2024-08-10, 07:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av no1besserwisser
Fick en annan idé. A skadade Essie på eftermiddagen/kvällen. En eller båda assistenter hörde av sig till bekannta/vänner/familj och sa det här går inte Essie är så illa skadat och P tycker inte att hon behöver komma till veterinär så hon måste bort härifrån. Och så bli det en snabbkidnapping. Att Essie skadades behöver inte ha hänt samma dag utan 1-3 dagar tidigare och så gick Essie runt med denna skada.

Vi vet att kidnapping är inte sannolikt men på det här sättet kanske...

Alltså assistenterna som jobbar där nu... hur överlever dessa unga tjejer? Någon assistent skrev att de fick extra betalt av P för att de jobbade där. Undrar hur mycket de fick?

Ja vi vet inte när Essie sågs senast i livet och jag har skrivit det flera gånger förut, att det hade varit bland det mest viktiga att få svar på. Såsom när personer försvinner "spårlöst". Vem såg hunden senast vid liv, var och när?
Citera
2024-08-10, 07:09
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Med "blixten" som vän behöver man verkligen inga ovänner..

Men för sakens skull så låtsas vi att det stämmer att *gängetvärreänmcklubbar* existerar och att någon av det gänget bor/har koppling till den utpekade adressen.
Och så ser dom det här i media.
PÖ pekar ut den/dom för att ha snott en hund!
Dom som är värsta gänget av alla, snor en jaktlabbe 😂.
Inte en kamphund utan en vek labbe.
Och Blixten ser till att det lyfts med jämna mellanrum så det inte råkar falla i glömska.
Jag skulle gissa att om det fanns någon som helst sanning i det så har Blixten vid upprepade tillfällen sett till att det eventuellt KAN bli en hotbild.

Nu tror inte jag ett skit på att någon ID hund ens varit på plats vid hemmet, än mindre på någon utpekad adress.
Det skulle varit bilder på IDhunden när den var på plats isf.
Dessutom så finns det inte så många IDhundar i Sverige så att någon skulle vara på plats inom ett dygn.. Inte troligt
Kanske var samma adress, där någon som bodde på den skrev tidigt i pappans fanclub, "att han skulle sluta och krypa runt i diket som ett jävla pervo och anklaga assistenter," inlägget försvann lika fort som det postades. P lekte kanske ID hund själv. 😁
Citera
2024-08-10, 07:25
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
men det är inget bevis på att de där hjulspåren faktiskt var där den dagen...
Och vore det hjulspår så är det inte orimligt heller, det är en allmänning, som jag förmodar tillhör kommunen, hursomhelst så ska den klippas. Kan lika gärna vara spår efter åkgräsklippare/traktor. Det är ju fortfarande bara P som sett hjulspåren. Han tog inte ens kort på de för att dokumentera...klantigt
Citera
2024-08-10, 07:35
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flugornas
Bra formulerat och det är så min tankegång är också förutom att all fokus är på att gräva djupare om A som omöjligen kan ha med Essies försvinnande att göra då hennes sjukdom utesluter henne som förövare.
Där är jag faktiskt inte med dig. Hon är dokumenterat okontrollerat aggressiv. Vilket dokumenten visat. Om hon har skadat Essie svårt, så är hon definitivt en förövare, även om hon själv inte har kunnat skaffa bort hunden.
Citera
2024-08-10, 07:56
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Nu vet jag inte vart personen vart huggen. men i låret sitter en pulsåder. och tar det sig illa kan man dö av detta. så man skall nog inte ta utfallen med sax . det kan gå riktigt illa
Personen blev biten djupt i låret, med kvarstående ärr
Citera
2024-08-10, 08:07
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Kanske var samma adress, där någon som bodde på den skrev tidigt i pappans fanclub, "att han skulle sluta och krypa runt i diket som ett jävla pervo och anklaga assistenter," inlägget försvann lika fort som det postades. P lekte kanske ID hund själv. 😁
Förstå så obehagligt, en fd chef kommer till ens privata bostad och har med sig folk med hundar och anklagar en för stöld! 😳 Är det dessutom anklagelser och påhitt för att lägga rökridåer och hämnas för att en assistent, enligt far, gjort ett dåligt jobb och att det är en del i en obehagligt utstuderad plan ger det mig verkligen kalla kårar! Det är väl sådant som *gäng-värre-än-mc-snubbar* pysslar med? Kanske det polisen utreder nu, för det kan inte vara lagligt? Hoppas polisen fått det på sitt bord isf! Jag spekulerar naturligtvis, men när jag tänkte mig in i situationen för den person som blivit anklagad och som kanske är helt oskyldig känns det fruktansvärt! Undrar hur den personen mår och jag hoppas den får stöd av sin omgivning.
Citera
2024-08-10, 08:28
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Ja, om det är något vi kan säga är bekräftat, så är det det. Det är information som framkom för länge sedan. Intressant också att ID-hunden markerade spår efter Essie fram till bilspåren på gräset, där spåret efter Essie försvann. Essie blev alltså bortförd i bil. Och också intressant att ID-hunden markerade spår efter Essie utanför en före detta assistents bostad.

