Citat:
Ursprungligen postat av
brunonio
Tror också att svartsjuka är en del, men att det i det ryms en flicka med en mamma som tydligt bryr sig om henne. Att se det utifrån och själv ha saknat det kommer medvetet och/eller undermedvetet att sticka i ögonen och bli ytterligare en faktor som stärker antagonismen mot E.
Jag vill verkligen inte kasta skit på BO och hennes mamma, men med egna tonåringar, skulle jag hävda att det är finns nyansskillnader i att "bry sig". Som mamma är man jobbig och lägger sig i. Man är pinsam för att man vill ha koll på vänner, pojkvänner och allt som pågår i barnens liv.
Men, för så trasiga barn kanske det räcker att en mamma faktiskt vill träffa en och vill att man ska komma hem, för att det ska räknas som att "bry sig".
Vi lever i våra filterbubblor vilka gör att det är svårt för många att förstå varför BO:s mamma väljer att hantera situationen som hon har gjort. Det är helt enkelt så världsfrånvänt. Därför tror jag att det även blir svårt att relatera till MGM:s bakgrunder. Så vitt jag har kunnat läsa mig till står det ex inte någonstans att M blev våldtagen av mammans ex och att det var så hon fick könssjukdomen. Men, utifrån hur man ser på hur världen "borde vara" utgår man från att det var så det gick till.