2024-08-10, 00:33
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Jo, det är en katastrofal minskning i barnafödandet sedan man började covid-vaxxa. Demografer är förundrade över vad det beror på.
Nej, en fullt naturlig variation som dessutom inträffat förut och inträffar lite då och då. Demografer vet naturligtvis exakt vad det beror på, det är bara ointelligenta antivaxxar-patrask som fått för sig att det beror på vaxxxxiiiiiin. Du kan troligen gå in på valfri småskola och få ett informativt svar i frågan av en sjuåring som är mer logiskt kunnig än du.

Citat:
The social structure, religious beliefs, economic prosperity and urbanisation within each country are likely to affect birth rates as well as abortion rates, Developed countries tend to have a lower fertility rate due to lifestyle choices associated with economic affluence where mortality rates are low, birth control is easily accessible and children often can become an economic drain caused by housing, education cost and other cost involved in bringing up children. Higher education and professional careers often mean that women have children late in life. This can result in a demographic economic paradox.
...
There are several factors such as lifestyle factors, an increase in sexually transmitted diseases, rise in obesity and environmental factors involved in urbanisation and urban lifestyle that are affecting fertility and have led to rise in male and female subfertility. In addition there are socio-economic factors that have led to women and couples delaying having children. Lack of affordable housing, flexible and part-time career posts for women and affordable and publicly funded (free) child care have contributed to the current low fertility/birth rates. Couples/women are delaying starting a family which has led to a true decline in their fertility levels due to ovarian ageing and related reasons leading to reduced chance of conception.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4255510/

Vad trodde det lilla antivaxxar-patrasket? Att mitt i en brinnande pandemi med lågkonjunktur och arbetslöshet så skulle fertilitetsgraden öka? Och du menar att du inte förstår det alla andra förstår, att fertiliteten minskar under dessa förhållanden? Precis som det gjort vid liknande tillfällen? Pajas.

"vaxxxiiiiin, vaxxxiiiiiin , allaaaaaaaaarm, alaaaaaaaarrrrm!"

Hur jävla blåst kan någon vara egentligen?
Citera
2024-08-10, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Det var vad rapporten många av er hänvisade till, finns dock inget tydligt att det kommer vara så.
Att tillfälligt ha höga nivåer är ett av kroppens försvarsmekanismer.
Vill du påstå att tillfälligt höga nivåer är skadliga så har kroppen ett problem i sig. Det är lite samma som högt blodtryck som normalt är ofarligt under kortare tid.

Som jag skrev tidigare, jag är inte del av ett "er", jag är inte antivaxxare. Men trots att jag påpekade detta fortsätter du genom att smyga in några ord om "rapporten många av er hänvisade till". Vilken rapport? Den du själv nu hänvisade till? Ditt sätt att resonera visar att du är oseriös.

Jag frågade dig vad du menar med "tillfälligt", men det lustiga är att du skriker på folk att du vill ha artiklar men när du får seriösa artiklar så vill du inte diskutera dem. Du vill bara diskutera artiklar där du ser att de som länkat dem gjort misstag och du kan diskutera misstagen. Men seriösa artiklar vill du absolut inte diskutera.

Jag hänvisar här till en studie som säger att barn som fått mRNA-vaccinet inte hade några höga iGg4-niver efter 5 veckor men däremot hade fått detta efter 1 år: https://journals.lww.com/pidj/fulltext/9900/delayed_induction_of_noninflammatory_sars_cov_2.95 9.aspx

Och det du svarar på detta är inte genom att ställa dig frågan om dessa nivåer sedan går ner efter ett år. Nej, istället rabblar du ditt "tillfälligt" igen, och "kortare tid". Vi talar ett år här. Är det "kortare tid" för dig? Vilka är mekanismerna? Kommer deras IgG4 att ha gått ner efter 2 år?

