2024-08-10, 18:24
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Dessutom genomförde DRG:erna ytterligare en "mediaräd" i gränsbyar. Den här gången körde en liten grupp ukrainare in i Belgorods gränsområde för att spela in en video med flaggor framför en klubb på landsbygden och drog sig sedan snabbt tillbaka."- Gazeta... Det fetmarkerade var nog det roligaste jag läst idag.. hahah

Kan verkligen föreställa mig att det går till så för PR ....och media i väst tror på det 100%..
Men förstår du inte att oavsett vad som hände så är det helt otroligt att Ryssland inte kan skydda sina gränser mot Ukraina.

Ukrainska soldater kan passera gränsen när och var de vill.
https://twitter.com/KyivPost/status/1822163267671708066
Citera
2024-08-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
nädå, det skulle vara alldeles för tidskrävande bara JAg skriver vad jag hört och sett. Sedan får väl andra kolla det själva.

Under sånna här lägen är det inte många siffror och uttalanden som går att lita på då det faktiskt inte går att få sanningen.

Tror du det finns någon exakt sammanställning någonstans eller att någon är ärlig i ett informationskrig, i bästa för vi reda att något hänt på en viss plats, ibland dyker det upp foton och filmer efter någon dag och man kan säga sannolikt är det på ett visst sätt.

så sannolikt just nu är att ukraina har trupp på ryskt territorium som de kontrollerar i viss mån.
hur stort området är och hur många de är vet vi inte, ej heller vad ryssland har skickat för förstärkningar och hur många de är eller vart dessa är.

Så det är inte klassisk rysk maskirovka att Ukraina råkar befinna sig på ryskt territorium? Har den mäktiga ryska maskinen legat av sig?
Man kan ju nästan tro att Ukraina på riktigt smiskar rysk stjärt vad gäller Kursk.
Citera
2024-08-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritsfabriken
Eller så kanske du ska vara ärlig mot dig själv och acceptera att ryssarna är notoriska lögnare?

jag försöker hjälpa dig att förstå hur information kan misstolkas och hur du får tänka kritiskt.
Citera
2024-08-10, 18:26
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
nä den kalkylen håller inte precis som du säger.
däremot stämmer det om det är fler som kommit efter första gruppen, och kanske att man uppskattar 950 förlorade totalt efter tre-fyra dagar? av ca 10000 ukrainska styrkor.

att det siffror som kommer från olika tidpunkter.
De kan hitta på vad som helst nu.
De kan sprida ut bomber och säga ukrainarna gömt de i bostadshusen, de kan till och med spränga ett hus och skylla på en ukrainsk självmordsbombare.
Putin har alltså övertaget i kursk nu, vänta dig inget upplopp!

Det är nog bara ett plus att varken civila eller ukrainare är där när rysk media ska mjölka detta några dagar...
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Men förstår du inte att oavsett vad som hände så är det helt otroligt att Ryssland inte kan skydda sina gränser mot Ukraina.

Ukrainska soldater kan passera gränsen när och var de vill.
https://twitter.com/KyivPost/status/1822163267671708066

Om det hade fungerat som "När det vill" så hade dom redan haft donetsk och krim...
Citera
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Hur går det för er i Kursk? Man evakuerar tydligen 76000 personer därifrån. Sa inte Gerasimov att det var 1000 ukrainare som anfallit och att ryssarna dödat 900 av dessa. 50 st skulle tydligen vara kvar och ockuperade 25 kvadratkilometer.

Haha, alltid dessa påhopp att man skulle vara pro-Ryssland enkom för att man är kritisk mot Ukraina, eller snarare sagt dess anhängare. Du förstår, det går att hålla två tankar i huvudet samtidigt och kritik gentemot en av parterna innebär inte att man är supporter av den andre parten - förstår du verkligen inte detta? Jag skiter totalt i båda dessa skurkstater, dessa befolkning och ledare - capisce?!
Citera
2024-08-10, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Så det är inte klassisk rysk maskirovka att Ukraina råkar befinna sig på ryskt territorium? Har den mäktiga ryska maskinen legat av sig?
Man kan ju nästan tro att Ukraina på riktigt smiskar rysk stjärt vad gäller Kursk.

De verkar ha överraskat, men det gjorde de vid belgorod oxå.
Det är ju lite oförståeligt varför de gör så här, då de har stora problem överallt inom sina egna gränser där de säger att de skall återta förlorat land.

att sätta in sina allt mer minskande resurser på detta verkar konstigt och det finns inget att vinna.

De har tagit några gränsbyar, inget mer.
precis som i belgorod så kan det bara sluta på ett sätt.
Citera
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frideric
Invasionen av Kursk var inget mer än PR-trick och självmordsuppdrag för de stackars soldater som tvingades dit då Zelensky förlorar mark.
Så det är över nu och alla ukrainare döda menar du? Varför ska man då evakuera 76000 personer från området?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Haha, alltid dessa påhopp att man skulle vara pro-Ryssland enkom för att man är kritisk mot Ukraina, eller snarare sagt dess anhängare. Du förstår, det går att hålla två tankar i huvudet samtidigt och kritik gentemot en av parterna innebär inte att man är supporter av den andre parten - förstår du verkligen inte detta? Jag skiter totalt i båda dessa skurkstater, dessa befolkning och ledare - capisce?!

Du har noll kritik mot ryzzland och tycker att man betett sig helt klanderfritt från dag 1? Du är proryss ut i fingerspetsarna.
Citera
2024-08-10, 18:29
Medlem
Citat:
det är några som har ritat in dessa oxå, jag kollar på kartan som grundar sig på ukrainska mod.

bara för att man varit på ett ställe, som de där "spjutspetsarna" betyder inte att man kontrollerar det eller att man befinner sig där, bara att någon rapporterat att de varit där.
Du tror att man talar om vad man är?Det som är viktigt är att dom är Välkomna som befriare
Citera
2024-08-10, 18:29
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Svara på frågan i stället din mupp!
Senast redigerad av bema56 2024-08-10 kl. 18:39.
Citera
2024-08-10, 18:31
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:

Men för att vara neutral är du ovanligt prorysk, länka gärna ett antiryskt inlägg du gjort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in