2024-08-10, 22:06
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Du måste vara bra naiv om du tror kineserna skulle tillåta nato styra ryssland.

Well, bäst de skyndar på då. Time is ticking, tick tock

Nato kommer inte styra ryssland ditt fä, mest troligt är att det delas upp. Kanske har Kina tom blivit lovade en del av kakan om de inte lägger sina gula näsor i blöt?
Citera
2024-08-10, 22:07
Medlem
Har ni tänkt på att andra länder i världen har legat överraskande lågt med uttalanden och sånt?

I normala fall brukar media vara full med reaktioner från världens ledare om händelser, men här verkar de allra flesta ducka.
Citera
2024-08-10, 22:08
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Du kan lika gärna skriva att tomten sa det då du inte kan leverera källa. Därmed påstår jag att du LJUGER.
Du har inget som säger emot mig men du påstår att jag ljuger?
Så jag får inte säga att det finns natosoldater i ukraina utan bevis men du får säga jag ljuger utan bevis?

Konstigt eftersom det ena är ontopic och det andra inte...
Citera
2024-08-10, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Har ni tänkt på att andra länder i världen har legat överraskande lågt med uttalanden och sånt?

I normala fall brukar media vara full med reaktioner från världens ledare om händelser, men här verkar de allra flesta ducka.
Finns inte så mycket att tycka till om. Ryssar och georgier som slåss för Ukrainas sak lurar skjortan av Kursk och Belogorods civilbefolkning/styrelse, i vad alla anser vara en försvarsmanöver för Ukrainas del. Om något hade väl ett uttalande blickat mot att det är så lätt att dupera och utmanövrera på rysk terräng.
Citera
2024-08-10, 22:14
Medlem
leachs avatar
O här kommer mer

⚡️Russian Z-channels also report that the Armed Forces of 🇺🇦Ukraine are trying to break through the border into 🇷🇺Belgorod Oblast
https://x.com/front_ukrainian/status/1822365247006728500
Citera
2024-08-10, 22:16
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352

Det kan tyda på att omvärlden fått upp ögonen för hur patetiskt skrattretande Ryssland är.
Innan deras invasion av Ukraina trodde många, kanske t.o.m de flesta att Ryssland var en slags militär stormakt.
Sen kom facit. De är totalt värdelösa på alla tänkbara plan. Det finns ingen anledning att uttala sig särskilt mycket mer än som om det gällt någon lokal hövding i Afrika
Citera
2024-08-10, 22:19
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Du har inget som säger emot mig men du påstår att jag ljuger?
Så jag får inte säga att det finns natosoldater i ukraina utan bevis men du får säga jag ljuger utan bevis?

Konstigt eftersom det ena är ontopic och det andra inte...

Korrekt. Kallas påståendedoktrinen. Den som påstår något, tex att det finns Natosoldater i Ukraina har bevisbördan för detta. Den som ifrågasätter påståendet har ingen bevisbörda.

Vad gäller ot eller inte så är båda det, om du nu påstår att det finns Natosoldater i Ukrainas pågående anfall i Ryssland som denna tråd handlar om.
Citera
2024-08-10, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Glöm inte att evakueringen av 76,000 människor i Kursk är ett PR-jippo för att öka Putins popularitet. Sen ska vi inte heller glömma att bombningen av flygplatsen i Lipetsk var en gräsbrand.

De lär ju evakuera sina egna innan det blir dags för dans på allvar.
Citera
2024-08-10, 22:20
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Så du tror inte det fins en enda chans att Ukraina avancerar mycket längre och sedan störtar ryssland och med natos hjälp inför man sedan en demokrati som med stor sannolikhet kommer vara medlem i nato?

Jag börjar på allvar tro att det scenariot är sannolikt, ja.
Däremot tror jag att Ryssland kommer delas upp och dess kransstater blir självständiga. Ryssland kommer inte vara den koloss den hittills varit. Det är min vaga förhoppning iaf.
Citera
2024-08-10, 22:22
Medlem
zergrushs avatar
Orcherna tycks ju drivas ut ur Kursk, och människorna som bor där verkar heller inte ha något emot det:
https://x.com/EuromaidanPR/status/1821268359050149893
"Sudzha. I was just in the center. Everything is more or less intact. The prosecutor's office is fucked. There is a Ukrainian flag hanging on the city administration..."

"A soldier called me, checked my documents, wasn't rude. I said, what should we do? He said learn the Ukrainian anthem and get ready for the referendum. Honestly, I don't give a shit what flag we live under. The main thing is that it's peaceful. If ours can't protect us, maybe at least the Ukrainians can."
*video*
Citera
2024-08-10, 22:22
Avslutad
Smäller i kursk,

https://x.com/warrior_na92602/status/1822320833920196645

450 000 invånare, blir intressant att se om Ukraina tar sig dit
Citera
2024-08-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
De lär ju evakuera sina egna innan det blir dags för dans på allvar.

Vilken dans? Den ukrainska offensiven är ju redan nedslagen har vi hört från ryskt håll och många proryska användare här i tråden. Hur ska ni ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in