Dessutom är ditt sätt att resonera korkat. Du lägger fokus på kroppsliga reaktioner och undviker att tala om dessas orsak. Det är som om jag skulle ge dig en örfil varvid du sedan skulle svara nån som vill polisanmäla med att säga att rodnaden på din kind är en normal kroppslig reaktion. Det intressanta är orsaken. Det som sedan är intressant är de av forskare föreslagna mekanismerna för hur cancer skulle kunna växa på grund av detta.
Citera
2024-08-10, 17:36
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Som jag skrev tidigare, jag är inte del av ett "er", jag är inte antivaxxare. Men trots att jag påpekade detta fortsätter du genom att smyga in några ord om "rapporten många av er hänvisade till". Vilken rapport? Den du själv nu hänvisade till? Ditt sätt att resonera visar att du är oseriös.

Jag frågade dig vad du menar med "tillfälligt", men det lustiga är att du skriker på folk att du vill ha artiklar men när du får seriösa artiklar så vill du inte diskutera dem. Du vill bara diskutera artiklar där du ser att de som länkat dem gjort misstag och du kan diskutera misstagen. Men seriösa artiklar vill du absolut inte diskutera.

Jag hänvisar här till en studie som säger att barn som fått mRNA-vaccinet inte hade några höga iGg4-niver efter 5 veckor men däremot hade fått detta efter 1 år: https://journals.lww.com/pidj/fulltext/9900/delayed_induction_of_noninflammatory_sars_cov_2.95 9.aspx

Och det du svarar på detta är inte genom att ställa dig frågan om dessa nivåer sedan går ner efter ett år. Nej, istället rabblar du ditt "tillfälligt" igen, och "kortare tid". Vi talar ett år här. Är det "kortare tid" för dig? Vilka är mekanismerna? Kommer deras IgG4 att ha gått ner efter 2 år?

Dessutom är ditt sätt att resonera korkat. Du lägger fokus på kroppsliga reaktioner och undviker att tala om dessas orsak. Det är som om jag skulle ge dig en örfil varvid du sedan skulle svara nån som vill polisanmäla med att säga att rodnaden på din kind är en normal kroppslig reaktion. Det intressanta är orsaken. Det som sedan är intressant är de av forskare föreslagna mekanismerna för hur cancer skulle kunna växa på grund av detta.

Höjda nivåer av den antikroppen är ett naturligt tillstånd långvarigt eller kroniskt indikerar oftast en sjukdom. Vill du jag ska förklara genetiken och sjukdomen för dig.

Du kanske inte påstår du är antivaxare men du sprider samma felaktiga information, eftersom du medvetet sprider denna i syfte att få folk att avstå vaccination är det desinformation.

Så dessa flertalet rapporter som ska visa på koppling mellan cancer och vaccin, vart är dessa?
Framför allt, vart är drivorna av döda som det nu borde finnas lite här och var?
Citera
2024-08-10, 17:42
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Det är DU som är korkad. Obeskrivligt korkad, skulle jag säga.
Din analogi ovan är direkt felaktig. Låt mig justera den för att applicera DIN roll i det antivaxxar-patraskeri du ständigt ägnar dig åt:

Någon kommer in sjukhusets akutmottagning med en rodnad på kinden. Du som läkare svarar då att rodnaden beror på att personen ifråga fått en örfil eftersom det finns dokumenterade exempel på att örfilar orsakar just rodnad på kinden.

Du har helt enkelt noll förmåga att diskutera ur ett vetenskapligt perspektiv. Och NEJ, det är ingen som är skyldig att svara på dina ständigt morbida påståenden och ditt evinnerliga antivaxxar-patraskande.
"svaaaara, svaaaaara, men så svaaaaaara då, svaaaaaaaara på mina frågor, svaaaaaaaaara"

Herregud...
Senast redigerad av korrektamund0 2024-08-10 kl. 17:53.
Citera
2024-08-10, 22:17
Medlem
Citat:
Överdödligheten började 2020, gick ner 2021-2022 men ligger fortfarande kvar på en hög nivå.
Så som du vill spekulera så kan man ju då tänka sig att det är alarmisterna som skrämt folk att inte vaccinera sig eftersom överdödligheten faktiskt gick ner när vaccinationerna kom igång på allvar i Sverige.

