2024-08-10, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Du tycker det är konstigt att visa missnöje från föräldrar som fått sina barn kidnappade.

Men inte fel att socialtjänsten kidnappar barn?

Vem är sjuk?

Så soc har åkt i en skåpbil och snott barn?
Finns inga belägg alls varför hon inte är en lämplig förälder?

Du är nog vän med henne annars håller man inte med psykfallet
2024-08-10, 07:46
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Ja så hur kan ni soc-fans bortse från vad socialtjänsten faktiskt gör i sina utredningar? De har ett stort ansvar för att sakinnehållet i utredningen är rättssäkert och korrekt. Att hänvisa till vad en tredje person ej namngiven person skulle sagt är den raka motsatsen till det. Och tyvärr är det nivån när det gäller deras utredningar. Läst ett par stycken och det är samma galna fel i samtliga.

Nej det är inte konstigt. Hon har ju sin uppfattning och väljer och vrakar från soc material på samma sätt som soc väljer och vrakar från sitt material när de skriver utredningen.

Det allvarliga är inte vad Fia gör, utan det är soc och även domstolarna som gör fel som godkänner den typen av bevisning vid LVU-mål.

Fast om Fia gör samma sak och inte får domstolen med sig, så har väl domstolen underkänt den typen av bevisning också?
2024-08-10, 07:51
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubba-Klubba50
Den enda som jag sett som påstår att Fia beteer sig som socialtjänsten är du?

Fia är för övrigt privatperson inte myndighet.

Nej jag har inte påstått det, citera i så fall?
Det var Kurt-Sune som påstod det, jag frågade bara.

När har någon sagt att Fia inte är en privatperson, jag skrev ju till och med

Citat:
Klart det är skillnad på en organisation/person och en myndighet.

Snälla läs igenom diskussionen så du förstår innan du pratar, det blir lättare för folk att hänga med då.
Vet inte ens hur jag ska bemöta dig, då inget av det du säger är något som sagts.
Du får gärna också förtydliga vad du menar med att vara tacksam för hennes offer
2024-08-10, 07:55
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Fast om Fia gör samma sak och inte får domstolen med sig, så har väl domstolen underkänt den typen av bevisning också?

Det som är lustigt med er är att ni inte förstår allvaret i det sätt som soc gör när de skriver sina utredningar och angriper istället föräldern.

Skulle du själv acceptera bevis i form av att en tredje ej namngiven person, utan tidsangivelser berättat något för en andra ej heller namngiven person att förälder x har gjort y, om det var ditt eget barn som låg i potten vid en förhandling i domstol?

Fia har ingen skuld i detta, däremot så belyser hon ett allvarligt demokratiskt problem. Det här kommer du bara förstå när det är dina egna barn som ligger i potten och då kommer du ha en helt annan åsikt än idag. Det är jag helt säker på.
2024-08-10, 08:00
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Det som är lustigt med er är att ni inte förstår allvaret i det sätt som soc gör när de skriver sina utredningar och angriper istället föräldern.

Skulle du själv acceptera bevis i form av att en tredje ej namngiven person, utan tidsangivelser berättat något för en andra ej heller namngiven person att förälder x har gjort y, om det var ditt eget barn som låg i potten vid en förhandling i domstol?

Fia har ingen skuld i detta, däremot så belyser hon ett allvarligt demokratiskt problem. Det här kommer du bara förstå när det är dina egna barn som ligger i potten och då kommer du ha en helt annan åsikt än idag. Det är jag helt säker på.

Du tycker inte det är lite kontraproduktivt om man vill belysa felen som soc gör att då göra samma fel själv?
2024-08-10, 08:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minkapten
Så soc har åkt i en skåpbil och snott barn?
Inte riktigt, men de kan ta barn på obestämd tid på rent godtycke och direkt falska utredningar. Och det är tyvärr ytterst få politiker som vågar ta tag i detta mycket allvarliga problem

Citat:
Finns inga belägg alls varför hon inte är en lämplig förälder?
Det kan man ju alltid TYCKA att det finns brister hos en förälder. Alla föräldrar brister mer eller mindre.

Soc har kapacitet att skriva utredningar som skulle kunna få vilket barn som helst omhändertaget om de vill. De kan i princip inte åka dit om de gör det felaktigt eller rent av ljuger i utredningar. Därför har de satt i system att de gör precis som de själva vill och står över allt som har med domstolar att göra.

Citat:
Du är nog vän med henne annars håller man inte med psykfallet
Jag håller med om en hel del av hennes kritik. Man måste inte vara vän med henne för att inse vad som är ett allvarligt fel med svensk socialtjänst.
2024-08-10, 08:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Du tycker inte det är lite kontraproduktivt om man vill belysa felen som soc gör att då göra samma fel själv?

Jo det håller jag med om. Men jag är förvånad att du inte kan ta in det allvarliga i hur soc utredningar ser ut och vad de använder för slags "bevis" för att omhänderta barn. Det är faktiskt skrämmande om man tittar närmare på det och exakt alla som har barn kan drabbas.
2024-08-10, 08:06
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Jo det håller jag med om. Men jag är förvånad att du inte kan ta in det allvarliga i hur soc utredningar ser ut och vad de använder för slags "bevis" för att omhänderta barn. Det är faktiskt skrämmande om man tittar närmare på det och exakt alla som har barn kan drabbas.

Ok vad bra då håller vi med varandra då.

Vart ska jag titta närmare?
Man måste som du vet ha tillgång till allt material för att kunna bilda en uppfattning, eftersom jag inte har tillgång till allt material kan jag omöjligt veta om det du säger är sant.
2024-08-10, 08:12
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ok vad bra då håller vi med varandra då.

Vart ska jag titta närmare?
Man måste som du vet ha tillgång till allt material för att kunna bilda en uppfattning, eftersom jag inte har tillgång till allt material kan jag omöjligt veta om det du säger är sant.

I det här fallet behöver du bara en lvu-utredning för att se hur de jobbar.
2024-08-10, 08:16
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
I det här fallet behöver du bara en lvu-utredning för att se hur de jobbar.

Ok vi kan börja där, vilken utredning ska jag läsa?

Sen tycker jag nog att det nog faktiskt inte går att bilda en komplett uppfattning om hela Sveriges socialtjänst genom att endast läsa en utredning, men visst vi kan börja där, jag kanske har fel.
2024-08-10, 08:43
Avstängd
Tanachs avatar
Någon som har domen i målet 3928-20?
2024-08-10, 08:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ok vi kan börja där, vilken utredning ska jag läsa?

Sen tycker jag nog att det nog faktiskt inte går att bilda en komplett uppfattning om hela Sveriges socialtjänst genom att endast läsa en utredning, men visst vi kan börja där, jag kanske har fel.

Ni har väl en gedigen samling att läsa som Fia och vänner delat med sig av? Klarar du av att läsa en sådan med kritiska glasögon?

Det här är ett återkommande problem och påverkar rättssäkerheten vid LVU- placeringar.

Föräldrar är helt rättslösa mot soc i princip, hur dåliga och svaga utredningar de än kommer med.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in