Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Ok men hur kommer vi vidare, jag har ingen lvu-utredning att tillgå och du kan inte hänvisa mig till någon eller? Jag är öppen för att kolla närmare på det som du föreslog, men då får du ju guida mig till något jag kan börja titta närmare på.
Jag förstår inte hur du kan ha åsikter utan att faktiskt ha läst en riktig utredning i sin helhet och förstått hur socialtjänsten gör när de klipper ihop utredningen från råmaterialet de jobbar med. För detta behöver du dels tillgång till utredningen men också råmaterialet i form av journalanteckningar och loggar/anteckningar.
Läsa domar räcker inte heller, eftersom domstolen inte har allt material, utan bara det socialtjänsten väljer att dela med sig av, eller om föräldrarna faktiskt har koll och begärt ut allt material de kan från soc.
Citat:
Ursprungligen postat av
vajervevaren
Men det blir ju jättesvårt så här, vidare så förstår jag inte hur det kan räcka att läsa en lvu-utredning för att komma fram till något om socialtjänsten i helhet, kan du förklara lite bättre hur du tänker där?
Nej man kan inte bara läsa en utredning för att förstå problemet. Även om man förstår en hel del om vad som kan tänkas fela med tanke på den bristande bevisföringen som socialsekreterarna använder sig av. För att förstå problemet från grunden behöver man tillgång till ALLT material och det har ingen i denna tråd. Därför är det meningslöst att diskutera dessa LVU-fall eftersom materialet som delas på nätet är ofullständigt.