Du kände inte till att regeringen 9 februari 2022 klassade Covid-19 som mindre allmän- och samhällsfarligt än gonorré? Du klarar inte att dra slutsatsen att detta kan ha bidragit till den sänkta vaccinationsviljan? Eller är du bara så oseriös att du låtsas omedveten om det för att sälja in din påhittade konflikt mellan antivaxxare och vaxxare? Jag citerar från regeringens hemsida:
Regeringen föreslår att covid-19 inte längre ska anges som en allmänfarlig sjukdom eller en samhällsfarlig sjukdom. https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/departementsserien-och-promemorior/2022/02/pm-andring-av-klassificering-av-covid-19-i-smittskyddslagen/
Du cherrypickar det du du behöver för att driva din linje.

Citat:
Höjda nivåer av den antikroppen är ett naturligt tillstånd långvarigt eller kroniskt indikerar oftast en sjukdom. Vill du jag ska förklara genetiken och sjukdomen för dig.

Jag har ju gett dig länk till en studie som visar kraftigt förhöjt IgG4 1 år efter vaccination och frågat vilken mekanism du tänker dig bakom detta, men återigen duckar du frågan.

Citat:
Du kanske inte påstår du är antivaxare men du sprider samma felaktiga information, eftersom du medvetet sprider denna i syfte att få folk att avstå vaccination är det desinformation.

Så dessa flertalet rapporter som ska visa på koppling mellan cancer och vaccin, vart är dessa?
Framför allt, vart är drivorna av döda som det nu borde finnas lite här och var?

Du har fått länkar men du duckar dem som den pajas du är. Jag är femfaldigt vaccinerad men har blivit tveksam och det blir ju inte bättre av den uppenbara oseriositeten hos pajasar som dig. Du har i bästa fall läst ett eller 2 inlägg av mig här, medan jag har skrivit 900 i Covidtråden, bland annat med förespråkande av vaccin, och de har du uppenbarligen inte en aning om som den pajas du är.

Du skriver och ber andra om studier av mRNA och IgG4 och cancer, samtidigt som du ignorerar de länkar du får till verkliga vetenskapliga tidskrifter.

Vi är nu inne i tiden då fler och fler studier ser risker med vaccinen och det håller troligen på att växa fram en vetenskaplig konsensus om att de kan ha allvarliga risker i form av bland annat möjlig cancerogenitet. Det är kanske därför du är så aktiv här?

Ska vi ta en till, ny studie då, som du sedan kan ignorera: European Journal of Clinical Investigation, med impact factor 6, från den 8 augusti 2024. De går igenom ett stort antal nya risker med vaccinen bland annat cancer och konstaterar till exempel att vaccinets DNA-kontamination överskred Europeiska riktlinjer och att
an SV40 nuclear localization signal in Pfizer's vaccine vector127 will also increase the risk of integration, while SV40 is a cancer promotor.
Sen kan den anonyma Flashbackanvändaren korrektamund0 och du skrika er hesa om att ni vet mer än forskare som står med eget namn i peer review-artiklar. Visst, hoppas era foliehattar sitter bra.

De tar upp IgG4-nivåerna som du försökte mörka i dina inlägg här:
An IgG4 response can be pathogenic or protective, where IgG4 Abs can lead to cancer and serious illness in several autoimmune disorders.186 More research is needed to determine the significance of IgG4 Abs in vaccine-induced immunity and viral clearance.
Och så kommer vi till deras avsnitt som heter:
3.12 Cancer

