. Säger att hon nästan kräver brutal ärlighet, och om man vägrar ge henne det så är det fake att inte göra det.

Konstanta mindgames. Att bry sig är svaghet.

Mycket ego, säger inte att det är fel men hennes dröm att bli populär gick i uppfyllelse och hon jobbar hårt för att upprätthålla det ryktet. Hon spenderar dock inte mycket tid hos varje, utan bara en kort stund.

Definitionen av en bitch. Säger sanningen rätt ut utan filter! Om en låt är skitdålig så säger hon att den är skitdålig. Hon har rätt att säga det. Gör oxxå otroligt mkt störande grejer bara för hon tkr de e kul.

Senaste gången jag öppnade upp och berättade om mina känslor, slutade det med "Dina känslor, inte fakta".

Men trots det så har hon MINST lika mycket positiva egenskaper som totalt utklassar hennes "borderline" sidor och hon är sjukt jävla snygg och sexig. Riktigt het bitch. Har bara berättat om "borderline" sidor som tenderar att va negativa. Men hon är tusen gånger häftigare och mer fantastisk människa än ni någonsinn kan drömma om!
Är du säker på att detta är borderline? Kan det inte vara autism?
Citera
2024-08-15, 17:26
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Vilka diagnoser ingår i Kluster B enligt dig ?

Jag vet att psykopati kallas för ett annat namn..

Skulle du påstå att Narcissism och Borderline inte liknar varann ?
Antisocial personlighetsstörning kallas psykopat nu mera.
Narcissism och borderline är det stor skillnad på.
Citera
2024-08-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nonamed
Antisocial personlighetsstörning kallas psykopat nu mera.
Narcissism och borderline är det stor skillnad på.

Jasså ?

Vad menar du då ?
Citera
2024-08-16, 11:22
Medlem
nonameds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Jasså ?

Vad menar du då ?
Borderline är inte alls lika grovt som psykopat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in