2024-08-10, 09:52
Avstängd
Tanachs avatar
Sofia Palm verkar gilla mellanöstern pinnar i hålet
2024-08-10, 09:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Nej det är det ingen som vill göra. Hade gärna läst.

Jag med! Det är precis detta som är problemet. Och därför är det så svårt att veta som utomstående vad som hänt. Finns det varken utredning eller råmaterial till utredning att läsa går det inte att ha någon uppfattning som utomstående och därför bör man bara knipa käft tills man har fakta på bordet.

Det gäller både för socialtjänst och föräldrar tycker jag.
2024-08-10, 09:57
Avstängd
Tanachs avatar
Anthony Jamal Rabie' samtyckte fullt ut till vårdplanen medan Sofia Palm samtidigt inte samtyckte till planen.
2024-08-10, 09:58
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Sofia Palm verkar gilla mellanöstern pinnar i hålet

Det gör hon.
Hon gillar ju madapasa-skogsafghanen med.
2024-08-10, 09:59
Avstängd
Tanachs avatar
Sofia Palms män verkar vara från mellanöstern och yngre än henne
2024-08-10, 10:00
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Det gör hon.
Hon gillar ju madapasa-skogsafghanen med.

Anthony Jamal Rabie samtyckte fullt ut till vårdplanen medan Sofia Palm samtidigt inte samtyckte till planen.
2024-08-10, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jag med! Det är precis detta som är problemet. Och därför är det så svårt att veta som utomstående vad som hänt. Finns det varken utredning eller råmaterial till utredning att läsa går det inte att ha någon uppfattning som utomstående och därför bör man bara knipa käft tills man har fakta på bordet.

Föräldrar som lämnat ut sina utredningar till självutnämnda experter på nätet har råkat illa ut när de plötsligt förväntas betala som om de anlitat en sakkunnig och denne hotar med att sprida utredning om det inte betalas , finns de som lovat hjälpa och som när de blivit osams delat med sig av folks utredningar , är ju inte så att privatpersoner sinsemellan kan ha sekretess- avtal som gäller
2024-08-10, 10:01
Avstängd
Tanachs avatar
Att inte samtycka är öppningen till att LVU införs
2024-08-10, 10:04
Avstängd
Tanachs avatar
Sofia Palm verkar ha en allvarlig psykisk störning, varför ingriper inte polis och åklagare och skickar henne till rättspsykiatrisk undersökning?

Hon skulle behöva det.
2024-08-10, 10:06
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune

Ok men hur kommer vi vidare, jag har ingen lvu-utredning att tillgå och du kan inte hänvisa mig till någon eller? Jag är öppen för att kolla närmare på det som du föreslog, men då får du ju guida mig till något jag kan börja titta närmare på. Men det blir ju jättesvårt så här, vidare så förstår jag inte hur det kan räcka att läsa en lvu-utredning för att komma fram till något om socialtjänsten i helhet, kan du förklara lite bättre hur du tänker där?
2024-08-10, 10:19
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ok men hur kommer vi vidare, jag har ingen lvu-utredning att tillgå och du kan inte hänvisa mig till någon eller? Jag är öppen för att kolla närmare på det som du föreslog, men då får du ju guida mig till något jag kan börja titta närmare på.
Jag förstår inte hur du kan ha åsikter utan att faktiskt ha läst en riktig utredning i sin helhet och förstått hur socialtjänsten gör när de klipper ihop utredningen från råmaterialet de jobbar med. För detta behöver du dels tillgång till utredningen men också råmaterialet i form av journalanteckningar och loggar/anteckningar.

Läsa domar räcker inte heller, eftersom domstolen inte har allt material, utan bara det socialtjänsten väljer att dela med sig av, eller om föräldrarna faktiskt har koll och begärt ut allt material de kan från soc.

Citat:
Men det blir ju jättesvårt så här, vidare så förstår jag inte hur det kan räcka att läsa en lvu-utredning för att komma fram till något om socialtjänsten i helhet, kan du förklara lite bättre hur du tänker där?
Nej man kan inte bara läsa en utredning för att förstå problemet. Även om man förstår en hel del om vad som kan tänkas fela med tanke på den bristande bevisföringen som socialsekreterarna använder sig av. För att förstå problemet från grunden behöver man tillgång till ALLT material och det har ingen i denna tråd. Därför är det meningslöst att diskutera dessa LVU-fall eftersom materialet som delas på nätet är ofullständigt.
2024-08-10, 10:25
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Att inte samtycka är öppningen till att LVU införs

Verkligen inte. Det kan handla om helt andra saker. Exempelvis att socialtjänsten vägrar att lyssna på föräldrarna vad de faktiskt behöver hjälp med och vad deras barn faktiskt har behov av.

Föräldrar med barn med diagnoser har stora svårigheter med denna myndighet och de drar sig inte en sekund för att LVU:a barn.

Hjälpen är "frivllig" enligt SoL, men i praktiken är den tvingande. Går du inte med på exakt vad de okunniga tjänstemännen på soc tycker är bra för dina barn så ryker barnen via LVU.

Finns så många skrämmande historier om detta nu att det är helt otroligt att polletten inte trillat ner ännu hos svenska folket. Alla som har barn kan drabbas, eftersom alla kan få barn med diagnoser.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in