2024-08-10, 21:41
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Hon fick 25 år + livstid så räkna ut till kanske 2-3 år kanske mindre.

25 år PLUS livstid är väl inte möjligt?

Regeln om villkorlig frigivning efter 2/3 av strafftiden gäller för övrigt både i Sverige och Tyskland. Det blir 16 år och 8 månader räknat från häktningstillfället 2008, om 25 år stämmer, vilket i så fall innebär att hon blir fri när som helst! Vet i och för sig inte om hon gjort bort sig i fängelset under tiden, och fått påbackning.
Citera
2024-08-10, 21:49
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
25 år PLUS livstid är väl inte möjligt?

Regeln om villkorlig frigivning efter 2/3 av strafftiden gäller för övrigt både i Sverige och Tyskland. Det blir 16 år och 8 månader räknat från häktningstillfället 2008, om 25 år stämmer, vilket i så fall innebär att hon blir fri när som helst! Vet i och för sig inte om hon gjort bort sig i fängelset under tiden, och fått påbackning.

Tyvärr är det så, & exakt det stämmer. Tror hon har skött sig någorlunda bra.
Citera
2024-08-10, 22:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Tyvärr är det så, & exakt det stämmer. Tror hon har skött sig någorlunda bra.

OK. Måste kännas nervöst för Emma med familj... Schürrer har ju livstids utvisning från Sverige, men det är inte svårt att segla över från Tyskland till någon liten småbåtshamn utan tullmyndighet. Eller att betala någon annan för att ta henne över med sin privata båt.
Citera
2024-08-10, 22:12
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
OK. Måste kännas nervöst för Emma med familj... Schürrer har ju livstids utvisning från Sverige, men det är inte svårt att segla över från Tyskland till någon liten småbåtshamn utan tullmyndighet. Eller att betala någon annan för att ta henne över med sin privata båt.

Jo men tänk också ändå på att Emma har skyddad identitet, hon kanske inte ens bor kvar i Sverige,
Citera
2024-08-10, 22:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jo men tänk också ändå på att Emma har skyddad identitet, hon kanske inte ens bor kvar i Sverige,

Vad jag vet bor Emma kvar i Sverige (hon saknar även andra språk än svenska vad jag vet), och hon har varit ganska slarvig när hon har ställt upp i media och låtit sig fotograferas utomhus. Det skulle vara rätt lätt att spåra upp henne. Och Schürrer har all tid i världen när hon kommer ut.
Citera
2024-08-10, 22:52
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Vad jag vet bor Emma kvar i Sverige (hon saknar även andra språk än svenska vad jag vet), och hon har varit ganska slarvig när hon har ställt upp i media och låtit sig fotograferas utomhus. Det skulle vara rätt lätt att spåra upp henne. Och Schürrer har all tid i världen när hon kommer ut.

Det vet man inte, Kanske hon har ställt upp i ett landskap för att sedan flytta sig till något annat.

& Åh ja, jag tror det kommer ske något när Christine kommer ut.
Citera
2024-08-10, 23:35
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Det vet man inte, Kanske hon har ställt upp i ett landskap för att sedan flytta sig till något annat.

& Åh ja, jag tror det kommer ske något när Christine kommer ut.

Ja, jag tror också att CS är en sådan typ som kan hålla sitt hat och sin vrede levande i decennier... särskilt som själva fängelset varit en påminnelse varje dag. Som HON ser det, så är ju allt detta som hänt Emmas fel. Hon borde ha låtit bli T.
Citera
2024-08-11, 00:07
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ja, jag tror också att CS är en sådan typ som kan hålla sitt hat och sin vrede levande i decennier... särskilt som själva fängelset varit en påminnelse varje dag. Som HON ser det, så är ju allt detta som hänt Emmas fel. Hon borde ha låtit bli T.

Exakt, Samt hon kanske kommer leta reda på Togge + Emma & ta ihjäl båda? Vem vet
Citera
2024-08-11, 00:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Exakt, Samt hon kanske kommer leta reda på Togge + Emma & ta ihjäl båda? Vem vet

...och de nya barnen...
Citera
2024-08-11, 00:37
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
...och de nya barnen...

Exakt så, Vem vet, nästan lite Morden i midsomer/morden i Sandhamn liknande 😅
Citera
2024-08-11, 01:56
Medlem
Har hört att det inte finns en enda DNA träff från cs på brottsplatsen. Hammaren hon hade med sig i sin packning är inte den som använts vid morden. Är inte detta väldigt märkligt om uppgifterna stämmer?
Citera
2024-08-11, 04:06
Medlem
fearreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerArne
Har hört att det inte finns en enda DNA träff från cs på brottsplatsen. Hammaren hon hade med sig i sin packning är inte den som använts vid morden. Är inte detta väldigt märkligt om uppgifterna stämmer?

Det har jag också tänkt på, Men fann de inte på handtaget till balkongen(?) ytterdörren (?)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in