Ska vi ta ett litet citat då från det avsnittet, till dig din pajas:
There has been an increase in breast and lung cancer cases reported to VAERS, while pancreatic, ovarian and bladder cancers were directly linked to COVID-19 vaccines.54, 336 One could also expect more cancers related to sarcoma, leukaemia and lymphoma after COVID-19 vaccination.294, 337-345 https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/eci.14296
Hej då pajas.
Citera
2024-08-10, 22:45
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Du kände inte till att regeringen 9 februari 2022 klassade Covid-19 som mindre allmän- och samhällsfarligt än gonorré? Du klarar inte att dra slutsatsen att detta kan ha bidragit till den sänkta vaccinationsviljan? Eller är du bara så oseriös att du låtsas omedveten om det för att sälja in din påhittade konflikt mellan antivaxxare och vaxxare? Jag citerar från regeringens hemsida:
Regeringen föreslår att covid-19 inte längre ska anges som en allmänfarlig sjukdom eller en samhällsfarlig sjukdom. https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/departementsserien-och-promemorior/2022/02/pm-andring-av-klassificering-av-covid-19-i-smittskyddslagen/
Du cherrypickar det du du behöver för att driva din linje.

Jag har ju gett dig länk till en studie som visar kraftigt förhöjt IgG4 1 år efter vaccination och frågat vilken mekanism du tänker dig bakom detta, men återigen duckar du frågan.

Du har fått länkar men du duckar dem som den pajas du är. Jag är femfaldigt vaccinerad men har blivit tveksam och det blir ju inte bättre av den uppenbara oseriositeten hos pajasar som dig. Du har i bästa fall läst ett eller 2 inlägg av mig här, medan jag har skrivit 900 i Covidtråden, bland annat med förespråkande av vaccin, och de har du uppenbarligen inte en aning om som den pajas du är.

Du skriver och ber andra om studier av mRNA och IgG4 och cancer, samtidigt som du ignorerar de länkar du får till verkliga vetenskapliga tidskrifter.

Vi är nu inne i tiden då fler och fler studier ser risker med vaccinen och det håller troligen på att växa fram en vetenskaplig konsensus om att de kan ha allvarliga risker i form av bland annat möjlig cancerogenitet. Det är kanske därför du är så aktiv här?

Ska vi ta en till, ny studie då, som du sedan kan ignorera: European Journal of Clinical Investigation, med impact factor 6, från den 8 augusti 2024. De går igenom ett stort antal nya risker med vaccinen bland annat cancer och konstaterar till exempel att vaccinets DNA-kontamination överskred Europeiska riktlinjer och att
an SV40 nuclear localization signal in Pfizer's vaccine vector127 will also increase the risk of integration, while SV40 is a cancer promotor.
Sen kan den anonyma Flashbackanvändaren korrektamund0 och du skrika er hesa om att ni vet mer än forskare som står med eget namn i peer review-artiklar. Visst, hoppas era foliehattar sitter bra.

De tar upp IgG4-nivåerna som du försökte mörka i dina inlägg här:
An IgG4 response can be pathogenic or protective, where IgG4 Abs can lead to cancer and serious illness in several autoimmune disorders.186 More research is needed to determine the significance of IgG4 Abs in vaccine-induced immunity and viral clearance.
Och så kommer vi till deras avsnitt som heter:
3.12 Cancer

Ska vi ta ett litet citat då från det avsnittet, till dig din pajas:
There has been an increase in breast and lung cancer cases reported to VAERS, while pancreatic, ovarian and bladder cancers were directly linked to COVID-19 vaccines.54, 336 One could also expect more cancers related to sarcoma, leukaemia and lymphoma after COVID-19 vaccination.294, 337-345 https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/eci.14296
Hej då pajas.

Du har visat en enda studie och förkastat alla som visar på motsatsen.
Så pajasen är ju du och ingen annan.

Kom igen nu och visa dessa massor av rapporter som visar koppling mellan vaccin och cancer.

VAERS som ni friskt hänvisar till är inte en kontrollerad källa. Vilket du som desinformatör vet om men gärna hänvisar till som om den byggde på 100% korrekta uppgifter.

Ska jag plocka fram de dokument som pekar på att antivaxare okynnesanmälde till registret?
Senast redigerad av ConspiracyHunter 2024-08-10 kl. 22:49.
Citera
2024-08-10, 23:45
Medlem
Citat:
Du har visat en enda studie och förkastat alla som visar på motsatsen.
Så pajasen är ju du och ingen annan.

Kom igen nu och visa dessa massor av rapporter som visar koppling mellan vaccin och cancer.

