2024-08-10, 18:11
Medlem
Farfar skrev inlägg om att hankatten Musse fick somna in pga obotlig virussjukdom 18 Juni 2021. 8 månader gammal blev han. Vet ej om han skaffat någon mer katt efter det
Men 30 juni 2023 har han en katt som kallas Musse också ? Eller är det en gammal bild som läggs upp 2023? Jättekonstigt , varför

Det är flera bilder på hankatten musse från 2023 bland annat med Molly på besök men katten somnade ju in 2021? Jag för inte ihop det

Persern somnade in 19 Februari 2021. Blev 16 år och 9 månader av rasen perser då kom Musse in i bilden.

https://delafil.se/3af2ffc58e65ec3d/IMG_0996.png

https://delafil.se/08d62cbe3f2ad5d4/IMG_0997.png

https://delafil.se/3c179276e8b5877d/IMG_0998.png

Okej farfar kallar alltså katten han har nu för Musse och det är en hane från samma uppfödare som den andra Musse som skulle ha somnat in pga virussjukdomen 8 månader gammal som är född 2021

Varför kallar man katterna för samma
Sak ? Eller lever Musse som skall ha somnat in enligt farfars inlägg .

Men de verkar hålla sig till hankatter och noggranna med stamtavla hade de skrivit i en kommentar om sverak reggad

Så ingen snövit ännu
Senast redigerad av Saga23 2024-08-10 kl. 18:35.
Citera
2024-08-10, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
En annan sak jag har tänkt på är timingen av allt som kom fram offentligt med hundhjälpens anmälan och att en viss Flashback-veteran med hög trovärdighet gick under jorden efter att denne skulle återkomma med mer info nästa vecka när hen sa att Essie är i trygga händer.

Jag vill hoppas och tro att Essie lever. Och om så skulle vara fallet, kan inte hundhjälpen ha en hand i försvinnandet av Essie?
Då menar jag inte att Essie skulle vara hos hundtränaren, utan hos uppfödaren som födde upp henne i Nynäshamn. För en plats där det inte skulle krävas en hög ansträngning att hålla henne gömd är i en kennel bland massa andra labbar i en stor inhägnad gård?
Hur skulle Essie bli upptäckt när alla hjärteströsslare sökte genom landet bland privatpersoner om hon var i en kennels gård helatiden?

Att hundhjälpen har varit passiva med sina uttalanden efter sitt inlägg om deras anmälan till LS blev offentlig samtidigt som P kommer med massa lustiga bortförklaringar och ändrar dem hejvilt i något han påbörjade att uppmärksamma detta som en stöld direkt medialt. Tänk om hunden togs av hundtränaren med en viss ”hake” hon kunde hålla P i styr med som vi inte vet?
Långsökt. Dessutom funkar det inte så,* en kennel med massa andra labbar* De har ju inte en drös med hundar hela tiden oavsett kennel.
Och det vore dumt och göra så. Det är väl ett ställe man i regel torde kolla upp rätt tidigt från polisens sida
Senast redigerad av Knucklehead660 2024-08-10 kl. 18:25.
Citera
2024-08-10, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ok, det är faktiskt tänkbart. Menar du att hon skulle hämtat hunden och fått P med på detta eller kidnappning?

Användaren vet jag inte vad det blev av. Kan ha en dålig period. Han kanske inte har så mycket att rapportera ändå.

Användaren har väl inte varit speciellt aktiv i tråden alls så inget konstigt.
Däremot är det konstigt att fiska i vart den användaren tagit vägen när man dyker in ny i tråden...
Citera
2024-08-10, 18:20
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heartfordogs
Okej, möjligt att P har raderat allt eftersom alla i byn ser honom som stans största mytoman?

Men intressant om någon lokalbo vill träda fram eller kan ha hört om någon insats som initierades från den fb-gruppen eller om det faktiskt skedde en.

