2024-08-10, 11:10
Medlem
bema56s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhatTheHeck
Läser du dåligt, det kan vara en plan som Ryssen har. Nu får Putin all stöd och nu får han folket med sig och han kan mobilisera hela armen samt att han kan dra i trådarna i BRIC. Enligt mig är detta en jäkligt galen plan men nu när USA kommer fokusera på Israel så hade Ukraina inget val mer än att göra så här för att fånga omvärldens uppmärksamhet. Men hur ska Ukraina försvara det där nu?!?
Ok! Du menar att det är Putin som ligger bakom detta anfall? Smart tänkt där!
Citera
2024-08-10, 11:11
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodo
Japp, räcker med en gubbe. Inte illa va? Ryska försvaret så dåligt att det räcker med en man.
Ok så om jag åker land och rike runt och poserar vid vägskyltar ute på landsbygden, då är sverige mitt sen?
Bara kollar så det är samma regler som gäller om jag förklarar krig mot Sverige och gör en road trip landet runt...
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Varför inte? Om de inte vill avslöja hur många det är och om det inte är tusen gubbar så har de guldläge, då kan de gå ut och säga det bara var tusen så slipper ryssarna leta efter de mystiskt försvunna soldaterna.
Va? Varför skulle det spela någon roll. Bra om Ryssarna letar efter en fiende som inte finns.
Hur många soldater ukrainarna har är av ingen betydelse om de gör skada på ryssarna.
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Jag hittar inte Novoivanovka i ryssland.
Hur många bor i byarna? Är byarna intagna? Belägrade? Hur långt från gränsen är det?
Räcker det med att en gubbe poserar bredvid en vägskylt för att en byhåla ska va "befriad"?
Ungefär som när ryssarna tog likadana bilder på väg mot Kyiv?
Citera
2024-08-10, 11:12
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Löses genom folkomröstning.
Nya oblast som ingår i Ukraina och sedan är det problemet löst.

Även för Putin. Behöver inte använda kärnvapen, då dessa nya oblast inte är Ryssland längre.

Tänk vad lite demokrati kan fixa saker.

Tänker du att Kursk och Belgorod Oblast ska införlivas/återförenas med Ukraina, eller har du fler oblast i tankarna (Rostov, Krasnodar, Orjol. Brjansk, Voronezj)?
Citera
2024-08-10, 11:12
Avslutad
Citat:
Ok så om jag åker land och rike runt och poserar vid vägskyltar ute på landsbygden, då är sverige mitt sen?
Bara kollar så det är samma regler som gäller om jag förklarar krig mot Sverige och gör en road trip landet runt...
Ja. Tills Sverige tar det tillbaka och dödar dig.

Ryssarna är ju fria att sätta in soldaterna för att ta tillbaka sin by om de vill. Ingen utom ukrainska soldaterna kommer hindra dem.
Senast redigerad av Vodo 2024-08-10 kl. 11:14. Anledning: Tillägg av intresse
Citera
2024-08-10, 11:13
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Den extremt framgångsrika ukrainska offensiven kan väl innebära slutet för Putin? Inte kan väl ryssarna klara sig ur detta förutom att kapitulera? Hundratals kanske tusentals ryssar har gett sig frivilligt i fångenskap på bara 2 dagar

Vet vi om några ryska enheter har hjälpt till med information till Ukraina?
40 värnpliktiga vid en gränspost gav upp när de övermannades av tusen man.
Tusentals har gett upp, källa på det?
Citera
2024-08-10, 11:14
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
10 August
On August 10, a "counter-terrorism operational regime" under the FSB was introduced in Kursk, Bryansk and Belgorod Oblasts to temporarily take control of the regions till the conditions return to normalcy.[59][60]

Ukrainian troops launched an incursion in Belgorod Oblast with the 252nd battalion taking part in clashes in the village of Poroz, Graivoronsky District.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/August_2024_Kursk_Oblast_incursion

Se också

https://www.newsweek.com/ukraine-belgorod-incursion-kursk-1937349
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2024-08-10 kl. 11:19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klinkerhofen
"As many as 6,000 Ukrainian troops may have crossed the border, reports suggest"

Dom skulle behövt 600 000 man för att kunna utgöra ett hot mot Ryssland.
Citera
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Visst är det något vackert över när verkligheten kommer ifatt en sociopat som inte kan ta ansvar för sina egna val och handlingar?

Påminner mig om min fitta till ex-chef som är exakt som Putin. Verkligheten kom ifatt hans val och handlingar och nu sker det igen i lite mer högexplosiv form.

Mycket stor metakonst!

Man tycker ju folk borde lära sig av historien, men icke.
Putte ville ha mycket men förlorar hela stycket, som det ser ut.
Citera
2024-08-10, 11:15
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz

Uppenbarligen inte.
Citera
2024-08-10, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Källa på det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in