VAERS som ni friskt hänvisar till är inte en kontrollerad källa. Vilket du som desinformatör vet om men gärna hänvisar till som om den byggde på 100% korrekta uppgifter.

Ska jag plocka fram de dokument som pekar på att antivaxare okynnesanmälde till registret?

Ja, det var konstiga saker med det registret, som du skriver. En person som påståtts vara antivaxxare gjorde som jag minns det också bisarra anmälningar, nästan som om han försökte misskreditera VAERS som jag minns det. Jag kan tänka mig att det gjordes okynnesanmälningar, som du skriver, bra poäng. Tyvärr har hela pandemin blivit "inflammerad" av information, så har ju även "post-covid" ifrågasatts trots en hel del vetenskapliga belägg för den.

Jag ska självkritiskt nämna angående artikeln jag citerade att jag själv just nu såg att den första noten i mitt sista citat leder till Stephanie Seneff, som inte är medicinare och som är vaccinkritisk: https://en.wikipedia.org/wiki/Stephanie_Seneff Men vem vet, hon kan ju ha rätt för det, och det är inte hon som har skrivit den här artikeln. Sedan har jag tidigare länkat till ett antal artiklar som diskuterar eventuell cancerrisk, bland annat Uversky et al för att ta den första av de artiklar som diskuterat IgG4-nivåerna och cancer (också de hänvisar f ö till Seneff, vilket var en av de saker jag slog ned på våren -23 när jag tvärtom kritiserade artikeln). Här är alltså Uversky et al, som också tar upp cancer: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/37243095/

Numera finns det i alla fall flera studier som spekulerar kring möjlig cancerrisk. Men jag är helt öppen för att de kan ha fel och jag har också funderat på om de kanske istället kan vara del av ett informationskrig, med forskare som Uversky eller kanadensiska Raszek (forskare från Kanada kom nyss med en icke peer reveiwad studie där de menade sig visa att fler dog av bland annat vaccinet än av Covid men jag minns inte titeln på deras "tidskrift" nu).

Med tanke på att Covid-19 alltså ses som en icke allmänfarlig sjukdom sedan 2022 så verkar det också konstigt att måla upp en strid mellan antivaxxare och vaxxare nu. De flesta verkar mindre intresserade av vaccinet nu, så nu är det väl inte minst intressant att se så att inte vaccinet folk redan tagit visar sig ha allvarliga biverkningar... Jag tänker mig att vi nog måste undersöka det lite mer innan vi kan släppa det.

Personligen kan jag tänka mig att viruset kom från ett labb och jag hade gärna sluppit såväl viruset som vaccinet, därav min kritiska granskning av båda. Jag var en sån där som bar FFP3-munskydd under pandemin och hösten -22 och våren -23 debatterade jag mot "antivaxxare" som förväntade sig massdöd strax och allt vad det var, och mot folk som hävdade att viruset var ofarlig, men nu tycker jag det är dags att granska vaccinet utifrån de frågor kring det som forskningen upptäckt, bland annat IgG4-nivåerna.

Du talar om "alla" artiklar "som visar på motsatsen" och jag kanske har sett någon sådan som pekar på obefintlig cancerrisk av Covid-mRNA-vaccinet men jag vet inte och du får gärna länka till verkliga sådana studier (helst inte till nån "fact check" som har ringt nån). Pfizer gjorde inga studier på vaccinet och cancersjuka vad jag vet.
Citera
2024-08-11, 01:12
Medlem
Flusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Det är närmast komiskt att se hur ett par skribenter kämpar frenetiskt för att hålla tanken på en global medicinskt katastrof vid liv. I det frenetiska arbetet ingår att misstänkliggöra vaccin för precis allt.

Om jag inte missminner mig totalt inleddes antivaccinrörelsens arbete redan innan vaccinet börjat användas och det första man påstod var att själva avsikten med vaccinet skulle göra kvinnor sterila

I vanlig ordning kommer antivaxxarna inte med något nytt, de återanvänder istället samma skit om och om igen och nu fyra år senare har vi antivaxxar-patrask som frenetiskt försöker hålla tanken på en steril befolkning vid liv genom att helt enkelt hävda att befolkningen minskar - och om siffrorna visar att så inte alls är fallet så är siffrorna manipulerade eller forskningen ägd av Bill Gates.

