2024-08-10, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Haha, snacka om att ha målat in sig i ett hörn, stackars Putin hur fan ska han komma ur hörnet?

Väntar han tills färgen torkat tar AFU mer av hans oblast och springer han i den våta färgen halkar han, en omöjlig sits.

Tror som du, den militära ledningen kommer att bistå FSB minimalt just för att de ska misslyckas, idioter vore de annars, Putin är ju inte känd för att gilla folk som misslyckas, det är militärens gyllene chans mot FSB.

Sedan är ju frågan om befolkningen i Kursk oblast, hur ryska känner de sig egentligen?
Det fetade.
Just nu har Putin sänt iväg dem på tältsemester. Rätt Chockade. Putin och kleptokraterna har ju intygat gång på gång att allt går enligt plan.
Citera
2024-08-10, 20:39
Medlem
ItsWednesdays avatar
Om USA/Frankrike/GB godkänt strikes långt in i ryssland så borde det väl innebära att man helt avskrivit Puttes tomma hot om kärnvapen?
Citera
2024-08-10, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Om USA/Frankrike/GB godkänt strikes långt in i ryssland så borde det väl innebära att man helt avskrivit Puttes tomma hot om kärnvapen?

Ja och vad ska putte göra? Atombomba rysk mark? Vem vet.
Citera
2024-08-10, 20:49
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transportern
Ja och vad ska putte göra? Atombomba rysk mark? Vem vet.

Atombomba Ukraina? Tänker att det finns raketer med siktet inställt på Europeiska storstäder också.

Nu har han ju babblat om det i över två års tid utan att nåt har hänt, but still.
Citera
2024-08-10, 20:59
Medlem
Citat:
Right, hade inte haft nåt emot att se några missiler regna över kreml, men bättre att de förnedras innan nederlaget iofs.

Förståeligt. Samtidigt intressant att se hur krigföringen sker. Medan Ryssland bombar barnsjukhus och köpcenter (dvs civila) så inriktar sig Ukraina på sånt som kan hjälpa dem att driva ut ockupanten genom att reducera Rysslands försörjningsled, krigsmateriel och dylikt. Det blir väldigt tydligt hur olika länderna värderar liv. Bara en iakttagelse.
Citera
2024-08-10, 21:01
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Atombomba Ukraina? Tänker att det finns raketer med siktet inställt på Europeiska storstäder också.

Nu har han ju babblat om det i över två års tid utan att nåt har hänt, but still.
Kärnvapen är ett otroligt trubbigt verktyg. Om Ryssland skulle använda sig av ett sådant vapen skulle kärnradioaktivt avfall regna ner och med vindens hjälp svepa in i Vitryssland och Ryssland.
Citera
2024-08-10, 21:02
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sexyclasse
Förståeligt. Samtidigt intressant att se hur krigföringen sker. Medan Ryssland bombar barnsjukhus och köpcenter (dvs civila) så inriktar sig Ukraina på sånt som kan hjälpa dem att driva ut ockupanten genom att reducera Rysslands försörjningsled, krigsmateriel och dylikt. Det blir väldigt tydligt hur olika länderna värderar liv. Bara en iakttagelse.

Ja, det har vi ju sett sen krigets början. Hur ryssarna för nöjes skull skjuter ihjäl helt oskyldiga civila.

Ukrainas nya precisa vapenarsenal kommer nog minimera civila förluster i ryssland desutom.
Citera
2024-08-10, 21:11
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Kärnvapen är ett otroligt trubbigt verktyg. Om Ryssland skulle använda sig av ett sådant vapen skulle kärnradioaktivt avfall regna ner och med vindens hjälp svepa in i Vitryssland och Ryssland.

Putte skulle kunna vara sinnesrubbad nog dock. Det är ju inte som att han bryr sig särskilt mycket om mänskligt liv. Men med det sagt tror jag inte nato-länderna godkänt bruk av deras vapen långt in på ryskt territorium om de trott att det inneburit nån fara. Jag börjar misstänka att de har bättre koll på läget i ryssland än vad putte himself har
Citera
2024-08-10, 21:18
Medlem
leachs avatar
Citat:
Putte skulle kunna vara sinnesrubbad nog dock. Det är ju inte som att han bryr sig särskilt mycket om mänskligt liv. Men med det sagt tror jag inte nato-länderna godkänt bruk av deras vapen långt in på ryskt territorium om de trott att det inneburit nån fara. Jag börjar misstänka att de har bättre koll på läget i ryssland än vad putte himself har

Tror du är helt rätt ute här. Putin får ju bara höra det han vill av sina knähundar. USA har ju givetvis drösvis av agenter och ryssar som informerar.
Citera
2024-08-10, 21:20
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Det fetade.
Just nu har Putin sänt iväg dem på tältsemester. Rätt Chockade. Putin och kleptokraterna har ju intygat gång på gång att allt går enligt plan.

Jag såg det, och efter den välvilliga gesten från Putin förstår jag att han låter FSB slåss mot de Ukrainska trupperna, Kurskborna kommer att springa AFU tillmötes för att hjälpa dem. ( AFU)

Vilken djävla sits Putin har satt sig i, nästan så man tycker synd om fanskapet.
Citera
2024-08-10, 21:25
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Vilken djävla sits Putin har satt sig i, nästan så man tycker synd om fanskapet.

Lite, fast mest inte alls. Undrar vem som till slut tar honom av daga?

1. Ukraina.
X. Rysslands befolkning.
2. Han själv.
Citera
2024-08-10, 21:30
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Lite, fast mest inte alls. Undrar vem som till slut tar honom av daga?

1. Ukraina.
X. Rysslands befolkning.
2. Han själv.

Ja du, det är en djävligt bra fråga, jag tror att han gör som Adolf när han inser att spelet är över.

Men jag hoppas att Ukrainarna hinner före.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in