Citat:
Ursprungligen postat av
redlineoffside
Men så kommer det inte bli. De kommer fortsätta dö på löpande band och det är vi som betalar kalaset.
Vi är villiga att stötta Ukraina till den sista ryssen är död.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eurypterida
Ok vi har två gubbar som vill att den andre ska gå med på sina villkor, den ena har kärnvapen och den andra inte kärnvapen. Det ena landet har flera gånger större befolkning än det andra.
Genom ett mirakel har detta land även tio gånger så många granater per dag att skicka iväg trots att tiotals länder hjälper ukraina.
Jag tror jag satsar mina korvöron på ryssland men ni som tror att ukraina ska lyckas få ryssland att kollapsa och att sedan zelensky ska lyckas sätta en marjonett istället istället för Putin, den planen gick nog i stöpet med denna "terroristaktion". Folk brukar inte gilla terrorister som dödar civila och skadar barn.
Vi kan nog konstatera att Zelensky förlorade denna rond.
Tråden kan låsas.
Fungerar ens kärnvapnen? De har hotat med dom i över två års tid nu och inget har hänt.
I moderna krig är storleken på befolkningen ingen garanti, visst att ryssen kör köttvågsanfall kräver ju mängder av soldater men deras motståndare slåss inte längre som man gjorde på 1700talet. Ryssen har inte begripit detta ännu.
Gör så du. Sätt dina sista rubler på Ryssland.
Som sagt, dina teorier om vad zelensky vill göra är helt vilda.
Att försvara sig emot en invasionsstyrka är inte terrorism och Ukriana undviker att döda civila om det går, ryssen bombar dom med vilje.
Kan vi konstatera det efter några dagar bara och utan att veta vad målet är?
Nej den kan gott vara öppen.