Vi har att göra med en grupp människor som är så kapitalt hjärntvättade och mentalt sjuka att den enda jämförelsen landar vid religiösa sekter i stil med Peoples Temple Agricultural Project (Jonestown).
https://en.wikipedia.org/wiki/Jonestown

Frågan är om det öht går att avprogrammera dessa stackars vilsna människor.

Jag startade den tråden du hänvisar till och nu såhär i efterhand kan jag enkelt bevisa att jag hade rätt,
Här har du några artiklar jag precis googlade fram.
Barnafödandet har minskat drastiskt i hela världen sedan vaccinen, ”orsaken” skylls givetvis på diverse andra saker, OBS, jag sa att det skulle hända, nu händer det, case closed. sanningen svider.

Svenska kvinnor föder historiskt få barn
https://www.dagensmedicin.se/specialistomraden/kvinnohalsa/svenska-kvinnor-foder-historiskt-fa-barn/

Barnafödandet fortsätter minska
https://sverigesradio.se/artikel/barnafodandet-fortsatter-minska-barn-inte-lika-viktigt-for-unga

Scottish birth rate down by 20% in 'uncertain times'
https://www.thetimes.com/uk/scotland/article/scottish-birth-rate-down-by-20-in-uncertain-times-zgkhzxsgk

US fertility rate dropped to lowest in a century as births dipped in 2023
https://amp.cnn.com/cnn/2024/04/24/health/us-birth-rate-decline-2023-cdc

Canada’s fertility rate has hit its lowest level in recorded history
https://globalnews.ca/news/10262331/canadas-fertility-rate-record-low/

Birthrate in UK falls to record low as campaigners say ‘procreation a luxury’
https://amp.theguardian.com/uk-news/2024/feb/23/birthrate-in-uk-falls-to-record-low-as-campaigners-say-procreation-is-a-luxury

Kan ge dig 100 artiklar till ifrån varenda land i världen om du så vill, barnafödandet har minskat drastiskt sedan corona vaccinet.
Senast redigerad av Flusen 2024-08-11 kl. 01:17.
Citera
2024-08-11, 01:38
Medlem
Flusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrektamund0
Barnafödandet har minskat i 15 år. Och nu menar du att det är någon form av sensation att det minskar även i år? "Det måste vara vaxxxxiiiiiiin, alaaaaarm", alaaaaaarm!!!!" Pajas.