Det finns tillräckligt många indicier här för att bilda en indice-kedja av beviskravsnivå, så det kan betraktas som bekräftat att Essie är stulen och att det är en före detta assistent som ligger bakom stölden.
Finns inga bevis på några ID sök, och informationen om att det var en assistents adress var har du fått den ifrån? Sluta att fara med osanning. Det står till en adress i media...
Citera
2024-08-10, 08:38
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
I kommunens handlingsplan så gjordes det en mängd åtgärder, bla byttes rädd o oerfaren personal ut till erfarna assistenter, det gjordes stödgrupper, chefen fick koncentrera sig på den gruppbostad som A bodde på istället för 4 gruppbostäder, det anställdes arbetspedagog mm. Jag tycker Enköpings kommun har gjort långt mkt mer än vad andra kommuner gjort för en enda person.
Allt detta under Covid.
O ändå är det inte bra nog för PÖ o CÖ utan de klagar o klagar o klagar.

Om nu det var sanning att Essie dämpade As aggressionsutbrott, med Essies risk för sitt eget liv o trygghet, varför begär man mer assistanttid? Det borde rimligtvis vara mindre om nu A är så lugn som PÖ o CÖ påstår. De har själva i sin överklagan hänvisat till så grova våldsutbrott där bla en assistent blev biten i låret så skinnet följde med. O då är det två ännu grövre våldsutbrott inte med i överklagan o beaktade. De motsäger sig själv i hela historien o har milt sagt skitit i det blå skåpet.

Förmodligen är det nu tidsgränsen för försäkringsbolaget o de har fått besked att försäkringspengar inte betalas ut. Därför börjar de nu "leta" igen o säger till Chri*ter H att lägga ut ett nytt inlägg. Normala människor hade aldrig slutat leta om deras hund försvunnit. Bara den saken att letandet upphörde efter 2 v tyder på att PÖ o CÖ vet vad som hänt Essie.

Men eftersom vi redan har fått lösningen från några få envetna här inne om var Essie är då kan ju de begära handräckning o åka o hämta henne. Assistenten är ju redan utpekad, o de har ju redan fått "säkert spår" av Essie utanför dennes bostad.
Så varför är inte Essie hämtad för länge sedan?
Hur länge dröjer det innan hittelönen poppar upp igen? Med tanke på k9narc s inlägg på sin sida....
Citera
2024-08-10, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Det här borde det finnas info om hos Enköpings kommun. Alla dokument från nämnder och styrelser bör vara offentliga, även om delar säkert är sekretessbelagda. Borde ändå gå att finna med lite möda. Och visst har vi väl haft det här på tapeten tidigare i tråden, minns frågor omkring vilken nämnd som har ansvar för vad i just Enköping. Någon som minns bättre?

Och jo, för den som undrar vad det här har med Essies försvinnande att göra, det är viktigt för att få en tidslinje, kunna följa utvecklingen, våldet och det hänger i hög grad ihop med familjens agerande omkring Essie och hur familjen vill att det ska verka vara, för att kunna skylla ifrån sig på allt och alla och inte ta ansvar för att det var fel att utsätta en oskyldig hund för lidande medvetet.

Edit: Hittade ett inlägg om nämnderna! https://www.flashback.org/sp89030967

Yes! Jag tror också att flera i tråden, liksom jag, anser att det finns fler offer än Essie i den här röran. Det finns flera indikationer på att A inte fått den vård hon är i behov av samt att assistenterna farit illa på sin arbetsplats.

Därför är iaf intresserad av att få en helhetsbild av situationen, och tror det finns fler som är av samma åsikt.
Citera
2024-08-10, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Tänkte bara säga att det i den ena gruppen oå Facebook, "Essie - vad vet vi" för en timme sedan angavs att det varit minst en hund och sökt efter Essie, och att den hunden varit från Malins nos(ar)?.

I och för sig ett anonymt inlägg, men det känns som att ett flertal här inne varit inne på att det kunde stämma. Så det kanske kan betraktas som bekräftat nu?

Nej, den enda bekräftade infon är att P sagt det i en tråd på Facebook. Dvs inte bekräftat alls.
Citera
2024-08-10, 09:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malaquena
Nej, den enda bekräftade infon är att P sagt det i en tråd på Facebook. Dvs inte bekräftat alls.

Ja det är lite lustigt. När något påstås som gynnas familjen, då är det "bekräftat" och "sant". När personliga assistenter går ut med uppgifter då är det förtal, vansinne och lögner.
Citera
2024-08-10, 09:34
Medlem
Verkar som de nu gör en drive igen på att låtsas leta efter Essie. Farfar har lagt ut ett inlägg som inte kan ses, kan någon bekräfta om det är en efterlysning på Essie?

Jag är nästan hundraprocentig säker att Essie kommer att hittas inom en snar framtid, död o begraven som den hunden de hittade igår o att det är anledningen till varför man nu efter några veckors sittande på sociala medier nu går ut med efterlysningar igen.
Helt enkelt för att få ut försäkringen o få bort blickarna från familjen. I det ingår säkert lite efterlängtade hjärtströssel också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in