Vi känner till en enda insats som blev något av. Det var en tiggare som polisen kollade upp. Han hade hund men det var inte Essie. Tror P var med på den också.
Citera
2024-08-10, 18:20
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
En fråga, har mamman Charlotte släkt eller bott i trosa innan? Sett många vänner därifrån på hennes lilla vännerlista på FB.
Hon är född och uppvuxen i Trosa enligt databaserna Sveriges befolkning 1985 och 1990. 2000 bor hon i Kungsängen tillsammans med Patrik.
Citera
2024-08-10, 18:22
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Inlägget ligger faktiskt kvar i denna tråden. Personen med gula gummistövlar var runt 20 och svartklädd.

https://www.facebook.com/share/p/pVF72tqgPVvpXV7W/
Ja....det såg jag först i Essie ska hem innan det togs bort .. men läste bara snabbt och därav ställde jag frågan här om någon mer sett det..sedan fick jag svaret här att det finns skärmdump i andra gruppen..."vad vi vet"...
Citera
2024-08-10, 18:25
Avslutad
Citat:
Men det tror jag inte. Hon hade ju anmält Essie till LS, varför skulle hon sen gömma henne? Att JS beter sig underligt, beror inte det på att hon felaktigt låtit A få assistanshund och sitter i skiten pga det? Skulle hon chippa om Essie och sälja henne en gång till?

Kanske just därför: att de ville få bort hundstackaren därifrån fort som fasen? Eller... att ingen tror att den som anmäler snor hunden? Om de har Essie säljer de knappast henne igen tror jag.

Men, tvivlar på att HH är inblandade i försvinnandet. I alla fall tror jag inte de har henne om de nu skulle vara de som kidnappade Essie. Däremot uppfödaren kanske som tankarna går kring här i det citerade inlägget.
Citera
2024-08-10, 18:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehead660
Långsökt. Dessutom funkar det inte så,* en kennel med massa andra labbar* De har ju inte en drös med hundar hela tiden oavsett kennel.
Och det vore dumt och göra så. Det är väl ett ställe man i regel torde kolla upp rätt tidigt från polisens sida

Varför skulle uppfödaren kollas upp? Eller tänker du Hundhjälpen nu?
Citera
2024-08-10, 18:28
Medlem
Citat:
Ok, det är faktiskt tänkbart. Menar du att hon skulle hämtat hunden och fått P med på detta eller kidnappning?

Användaren vet jag inte vad det blev av. Kan ha en dålig period. Han kanske inte har så mycket att rapportera ändå.

Inte nödvändigtvis att P varit med på detta utan snarare tvungen för att JS hade något på honom att ”hota” med att avslöja som hon fick i bevis från assistenterna som delat med sig till henne?
Citera
2024-08-10, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Användaren har väl inte varit speciellt aktiv i tråden alls så inget konstigt.
Däremot är det konstigt att fiska i vart den användaren tagit vägen när man dyker in ny i tråden...

Berättade i mitt första inlägg att detta gjorde mig att skapa ett konto här för att dela med mig av info jag vet. Men skulle inte säga jag är ny här för jag har följt detta sen tråden skapades i juli..
Citera
2024-08-10, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Varför skulle uppfödaren kollas upp? Eller tänker du Hundhjälpen nu?
Svaret var ang att uppfödaren skulle kunna ha henne hos sig, då ingen skulle reagera på en kennel med massa andra labbar.
Det vore urbota dumt och göra så. Dessutom så har sällan kennlar en drös med hundar hos sig över tid.
Svarade annan person
Citera
2024-08-10, 18:31
Moderator
OYs avatar
Katter är off topic oavsett om de heter Musse, Snövit, Farmor Anka eller Långben om det inte tydligt framgår varför dessa katter är relevanta i fallet om den förvunna hunden Essie.

Tänk på regel 0.03 och 0.06 innan ni kastar er över tangentbordet.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in