Och klarar du inte av att räkna ut fertiliteten och den årliga minskningen själv (det gör du antagligen inte), så har jag gjort det här:
Kod:
År	Fertility	Change
1912	3,438.5		-1.4%
1913	3,323.5		-3.5%
1914	3,258.5		-2.0%
1915	3,061.5		-6.4%
1916	2,988.5		-2.4%
1917	2,922.5		-2.3%
1918	2,833.5		-3.1%
1919	2,731.0		-3.8%
1920	3,224.5		15.3%
1921	2,932.0	       -10.0%
1922	2,655.5	       -10.4%
1923	2,549.5		-4.2%
1924	2,427.0		-5.0%
1925	2,335.0		-3.9%
1926	2,218.0		-5.3%
1927	2,106.5		-5.3%
1928	2,082.0		-1.2%
1929	1,950.0		-6.8%
1930	2,005.5		 2.8%
1931	1,875.5		-6.9%
1932	1,829.5		-2.5%
1933	1,716.5		-6.6%
1934	1,704.0		-0.7%
1935	1,702.0		-0.1%
1936	1,753.0		 2.9%
1937	1,773.0		 1.1%
1938	1,835.0		 3.4%
1939	1,897.0		 3.3%
1940	1,862.0		-1.9%
1941	1,920.5		 3.0%
1942	2,189.5		12.3%
1943	2,413.0		 9.3%
1944	2,610.0		 7.5%
1945	2,629.5		 0.7%
1946	2,577.5		-2.0%
1947	2,510.5		-2.7%
1948	2,480.5		-1.2%
1949	2,397.5		-3.5%
1950	2,306.5		-3.9%
1951	2,221.0		-3.8%
1952	2,241.0		 0.9%
1953	2,264.0		 1.0%
1954	2,184.5		-3.6%
1955	2,245.5		 2.7%
1956	2,280.5		 1.5%
1957	2,274.0		-0.3%
1958	2,244.0		-1.3%
1959	2,227.5		-0.7%
1960	2,172.0		-2.6%
1961	2,212.5		 1.8%
1962	2,246.0		 1.5%
1963	2,327.0		 3.5%
1964	2,474.0		 5.9%
1965	2,413.5		-2.5%
1966	2,367.0		-2.0%
1967	2,280.0		-3.8%
1968	2,086.0		-9.3%
1969	1,942.0		-7.4%
1970	1,937.5		-0.2%
1971	1,977.5		 2.0%
1972	1,926.5		-2.6%
1973	1,879.5		-2.5%
1974	1,887.5		 0.4%
1975	1,779.0		-6.1%
1976	1,688.0		-5.4%
1977	1,648.0		-2.4%
1978	1,600.5		-3.0%
1979	1,657.5		 3.4%
1980	1,678.5		 1.3%
1981	1,632.5		-2.8%
1982	1,617.5		-0.9%
1983	1,609.5		-0.5%
1984	1,652.0		 2.6%
1985	1,733.0		 4.7%
1986	1,793.5		 3.4%
1987	1,838.0		 2.4%
1988	1,960.5		 6.2%
1989	2,016.5		 2.8%
1990	2,136.5		 5.6%
1991	2,117.0		-0.9%
1992	2,089.5		-1.3%
1993	1,996.5		-4.7%
1994	1,889.5		-5.7%
1995	1,738.0		-8.7%
1996	1,606.0		-8.2%
1997	1,532.0		-4.8%
1998	1,510.9		-1.4%
1999	1,503.2		-0.5%
2000	1,547.4		 2.9%
2001	1,570.0		 1.4%
2002	1,653.1		 5.0%
2003	1,717.3		 3.7%
2004	1,751.9		 2.0%
2005	1,769.1		 1.0%
2006	1,853.7		 4.6%
2007	1,879.1		 1.4%
2008	1,906.8		 1.5%
2009	1,935.4		 1.5%
2010	1,984.9		 2.5%
2011	1,901.3		-4.4%
2012	1,905.5		 0.2%
2013	1,888.3		-0.9%
2014	1,880.6		-0.4%
2015	1,848.7		-1.7%
2016	1,853.4		 0.3%
2017	1,778.8		-4.2%
2018	1,751.5		-1.6%
2019	1,704.6		-2.7%
2020	1,663.9		-2.5%
2021	1,668.9		 0.3%
2022	1,520.9		-9.7%
2023	1,449.3		-4.9%
.

Det där motsvarar ögonmottat en minskning på 340%, hur är det ens rimligt med tanke på att vi blir fler och fler i världen?

340% minskning av genomsnitt födda barn per person blir ju tamefan 0 barn.

Världens befolkning har ökat från om- kring 1,7 miljarder på 1950-talet till näs- tan 8 miljarder idag, och prognosen är att den ska nå omkring 11 miljarder år 2100.
https://www.iffs.se/media/23633/poli...r_2022-2sv.pdf

Jävla rekonstruerad statlig forskningsstatistik,
Skulle jag lita på dom? Samma liga som pushade vaccinet?
Det ligger givetvis i statens högsta intresse att fabricera statistiken för att släta ut biverkningarna av vaccinet, läs lite världsmedia om hur barnafödandet minskat drastiskt över hela världen sedan vaccinering lanserades och kom tillbaka,
Senast redigerad av Flusen 2024-08-11 kl. 01:46.
Citera
2024-08-11, 01:43
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen
Jag startade den tråden du hänvisar till och nu såhär i efterhand kan jag enkelt bevisa att jag hade rätt,
Här har du några artiklar jag precis googlade fram.
Barnafödandet har minskat drastiskt i hela världen sedan vaccinen, ”orsaken” skylls givetvis på diverse andra saker, OBS, jag sa att det skulle hända, nu händer det, case closed. sanningen svider.

Svenska kvinnor föder historiskt få barn
https://www.dagensmedicin.se/specialistomraden/kvinnohalsa/svenska-kvinnor-foder-historiskt-fa-barn/

Barnafödandet fortsätter minska
https://sverigesradio.se/artikel/barnafodandet-fortsatter-minska-barn-inte-lika-viktigt-for-unga

Scottish birth rate down by 20% in 'uncertain times'
https://www.thetimes.com/uk/scotland/article/scottish-birth-rate-down-by-20-in-uncertain-times-zgkhzxsgk

US fertility rate dropped to lowest in a century as births dipped in 2023
https://amp.cnn.com/cnn/2024/04/24/health/us-birth-rate-decline-2023-cdc

Canada’s fertility rate has hit its lowest level in recorded history
https://globalnews.ca/news/10262331/canadas-fertility-rate-record-low/

Birthrate in UK falls to record low as campaigners say ‘procreation a luxury’
https://amp.theguardian.com/uk-news/2024/feb/23/birthrate-in-uk-falls-to-record-low-as-campaigners-say-procreation-is-a-luxury

Kan ge dig 100 artiklar till ifrån varenda land i världen om du så vill, barnafödandet har minskat drastiskt sedan corona vaccinet.

Så trots alla orsaker som nämns i de länkade artiklarna så ignorerar du dem, sätter på dig plåthatten och gapar spruuuutan liksom?
Citera
2024-08-11, 01:53
Medlem
Flusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Så trots alla orsaker som nämns i de länkade artiklarna så ignorerar du dem, sätter på dig plåthatten och gapar spruuuutan liksom?

Jag ignorerar dom för enligt faktan och källor jag vidtog mig när corona vaccinet lanserades gjorde mig säker på att barnafödandet skulle minska drastiskt.

Jag var helt stensäker på den saken redan då och argumenterade flitigt över att barnafödandet kommer sjunka drastiskt efter vaccineringen.
nu händer exakt det jag argumenterade för.

Har skapat flertal trådar under tidig corona pandemi angående barnafödandet kommer minska drastiskt till följd av vaccinet. Återigen, nu händer exakt det jag sa skulle ske.

Tror du jag då tänker ödsla massa tid på att lyssna på bortförklaringar över en sak jag redan var säker på skulle inträffa långt innan statistiken ens publicerats såhär flera år i efterhand?

Jag visste redan för flera år sedan att man givetvis kommer skylla på massa annat, jag har redan skådat igenom hela processen för länge sedan, ödslar ingen tid åt bortförklaringarna som en jävla NPC
Senast redigerad av Flusen 2024-08-11 kl. 01:57.
Citera
2024-08-11, 01:57
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flusen
Jag ignorerar dom för enligt faktan och källor jag vidtog mig när corona vaccinet lanserades gjorde mig säker på att barnafödandet skulle minska drastiskt.

Jag var helt stensäker på den saken redan då och argumenterade flitigt över att barnafödandet kommer sjunka drastiskt efter vaccineringen.
nu händer exakt det jag argumenterade för.

Tror du jag då tänker ödsla massa tid på att lyssna på bortförklaringar över en sak jag redan var säker på skulle inträffa långt innan statistiken ens publicerats såhär flera år i efterhand?

Jag visste redan för flera år sedan att man givetvis kommer skylla på massa annat, jag har redan skådat igenom hela processen för länge sedan, ödslar ingen tid åt bortförklaringarna som en jävla NPC

Men snälla. Förstår du inte hur dum du ser ut när du länkar källor du tror ska stärka din tro när du samtidigt ignorerar större delen av dem?

När du selektivt väljer ut delar i länkar från medier du påstår ljuger så framstår du inte direkt som ett geni. Snarare en fri religiös hycklare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in